Sadece iki yıl gecikmeli geldi! Metal Slug 4 geldi!


Zaman gerçekten de çok çabuk geçiyor. Daha dün gibi hatırlıyorum MS1'i oynadığımı. Gerek PSX'te gerekse de arcade salonlarında az zaman öldürmedik Metal Slug ile. 2 kişiyle oynama, önüne geleni kurşuna dizme, patlatma, araçlara binme, rehineleri kurtarma, gizleri bulma ve puan toplama keyfi bir başkaydı.

Sonra X'i, 2'si, PS2'de 3'ü derken geldik 4'e. Aslında MS4, tam 2 yıl önce Neo-Geo(Mega) sisteminde çıktı. Biz MS4�ü beklerken de MS5 çıktı bile ama bu sefer MS4 ve 5'i aynı DVD'den satışa çıkardı SNK. Bu fikir sadece Amerika ile kısıtlı olduğundan, bizde bulabildiğimiz tek MS4'ü mercek altına yatırıp ameliyat edeceğiz. Bakalım bu sefer ne gibi bulaşıcı hastalıklar içeriyor?

Hepimiz biri gibi, birimiz hepimiz gibi!

Metal Slug serilerinde konuyla ilgilenen var mı bilemem ama özetlersek: 2000'lerin çok ilerisinde bir yılda, Morden'in hazırladığı bir bilgisayar virüsü tüm dünyanın askeri birlik bilgilerini kaçırmaya girişmesiyle çatışma başlar. Start tuşuna basar ve dört adet askerden birini seçmek için hazırızdır. Marco, Fio, Trevor ve Nadia adlı bu askerlerin dış görünüşleri dışında bir birlerinden pek bir farkları yok. Sadece biri farklı eğiliyor ve biri de değişik silahla oyuna başlıyor. İlk eleştirimi burada yapmak istemezdim ama mecburum, asabiyim. Her karaktere bazı özel hareket ve özel sonlar konmalı MS serilerine yoksa bu 4 adet askeri koymanın hiçbir mantığı yok.

Eski oyunlarda olduğu gibi yine 1 kişi seçip ya da bir arkadaşınızla omuz omuza verip soldan sağa doğru ilerliyorsunuz. Elinizde silah, belinizde bomba ve önünüzde patlamayı bekleyen sayısız düşman. Sadece arkanıza yaslanın ve ateş tuşuna basabildiğiniz kadar basın, yolunuza çıkan herkesi yok edin. En yakın arkadaşınız olan silahlar şöyle: bıçak, pistol, el bombası, süper el bombası, taş, ateş bombası, ağır taramalı, çift taramalı, alev silahı, düşmanı takip eden roket, roket atar, uçağa benzer roket atar, shotgun, lazer, yıldırım bulutları. Görüldüğü gibi 5 bölüm boyunca bir çok silah ve bomba kullanacaksınız. Bunların bazılarında sonsuz kurşun varken bazılarında da sınırlı sayıda kurşun bulunuyor. Hangisini kullanacağınız konusunda biraz fikir sahibi olmak için hepsini deneyin. Her birinin yararlı olduğu bir nokta kesin var. Bazı Boss'lar (oyun sonlarında gelen, ekranı kaplayacak kadar büyük düşmanlar) her silahla ölmüyor, her birinin zayıf bir noktası var ve o zayıf noktaya karşılık gelen kesin bir de silah var. İlk sefer de olmasa da diğer oynayışlarınızda nerede hangi silah kullanılır zaten öğreneceksiniz. Bomba sayılarında da artış var. Ateş ederken bomba atmak en çok baş vuracağınız atak olacak çünkü düşman bazı bölümlerde oluk oluk üstünüze akıyor ve toplu patlama yapmadan ilerlemek imkansız. Eğer daha önce MS oynamamışsanız, zaten zıpla+bomba at yada ateş+bomba at olayına kısa bir süre sonra alışacaksınız

Metal Slug'ın kesinlikle en çok ilgi çeken tarafı kullanılan araçlardır. Tank ve benzeri araçlara binip sonsuz sayıda kurşun tüketmek gerçekten harika bir duygu. Bu araçlar öyle bir vuruşta da dağılmadığından en çok ihtiyaç duyacağınız şey oyun içinde. Şimdi de araçlara bakalım: Tank, mekanik tank, motosiklet, kamyon, düşman tankı, metal tankı, deve(evet bildiğimiz deve). Araçlarımız da bunlar. Her birinin değişik bir kullanış stili var. Değişik ateş gücü ve bomba yeteneğini de unutmayalım. Mesela Metal Tank, 360 derece etrafa ateş edebiliyor ve aşırtma bomba atabiliyor. Deve ise sadece arkasına bağlanmış bir makineliden ateş ettiğinden menzili kısıtlı ve bomba yeteneği yok ya da düşmanın tankı dediğimizde, 2 bölümde düşmandan alabildiğiniz tank ama kullanışlı değil ve büyük ihtimal hemen patlayacaksınız. Patlamak üzere olan bir tanktan zıplayarak atlayıp tankı düşmana fırlatabilir ya da patlamıyorken de sadece zıplayarak birkaç saniyeliğine vurulmaz olabilirsiniz. Bunun gibi bir çok taktik MS'ın doğasında var. Ve her biri oyunu daha da zevkli hale getiriyor.


2D�yim ben. Beni böyle sevin.

Oyun grafikleri köküne sadık derecede iyi. 2D ve çok renkli bir alt yapıya sahip. SNK'nın bu 2D aşkı gerçekten kutlanmalı. Çünkü MS'ı 3D yapsalar büyük ihtimalle bu oyunun fanatiklerini üzecekler ve belki de bu seriye son vermek zorunda kalacaklar. 2D ile kalmaları en güzeli çünkü oyun asıl böyle güzel. En başta karakalem çalışması yapılıyor her nesne üzerinde. Her karakteri, her yolu, her aracı, her detayı çiziyorlar ve sonra bunu renklendiriyorlar. Animasyon uzmanlarıyla da oyun bir şenlik havasında geçiyor. Bakmayın öyle "önünüze geleni kesin, doğrayın, yok edin " dediğime. Kan yok oyunda. Dibinizde ki bir askeri bıçaklasanız bile "pıçççıkk" diye bir su çıkıyor. Sadizm duygularından arınmış ve herkesin gönlüne taht kurmuştur MS.

Sesler ve müzikler bana yine zayıf geldi. Değişik bir şey yok. Diğer serilerde olduğu gibi basit müzikler kullanılmış. Bazı bölümlerdeki müziklerde eski oyunlardaki müziklerin remix hali. Sesler ise işi kurtaracak düzeyde. Asker, araç, silah, patlama seslerine iyi diyebiliriz.

MS4'ten oynanışın ve grafiklerin dışında bazı değişiklikler bekliyordum ve bu beklentilerimi şimdilik askıya almak zorundayım. Bölümlerin genel çehresinde bir değişiklik yok. Oyun yine kısa. Bol keseden can vermişler, ilk oynayışta bitirememenizin tek nedeni, elektriklerin gitmesi olur(gitti oradan biliyorum). Kontrollerde saf halini koruyor. Zıplamak, eğilmek ve ileri geri dışında yapabildiğiniz başka atraksiyon bulunmamakta. Ve ve ve, hep şikayet ederim, bazı bölümlerde altlardan düşman gelmekte ve bu düşmanları zıpla+aşağı hareketiyle öldürmeniz gerek. Burada zıplama hadisesi çok gereksiz geliyor bana. Düşünsenize, önünüzde bir sürü asker ateş etmek üzereyken alttan da düşman atağa geçmek üzere. Eğer zıplar ateş ederseniz karşınızdan gelen kurşunlara hedef olacaksınız. Eğer zıplamazsanız da, alttan gelen kurşunlara kim vurduya gitti olacaksınız. Zıplama yerine her hangi bir yan tuşa basıp zıplamadan aşağı ateş yeteneği vermek her halde zor olmasa gerek. En son olarak da "keşke bölümler arası artworkler yerine demolar olsa, konu pekiştirilse" diyorum. Ama nafile. Sesimizi duyan mı var(demiştim asabiyim diye)!

Zombi olur, mumya olurum, yoluna yoldaş olurum�

MS'deki bir diğer eğlence unsuru da, ilerken bazı değişik görünümlere bürünmektir. Her oyununda vardı. Mesela şehirde ki marketi patlatıp içersinden dökülen etleri, balıkları yiyip şişko olarak ilerlemek oldukça gülünçtü. MS4'te de bu görünüşler var ve sayıları arttırılmış. Mumya, şişko, zombi ve maymun görünümleri oldukça esprili bir dille oyuna aktarılmış. Her görünümde hızınız ya düşecek ya artacak. Zıplamanız ya kısalacak ya da büyüyecek. Buna bağlı olarak da, bazı atlayamadığınız yerlere atlayabilecek, patlatamadığınız bir yeri patlatabilecek ve alamadığınız bir silahı alabileceksiniz. Bu tip giz peşinde olanlara güzel bir haberimiz daha var. İlk 2 oyunda olduğu gibi her bölümde bazı gözüken ve gözükmeyen yerlerde uzun sarı saçlı, bıyıklı esirler var ve kurtarılmayı bekliyorlar. Gözükenleri özgürlüğüne kavuşturduğunuzda genelde size cephane ya da bomba yardımı yapacaklardır. Gözükmeyenleri bulmak ise işin eğlenceli tarafı. Oyunu defalarca oynamanıza neden oluyor ve genelde bulduğunuz esirler özel silahlar verip yanınızda hadoken şeklinde fireball yardımı yapabiliyor. Can kurban öyle esire.

2 yıl beklediğimize deydi mi diye bir soru sormayacağım. Metal Slug bu. Her daim oynanır. Gün gelir ork kesmekten sıkılır, casusçuluk oynamaktan bıkar, atam pataklamaktan bezerseniz, açın Metal Slug'ı, bir kaç bölüm oynayın. Keyfiniz yerine gelsin. En büyük hatayı da bilerek sona sakladım. Oyun MEGA sistemde hiçbir yavaşlama göstermemesine rağmen PS2'de şaşırtıcı derecede yavaşlayabiliyor. Özellikle Boss kısımlarında saç baş yoldurabiliyor. Bu hatayı görmezden gelemiyor ve Metal Slug 5'i istiyoruz.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 902
favori
like
share