Dünya Standartlar Günü - 14 Ekim

Son güncelleme: 27.11.2009 19:31
  • Tüketiciyi Koruma Haftası hakkında genel bilgi - ekim ayı önemli günler ve haftalar

    Her yıl 14 Ekim Tüm Dünya da Dünya Standartlar Günü olarak kutlanmaktadır.

    Standartların Ve Tse Markalarının Yararları

    Üreticiye Sağladığı Yararlar:
    1. Belirli bir plan ve programa göre üretim yapılmasına yardımcı olur.
    2. Uygun kalitede seri üretime olanak sağlar.
    3. Standartlar sayesinde kayıp ve artıklar en az düzeye iner.
    4. Verimlilik artırılır. Depolamayı kolaylaştırır, stokların azalmasını sağlar.
    5. Taşımayı ucuzlatır ve kolaylaştırır.
    6. Maliyeti düşürür.

    Tüketiciye Sağladığı Yararlar:
    1. Tüketicinin can ve mal güvenliğin korur.
    2. Standart mallar, tüketiciye karşılaştırma ve seçim kolaylığı sağlar.
    3. Standart, sipariş ve alım işlerini kolaylaştırır, alıcıların fiyat ve kalite yönünden aldanmalarım önler.
    4. Ucuzluğa yol açar.
    5. Ruh sağlığını korur, stresi önler.

    Ekonomiye Sağladığı Yararlar:
    1. Standartlar, ulusal sanayi belirli hedeflere yöneltebilir.
    2. Ulusal üretimin kalite bakımından gelişmesine yardımcı olur. ,
    3. Ulusal ekonomide arz ve talebin dengelenmesine yardım eder.
    4. Dağıtım masraflarını azaltır.
    5. İhracatta üstünlük sağlar.
    6. Ulusal karakterde bir sanayinin kurulmasında ve gelişmesinde öncülük yapar.
    7. Yan sanayi dallarının kurulmasını ve gelişmesini sağlar.


    İyi Bir Tüketici Nelere Dikkat Etmelidir?
    a) Bir ürünü satın alırken, o ürünün TSE ya da TSEK markalarını taşıyıp taşımadığını kontrol etmeli; bu markaları taşımayan ürünler tercih edilmemelidir.
    b) Tüketici, ne istediğini bilmelidir.
    c) Elde edilen mal ve hizmetlerin nasıl kullanılacağını bilmelidir.
    d) Bilinçli bir alıcı olmalıdır.
    e) Parasal açıdan günübirlik değil, uzun vadeli bir planlama yapılmalıdır.
#01.10.2009 17:07 0 0 0
  • İyi Bir Tüketici Nelere Dikkat Etmelidir?
    a) Bir ürünü satın alırken, o ürünün TSE ya da TSEK markalarını taşıyıp taşımadığını kontrol etmeli; bu markaları taşımayan ürünler tercih edilmemelidir.
    b) Tüketici, ne istediğini bilmelidir.
    c) Elde edilen mal ve hizmetlerin nasıl kullanılacağını bilmelidir.
    d) Bilinçli bir alıcı olmalıdır.
    e) Parasal açıdan günübirlik değil, uzun vadeli bir planlama yapılmalıdır.
#27.11.2009 19:31 0 0 0