Marvel kahramanlarını birbirine "dıkş dıkş" diye çarpıştırmaca


Spider-Man, HULK(onu büyük harflerle yazıyorum. neden? çünkü ben bir HULK hayranıyım), Wolverine, Iceman, Magneto, Elektra, The Thing, Venom ve dahası. Çizgi romanların harika dünyasından fırlayan kahramanlar artık çok yakınımızdalar; o küçük karelerin içlerinde onlarla beraber olamayanlar oyunlarla ya da sinema filmleriyle bu �süper-mega-ultra� karakterlerle tanışabiliyorlar. X-Men serisinin çeşitli oyunlarının ve filmlerinin yanı sıra, ne kadar başarılı olup olmadığı tartışılır, Spider-Man, HULK, Fantastic Four, Elektra gibi kahramanlarla kimilerinin filmleri, kimilerinin de film ve film portu oyunlarıyla birlikte defakez farklı şekillerde karşılaştık onlarla. Hepsi de dövüş için yaratılmışlardı, ama ortada bir detay vardı; comic�lerde onlarca kere birbirleriyle mücadele eden �bunları� oyunlarda hiç dövüştürmemiştik ki biz. Kabul; MARVEL vs Capcom serisinin iki oyunu da birbirinden güzeldi, son jenerasyon 2D dövüş oyunlarında Guilty Gear kadar üst düzeydeydi; fakat üçüncü boyut lazımdı bize ve bunun eksikliğini, ne yazık ki EA fark etti. Bakalım onları elimizde kontrolörlerle kapıştırmak kutucuklarda maceralarını okumak kadar heyecan verici miymiş?

�EA� denildiğinde iyi oyun oynayacağımızı bildiğimiz zamanları yaşadım ve gerçekten de EA imzalı oynadığım her oyun son birkaç seneye kadar aklımda yer etmiştir. Yeni milenyumla başladığını düşündüğüm bir süreçle birlikte EA�in çoğu oyunu hiç ama hiç zevkli değil. FIFA serisi başta olmak üzere diğer tüm spor oyunlarında bir düşüş bariz; stratejiyi de RPG�yi de kimin iyi yaptığı biliniyor, oyuncular da ona göre tercih yapıyorlar. MARVEL Nemesis ise EA�in son aksiyon oyunu denemesi. E3 fuarı süresince ve onun bir süre sonrasına kadar MARVEL Nemesis�in etkileyici bir oyun olduğu düşünülüyordu, karakterlerin oyundaki çekim açısı ve animasyonları yabancı sitelerde seyrettiğimiz oyun içi videolarda oldukça iyi görünüyordu. Demek ki o sırada oyunu oynayan arkadaşın bilekleri epey sağlammış, kendi tecrübem sonunda bunu anlayabildim. Oyunda yer alacak o kadar aksiyonun ve atraksiyonun ellerimizde nasıl şekilleneceğini oyunu oynama şansı elde ettiğimizde görebilecektik ki MARVEL Nemesis�in bize üçüncü boyutta MARVEL karakterlerini kontrol etme imkanını vermesi bile oldukça etkileyiciydi. Fakat oynadıkça parmak ağrıları ve sinir bozuklukları ile koltuktan kalkmak insanı çileden çıkartmakta hiç de yetersiz değildi.

- HULK zaten büyük harflerle yazılır! � Harbi mi?!

Oyuna başladığınızda iki farklı mod ile karşılaşıyorsunuz. Birincisi story, diğeri ise MARVEL kahramanları ile dövüşebileceğiniz vs modu. MARVEL�deki her kahramanı oyunu açar açmaz dövüştürmek isteyen oyuncular maalesef hayal kırıklığına uğrayacaklardır, zira vs modunda sadece yedi karakter ile başlıyorsunuz ve aktif olmayan diğer karakterleri oynanabilir hale getirmek için story modunda ilerlemek zorundasınız. Oyundaki öykü ise gerçekten de oldukça yavan ve sıradan. Buna göre The Imperfects olarak bilinen Niles Van Roekel ve yedi süper güçlü savaşçısı ile New York Şehri�nin altını üstüne getirir. Yani bir nevi �alien� saldırısı oluyor ki oyunun ilerleyen bölümlerinde Van Roekel�in de gerçekten bir �alien� olduğunu öğreniyoruz. Bu istiladan sonra köprüler yerlerinden sökülüyor, gökyüzü kararıyor, binalar yıkılıyor. Ve yıkıntıların arasından taşş gibi kahramanımız The Thing çıkageliyor ve oyunumuzun story modu onun kontrolünü bize vererek başlamış oluyor.
EA Games, MARVEL Nemesis: Rise of the Imperfects�in içerdiği bu geniş karakter yelpazesini çok iyi kullanarak iyi bir iş başarmış denebilir, karakter animasyonları ve dövüşlerdeki etkileşimler için. Fakat story modu sırasında bunun uygulanışını göremiyor olmak gerçekten de fazlasıyla sıkıcı. Oyuna The Thing ile başlıyor ve harabeye dönmüş bir köprü üzerinde karşımıza çıkan irili ufaklı asker robotları ve yaratıkları temizliyoruz, üstelik her bölümün ilerleyişi bundan farklı olmuyor. Sadece kontrolümüze geçen karakterler ve doğal olarak onların hareketleriyle vuruş biçimlerinde bir değişiklik meydana geliyor. Çok kötü tasarlanan bölümler boyunca etrafımızda kaldırıp etrafa savurabileceğimiz cisimler bol sayıda yer alıyor. Sokak çarpışmalarında bu cisimleri genel olarak arabalar ve büyük variller oluştururken, kapalı mekanlara girdiğimizde mobilyaları ve heykelleri de birer silah olarak kullanabiliyoruz. Kahramanlarımızın boyutları birbirinden farklı olduğu için güçleri hangisine yetiyorsa onunla etkileşime girebiliyorlar. Örneğin Wolverine arabaları kaldırıp düşmanına savuracak cüsseye sahip olmadığı için bu işi Iron Man�e bırakırken kendisi kapalı mekanlarda bulabileceği mızrak gibi silahları kullanabiliyor.

Oyunun en çok can sıkan özelliklerinden başında, az önce de dediğim gibi yan karakterleri oynanır hale getirmek için senaryoyu bitirmeye mahkum bırakılmak geliyor. Öyle ki, VS modu sırasında tavan yapan dövüş sistemi oyundaki hikayeyi devam ettirirken hiç mi hiç zevk vermiyor ve ilerledikçe kendinizi yoruluyor hissediyorsunuz. Bir bölüm, ve ardından bir diğeri. Aynı mekan tasarımları ve ilerledikçe sadece biraz zorlaşan düşman tipleri, boss�lar. Bölümleri bitirmeniz oldukça kısa zaman alıyor ve buralarda sizden yapmanız istenen şeylerse ya belirli bir zaman içerisinde etraftaki bütün düşmanları temizlemek, ya da gidip bir yeri patlatmak. Bölüm başlarında gelen ekranlarda ise o bölümün neden yapılmak zorunda olduğunu belirten yazılarsa tam anlamıyla evlere şenlik. �Elektra sokakta dolaşırken robotlarla karşılaştı. 3 dakika içinde 20 tane robot parçala� gibi görevler bölümlerin neredeyse tamamını oluşturuyor. Bölümlerin ilerleyişe göre gitgide zorlaştığını söyleyemem; sadece kontrollerde biraz problem var, bu da oyunun genelinde karşınıza çıkacak olan yegane sorun, o kadar. Analog kontrolörle birlikte yaklaşık bir saatlik alışmadan sonra canınızı sıkacak durumlarla karşılaşacağınızı sanmıyorum.

Spidey

Her karakterin yapabileceği fazla sayıda güzel hareket oyunda bulunuyor. Özelleşmiş hareketler ise her kahramanda farklı bir tuş kombinasyonu ile yapılabiliyor. Bunlar o kadar büyük farklılıklar olmamakla birlikte sadece karaktere özel hareketlerde değişiklik gösteriyor. Örneğin Daredevil�in kamçısı ve Spider-Man�in ağ fırlatma hareketleri, kendileri havadayken farklı tuşlara basarak kullanıldığında havada hareket etmelerine olanak sağlıyor. Karakterin yapabileceği farklı hareketler, o karakteri ilk kez kontrol etmeye başladığınızda ortaya çıkan bir arabirim ile size belirtiliyor. Genel olarak ise her karakterin yapabileceği ortak hareketlere ortak tuşlar atanmış. Yumruk, tekme, zıplama gibi hareketler karakterden karaktere değişiklik göstermiyor. Yakın dövüşe uygun olanlar dahil bütün kahramanlarımızın uzaktan da saldırma imkanları mevcut. Spider-Man�in klasik ağ fırlatma saldırısı varken, Elektra elindeki silahlarını düşmanına doğru atabiliyor. Etraftaki cisimlerle de etkileşime girerek patlayan varilleri karşınızdakine fırlatarak fazla miktarda hasar almalarına neden olabilirsiniz. Ayrıca uzaktan saldırılarınızı round başlarında aranızda mesafe varken sıkça kullanabilir, yakın dövüşe girdiğiniz anda ise rakibinizi tutup fırlatarak farklı teknikler geliştirebilirsiniz. R1 tuşuyla birlikte basarak daha yukarı sıçrayabileceğinizi ve bu sayede daha iyi saldırılar gerçekleştirebileceğinizi de unutmayın. Yükseğe sıçradığınızda yerden yüksekliğinize bağlı olarak yaptığınız saldırıların türü de değişiyor. Eğer yere düşerken bir saldırı yaparsanız altınızda kalan düşman sıkı bir darbe yiyor, eğer yükselirken atağa kalkarsanız ileri veya yukarı doğru düşmanınıza iyi bir darbe indirebilirsiniz.
Oyun alanının oldukça geniş olması büyük bir avantaj. Buna göre etraftaki cisimleri seçtiğiniz kahramanın saldırı alternatifleri doğrultusunda fazlasıyla eğlenceli bir biçimde de kullanabilirsiniz. Buna en hoş örnek Spider-Man. Etrafta resmen rakibiyle dalga geçercesine uçuyor, sıçrıyor, onu bağlıyor, vuruyor ve sizi de ekran başında epey eğlendiriyor. Fakat buna rağmen aldığı darbelerden de çok fazla etkileniyor. Karakter seçim ekranlarında buna göre ayrılmış değerlendirme tabloları bulunuyor. Hangi kahramanın hangi özelliğinin daha iyi olduğunu görebilirsiniz.

Başladığınızda 7 karakterle start alan oyunun senaryo kısmında ilerledikçe yeni karakterlerle birlikte karikatür çizimlerini, koleksiyon kartlarını ve çeşitli videoları görüntülenebilir hale getirme imkanını size sunuyor. Bütün bunların oldukça fazla sayıda olması cidden söylüyorum ki büyük bir hoşluk. Videoların seyir zevkinin kişiden kişiye değiştiğine şahit olsam da bence gayet iyi. Kartlar ve comic�ler ise oldukça eğlenceli, sırf bunlar için o sevimsiz senaryo moduna katlanılabilir.

Imperfecto Resultante Incredible... Oh dio...

Grafik ve ses detaylarıyla oyunu değerlendirdiğimizde ise yine fazla bir güzellik göremeyeceğinizi belirtmek isterim. Oynanabilir karakterlerin güzel modellendiğini ve en azından hareketlerinin göze hoş geldiğini; fakat senaryo modu sırasında karşımızdaki düşmanların pek tat vermediğini rahatlıkla görebiliyoruz. Onların yanı sıra mekan tasarımlarının da oldukça kötü oluşu grafiklerin yetersizliği yüzünden iyice çekilmez oluyor. Senaryo modu sırasında TPS ekranında kontrol ettiğimiz kahramanımızla ilerlerken düşmanların yerlerini şaşırmamız, onları kaybetmemiz işten bile değil. Fakat bunun tam tersine VS modundaki kamera açısının bütün oyun alanını gösteriyor olması çok güzel olmuş. Kahramanlara oldukça uzak dursa da, hatta onları neredeyse karınca kadar görsek de yapabileceğimiz hareketlerin boyutları ve hızları düşünüldüğünde bunun yeterince dengeli ayarlandığı fark ediliyor. Özellikle Johnny Ohm ile oynarken onun yaptığı elektrik saldırıları ekranda fazlasıyla hoş görünüyor. Önemli bir hareket yapıp rakibimizin sırtını anlık da olsun yere getirdiğimizde yada tutup fırlattığımızda yakın çekime girmesi ve farklı kamera açılarına anlık olarak geçiş yapması ise aksiyonu hızlandırmakta elinden geleni yapıyor. Ses olarak sadece yeterli olan oyun bu konuda fazlasını sunamıyor, müzikler de can sıkıcı olmamakla birlikte ekstradan bir şey barındırmıyor.

Genel olarak o kadar da kötü olmayan, karşılıklı olarak MARVEL kahramanlarını üçüncü boyuta taşıyan bir dövüş oyunu Nemesis. Alıp da oynarsanız VS modunda epey zaman geçireceğinizi; ama onun için de senaryo modunda ilerlemeniz gerektiğini bilmelisiniz. Senaryo modu oldukça sıkıcı, ama mecburen katlanmalı ve diğer karakterleri oynanır hale getirmelisiniz. Ekstralarını görüntülemek için de senaryo kısmını bitirebilirsiniz. Fazla miktarda hareket ve eğlence var. Alışma kısmı biraz sıkıntılı olsa da ilerleyen dövüşlerinizde iyice eğleneceğiniz kesindir. MARVEL ismiyle gelen en iyi oyunlardan biri olmasa da oynanmayı hak eden bir oyun olduğunu belirtmek isterim. Imperfect�leri ve MARVEL kahramanlarını üçüncü boyutta görmek güzel bir hismiş. Ama ben hala MARVEL vs Capcom�un en iyi MARVEL isimli oyun olduğunu düşünüyorum. Evet iki boyutlu; ama iki boyutlu dövüş oyunları çok daha güzel değil mi zaten?

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 366
favori
like
share