Lani Blazier merak edilenleri yanıtladı

Uzun zamandır yapım aşamasında olan ve geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen NCsoft�un yeni oyunu Aion hakkında, prodüktörlerinden Lani Blazier merak edilenleri yanıtladı.

1. Web sitenizde söylediğinize göre oyunculardan biri bir şey yaptığında, bu durum serverın tamamına etki edip, tüm serverlarda farklılığa neden olabiliyor. Bunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Lani Blazier: Aion birden fazla oyuncuyla oynanan bir yapım olduğu için kullanıcıların kontrolünü dengelemek durumundayız. Başka bir deyişle Aion�da kendi hikayenin yazarı olabilirsin, fakat diğer oyuncuların da hikayelerini yaşamalarına aynı eşitlikte izin vermelisin. Bundan dolayı bazı sınırlamalar koymak durumundayız. Yinede Aion�da bireysel güç mümkün kılınıyor, özellikle Abyss bölgesinde. Kişinin hikayede olan etkisi gücünün artmasıyla oluyor.

2. Aion�da grafikler için Crytek Engine kullanıyorsunuz. Peki log gibi problemleri nasıl çözümlüyorsunuz?

Lani Blazier: Grafikler nasıl olursa olsun İnternet�te oynanan oyunlarda log her zaman problem olabilir. Crytek Engine çok gelişmiş bir grafik motoru ve oynanılan bilgisayarın cinsi ne olursa olsun, yük olmadan kendini o bilgisayara adapte edebiliyor. Log problemi, oyuncunun bilgiyi göndermesi, fakat serverda gitmesi gereken yere bilgiyi ulaştıramamasından kaynaklanır. Aion alınan bilgileri, oyuncu ve server arasında sürekli ulaşımı sağlayacak şekilde dizayn edildi. Diğer İnternet oyunları gibi log her zaman ortaya çıkabilir, ama biz kullanıcılarımızın Aion�da en iyi şekilde tecrübe edinmeleri için elimizden geleni yapıyor ve dosyaları sürekli yeniliyoruz.

3. Web sitenizde oyunun tarihi hakkında yeteri kadar bilgi var, ama yine de okuyucularımıza biraz bu konuda bilgi verir misiniz?

Lani Blazier: Aion, Atreia�yı yaratan tanrının adı ve bir zamanlar barış içinde yaşanan bir dünya. Yüzyıllar önce kötü ruhlu Balaur ile yapılan büyük Milenyum Savaşı�nda Atreia paramparça edildi. Bu durum dünyayı ikiye ayırdı. Parçaların her biri elmanın yarısı gibi. Zamanla her iki parça da değişime uğradı. Dünyanın bir tarafı Elyos, açık renkli ve canlı; diğer tarafı ise karanlık ve gölgeli olan Asmodians. Her iki tarafta dünyanın parçalanmasından dolayı bir birlerini suçladı.

4. Balaur, Abyss�ın dengesini koruyor, ama bir ırk diğer ırka ve Balaur�a karşı zafer kazanıp Abyss�ı ele geçirebilir mi?

Lani Blazier: Bu teknik olarak mümkün, fakat inanılmaz derecede başarılması zor bir durum. Abyss, 9 koruma alanı ve 31 kullanım cihazı olan çok büyük bir bölge. Bunu başarabilmek için bütün bölgenin ve donanımının aynı anda kontrol edilebilmesi gerekir.

5. Bildiğiniz gibi Aion gibi birçok oyun MMORPG marketinde yer alıyor. Peki Aion ne gibi farklılıklara sahip?

Lani Blazier: Oyuncuların seçenekleri var. Bizim için, onlara diğer MMORPG�lerde bulunmayan oyun mekanikleri ve tecrübelerini sunmak çok önemli. Aion�da taktikli uçuşlar var ki, bu durum oyuncuların savaş stratejilerinin değişmesini sağlıyor. PvP ile PvE�yi birleştirerek kullanıcıların birinden birini seçmek zorunda kalmadıkları, ama isterlerse birine yoğunlaşa bildikleri PvPvE sistemini kurduk.

NCsoft her zaman karakter yaratma tekniğiyle bilinir ve biz Aion�da karakter yaratma özelliğini tamamen farklı bir kategoriye taşıdık. Oyuncular karakterleri kendilerine özgü bir şekilde yaratmakla kalmayıp, nasıl oynayacağını ve stilini de isteklerine göre ayarlayabiliyorlar. Bunu Stigma taşlarını kullanarak da gerçekleştirebiliyorlar.


6. Aion�da hangi oyun sistemi daha ağırlıklı? PvP mi, PvE mi?

Lani Blazier: Aion, PvPvE sisteminde. Yani bu demek oluyor ki, biz iki sistemi birleştirdik. Ama oyuncular yine de isterlerse tek birine yoğunlaşabilirler. Üst üste çakışma olabilir, ama zamanınızın %90�ında PvE olmak isterseniz bu mümkün.

Çeşitli faktörlere bağlı olarak Balaur sizin tarafınızda savaşırken, bir anda size karşı savaşmaya geçebilir. Bazen kendinizi düşmanlarınızla birlikte Balaur�a karşı savaşırken de bulabilirsiniz. PvPvE oyunu çok daha dinamik bir hale getiriyor.
7. Aion�un karakter yaratma sisteminin birçok ince ayarı var. Bundan dolayı bütün karakterlerin farklı olduğunu söyleyebilir miyiz?

Lani Blazier: Evet, gerçekten binlerce seçenek var. Kendinizle aynı görünüşte bir karakterle karşılaşmanızın tek yolu otomatik olarak karakter seçme seçeneğini kullanmanız olur.

8. Aion, P2P�mi yoksa P4F mi? Size hatırlatmak isterim ki, bizim ülkemizde MMORPG oyuncuları Knight Online�ı İnternet�te bedava olduğundan oynuyorlar. Bu oyuncular WoW�u sevmezler, çünkü WoW P2P.

Lani Blazier: Aion ödemeli oynanır. Oyunu satın aldıktan sonra aylık olarak 12.99 euro ya da 8.99 pound ödenir.


9. Biraz dövüş sistemini açıklayabilir misiniz? Oyuncular havada da çarpışabiliyorlar mı?

Lani Blazier: Evet, havada dövüşmek oyunun çok büyük bir bölümünü oluşturuyor. Onuncu seviyede kanatlarınızı kazanırsınız. Kanatlarınız karakterinizin çok önemli bir bölümünü oluşturur. Bu noktadan itibaren uçuş, Aion�un anahtarı durumuna geliyor. Her zaman uçmaya ihtiyaç duymazsınız. Yerde yapılan birçok dövüşte mevcut, ama uçuş Aion�un eğlenceli ve sık kullanılan özelliği.

Şunu da belirtmek gerekiyor, Aion�da uçuş stratejiyle yapılmalı. Kanatlara sahip olduktan sonra 24 saat boyunca uçamazsınız. Uçmak için doğru ve yanlış olan zamanlar var. Herkesin 1 dakikayla başlayan uçuş süresi vardır. Buna ek olarak PvP ve PvE kullanımı da uçuş zamanına ve hızına etki eder. Bazı yetenekler sizi gökyüzünden yere bile fırlatabilir. Bu demek oluyor ki, oyuncular uçuş zamanlarını ve sebeplerini değerlendirmelidir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 563
favori
like
share