Ölmezin oğulları Kohanlar yine uyandılar...


Kohan II: Kings of War, Khaldun adlı bir dünyada geçiyor. Bu dünya çeşitli ölümlü ırkların yanında Kohan gibi ölümsüz varlıkların da yaşadığı bir yer. Kohan ve asi Ceyah arasında ölümsüzlüklerinin laneti bir savaş tarihin başından beri sürmektedir. Bir Kohan kahramanı asla ölemez. Bedeni öldüğünde ruhu bir madalyonun içine hapsolur ve birisi madalyonu bulduğunda ruh tekrar bedene bürünür. Ancak bu döngüde ruh bedenden her ayrıldığında tüm hafızasını ve haliyle deneyimlerini kaybeder.

Büyük savaştan sonra Kohanlar, yıkılan kültürlerini ve memleketlerini tekrar kurmak için çalışmalara başlamışlardır. Ancak sınır boylarından çeşitli yağmalama ve çatışma haberleri gelmektedir. Yeni bir Ceyah saldırısından şüphelenen Kohan, Naava Daishan adlı Seeker�ı olayları incelemesi için gönderir ve Ceyah�ın asiliğini aratacak olaylar başlar...
3. boyuta geçiş sancıları...
Kohan II: The Kings of War, öncelikli olarak ilk oyunda kullanılan 2D oyun motoru 3D olarak yenilenmiş bir oyun. Tüm haritalar, binalar, doğa ve üniteler 3D olarak yeniden tasarlanmış. İki boyutun verdiği ayrıntı hissinden biraz da olsa uzaklaşılmış olsa dahi, oyun ışık efektleri sayesinde üçüncü boyutta kaybolan ayrıntıların eksikliğini gidermiş. Bu haliyle her ne kadar War Craft 3�ü andırsa da Kohan II, ilk oyundan bu yana gelen kendine has oynanış tarzıyla taklit bir oyun olma zannından kendisini sıyırmayı başarıyor.

Oyundaki üniteler yine ilk oyunda da olduğu gibi tek tek birimler olarak değil çeşitli sınıflardan oluşan bölükler halinde yetiştiriliyorlar. Her bölük, bir kaptan (ölümlü bir kaptan veya bir Kohan kahramanı seçilebiliyor), 4 kişilik ön grup, 2 kişilik yan grup ve yine 2 kişilik destek ünitelerinden oluşabiliyor. Örneğin ön grubu süvarilerden oluşturduktan sonra okçu yan üniteler ve büyü, tedavi yapan destek ünitelerini bölüğe ekleyebilirsiniz. Bölüğünüz oluştuktan sonra dikkatinizi çekecek şey bu üniteleri tek tek değil de tüm bir bölük halinde kontrol edecek olmanızdır. Bölüklere sadece nereye gideceklerini veya nereye saldıracaklarını söyleyebiliyorsunuz. Geri kalanı her ünite kendi başına hallediyor. Moral durumlarına göre geri çekilebiliyorlar veya savaşmaya devam edebiliyorlar. Büyücüler gerektiğinde arkadaşlarını tedavi ederken gerek görüdüklerinde düşmana saldırı büyüleri yapabiliyorlar. Böylece siz her ünite ile tek tek meşgul olmadığınız için diğer işlerle uğraşabiliyorsunuz.

Her bölüğe 3 farklı diziliş verebiliyoruz. Bu dizilişler savaş optimizasyonu ve hızlı hareket optimizasyonu arasında tercih yapmamızı sağlıyor. Örneğin savaştan geri çekilirken %25 daha hızlı kaçmak karşılığında ofansif gücünüz %50 azalıyor. Veya %25 hızlı hareket ederek geri çekilen rakibi yakaladığınızda veya saldırıya uğrayan şehirlerinize vardığınızda tekrar agresif pozisyona geçebiliyorsunuz. Kohan�da geri çekilmek bir bölüğü tamamen kaybetmekle bütün bölüğü tekrar savaşa hazır hale getirmek arasında ince bir çizgi. Bir bölükten tek bir askeri bile kurtarsanız, dost topraklara girdiğinizde bölüğünüz tekrardan oluşturulabiliyor. Ayrıca Kohan kahramanlarınızın da ölmeden önce geri çekilmelerini sağlamanız gerekli. Çünü onlar öldüklerinde bütün deneyimlerini kaybediyorlar ve tekrar dirildiklerinde haliyle ordunuza kattıkları artıları sıfırdan başlıyor. Her üniteye tek tek emir verememek bazen de sıkıntı yaratabiliyor, mesela öncelikle düşman destek ünitelerini ortadan kaldırmak istediğinizde bölüğünüz öncelikle ön saflardaki askerleri yarmak zorunda kalıyorlar. Etraftan dolanıp saldırın gibi bir emir veremiyorsunuz. Oyunda en azından bir tercih olanağımız olmalıydı.

"Benim kaynak toplamakla işim olmaz!" diyenlere...

Kohan kaynak topla, ünite yap saldır mantığından da bir nebze de olsa uzak bir oyun. Oyunda ordularınızın çeşidine göre kaynak optimizasyonu yapmak zorundasınız. Birikebilen tek kaynak türü altın, geriye kalan demir, taş, odun, mana gibi kaynaklarınızınsa fazlası satılıp altına dönüştürülüyor, eksiğiniz varsa altın miktarınız giderek azalıyor. Yani ordunuzdaki ünite türlerine göre kaynak bulup altın miktarınızı maksimumda tutmanız gerekiyor.

Oyunun ünite seslendirmeleri de kesinlikle her üniteye bir karakter katıyor. Olayların vehametini güzel şekilde yansıtan dramatik seslendirmeler yapılmış. Müzikler de savaşa giden ordunuzu ve sizi cesaretlendirecek türden parçalardan seçilmiş.

İlk oyunu ve genişleme setini oynamış ve beğenmiş olan oyuncular, yer yer eski oyundaki karakterlere ve olaylara da gönderme yapan, tüm savaşın içinde bazen sadece küçük bir bölük ile kilit görevler yapacakları bu ikinci oyunu da kesinlikle beğeneceklerdir. Kohan ile yeni tanışacak oyuncularsa, günümüz teknolojisini yakalamayı başarmış bu güzel strateji oyununu kesinlikle denemelidirler.

Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 283
favori
like
share