Çok yüksek hızlara çıkan bu araçlar, korkutucu oldukları kadar çekicilerde!


Nascar kendine has fanlarıyla ünlü bir yarış türüdür. Adından da anlaşıldığı gibi Nascar(National American Stock Car), Amerika kıtasında yapıldığı için, Formula 1 gibi dünyaya mal olamamıştır. Bu yüzden Nascar kültürü bize biraz uzak kalıyor. Buna karşın elbette ilgilenenleri vardır. Saatte 300 ile 400 KM arasında hız yapabilen bu makinalar, korkutucu oldukları kadar ilgi çekicilerde. Bu yüzden onbinlerce insan, onları izlemeye, birbirinden zorlu oval pistlere hücum ediyor.

EA�de bu ilgiyi fark etmiş olacak ki, kendini iyiden iyiye Nascar piyasasına soktu. Yapım süresi ortalama 20 ay kadar süren Nascar Simracing, bakalım piyasaya yeni bir soluk getirecek mi?

Kurulum tamamlanıp, oyun başladıktan sonra çok kısa bir giriş videosu karşılıyor bizi. Açıkcası daha uzun ve daha hareketli bir görüntü beklerdim EA�den. Sonrasında bir kaç yıldır alıştığımız, EA�nin klasik �MY� bölümü için kullanıcı yaratmamız gerekiyor. Ayarlarımızı tamamladıktan sonra �Showroom� açılıyor. Oyundaki 3 yarış modundan da araç seçebiliyoruz. Bunlar Nextel Cup 2004-2005, Craftsman Truck Series ve Nascar National Series. Otomobilimizi seçtikten sonra dilersek, yapıma alışmak için tekli yarışları oynayabiliyoruz. Daytona�dan Las Vegas�a kadar tüm pistler mevcut. Dilediğinizi seçip yarışabiliyorsunuz. Fakat oyunun asıl modu kariyer!

Kariyerde yaparım!

Pistlerdeki kariyerinize başladığınızda direk olarak Nascar araçlarıyla yarışamıyorsunuz. Öncelikle Craftsman Truck Series moduyla başlıyoruz. İlerlerdikçe National ve Nextel�e geçebileceğiz. Şimdi ilk yapmanız gereken Sponsorlar ile anlaşmak. Aslında yapılacak işlem basit. Tabloda bulunan reklamların üzerine tıklayıp, otomobilinize yapıştırın. Böylelikle reklamın hemen yanında yazan rakam sizin oluyor. Oyunda tanınmışlık dereceniz çok önemli. Daha çok yarış kazanmak demek daha çok şöhret demek. Elbette bu durum da astronomik ücretlerle reklam anlaşmaları anlamına geliyor.

18 ay sürecek zorlu mücadeleye başlıyoruz.

İlk yarışınıza çıkmadan önce aracınızda bir çok ayarı değiştirebilirsiniz. Eğer bu tür sistemlerden anlıyorsanız, oyun size oldukça materyal sunuyor. Yarışa tıkladınız diyelim. Öncelikle pratik yapmanız için süre tanınıyor. Pist�i tanımanız için denemenizde fayda var. Gerçi pistler klasik oval fakat bazı dönüşlerde, virajı ne kadar içeriden veya dışarıdan almanız gerektiği çok önemli. Çünkü yarış anında veya sıralama turlarında yapacağınız bir hata sizi çok gerilere atabiliyor. Pratiğinizi yaptınız. Sıralama turları da tamamlandıktan sonra artık piste inmeye hazırız.

Asılın gaz pedalına

Otomobilin kontrolünü elimize aldıktan sonra kontroller biraz zorlayabilir. Çünkü düz yolda sağ veya sol yaptığımızda aracı kolay toparlamamıza karşın, viraj çıkışlarında spin atmamız muhtemel. Ayrıca pist�in ortasındaki yeşil alana girerseniz, hem dilediğiniz sürata kavuşamazsınız hemde aracı kontrol etmek zorlaşır. Bu gibi durumlarda fazla gaza yüklenmeden tekrar yola çıkın. Bütün bunlar gerçekçi ve güzel ayrıntılar olmuş.

Nascar Simracing�de yarışlar oldukça zor geçiyor. Çünkü en ufak bir hatanız rakibiniz tarafından değerlendiriliyor. Araçların kontrolünün zor olduğunu da düşünürsek, oyun bazen çıldırtıyor. Örneğin önünüzdeki aracı geçmek için viraja rakibinizden daha içerden girdiniz, tam bu noktada otomobiliniz fazla içeri giriyor, siz bu arada toparlamakla uğraşırken rakibiniz alıp başını gidiyor. Bir daha yetişmek mi? Ayrı bir dert!
Bilindiği üzere Nascar yarışları oldukça görkemli kazalara sahne olur. Bir araç diğerine çarpar, o da bir başkasına... zincirleme oluşan kazalar Nascar�ı diğer organizasyonlardan ayıran en büyük etkenlerden biri görünümünde. Peki bunlar oyuna ne kadar yansıtılmış?

Bu soruya cevabı, başımdan geçen bir olay doğrultusunda vermek istiyorum. Güç bela sıramadaki yerimi biraz yukarılara taşımıştım. Virajları diğer araçlarla beraber koloni halinde geçiyorduk. Açıkcası zorluk seviyesinin düşük olmasından dolayı olduğunu düşündüğüm şekilde kimse kimseyi geçmeye yeltenmiyordu. Benimse elime bir fırsat geçmişti. Önümdeki aracı biraz bariyerlere doğru itersem, karşımdaki koridor açılmış olacaktı. Bende şansımı deneyip rakibi sıkıştırmaya çalıştım. Benim aracın sağ - ön kısmı, önümdekinin sol arka tarafına değiyordu. Nfs Underground-2�den de talimli olduğum bu yöntem, maalesef NFS�deki randımanı vermedi. Sağ tarafa doğru sıkıştırmaya çalıştığım araç, bariyere çarpıp benim aracın önüne çıktı. Böylelikle sıralamadaki yerimin sonlarda olacağı iyiden iyiye garantilendi(!)

Yapay zeka en ufak bir hatanızı değerlendiriyor. Açıkcası kolayda bile oynasanız, epey zorlanacaksınız. Hatta diğer araçlarla ara açıldımı, fark kapanmak bilmiyor. Böyle durumlarda da oyun maalesef sıkıcı bir hal alıyor. Örneğin kontrolünüzü kaybedip, çimlere girdiğiniz. Bu sırada rakipleriniz sizi bir bir geçiyor. Elbette acele edip, toparlanmaya çalışıyoruz fakat zeminin azizliği ve panik haliyle bir türlü kontrolü sağlayamıyoruz. Bu gibi durumlarda acele etmemek gerekiyor. Bütün bunlar gerçekçiliği bir adım daha ileriye götürmek için olabilir fakat çok sinir bozucu.

Kazaya bak!

Nascar yarışlarında yaşanan kazalar, araçların hurdaya çıkmasıyla son bulur. Dışarıdan izlerken görkemli görünmesine karşın, aracın içerisindeyseniz, o kadar keyifli olmasa gerek. EA Tiburon, Nascar�ın bu yönünü çok iyi yansıtamamış. Genellikle ön tampon kısa sürede düşüyor. Sonrasında ise aldığınız darbeler, hem görsel hem fiziksel olarak pek fazla etki etmiyor. Hatta tersten gidipte, diğer araçların arasına bir şevkle dalarsanız, hevesiniz kursağınızda kalacaktır. Çünkü öyle muhteşem bir kaza olmuyor.

Grafiksel manada Nascar Simracing�in çok başarılı olmadığı gerçek. Açıkcası gerek piyasada bulunan NFS Underground-2 gerekse yakın zamanda çıkması planlanan yapımlar, çıtayı çok yüksek tutuyorlar. Görüntüler kesinlikle daha kaliteli olabilirdi. Özellikle seyirciler çok kötü görünüyorlar. Bildiğimiz kağıt seyirciler olmalarına karşın, aynı anda hareket etmeleri gerçekçilikten uzak duruyor.

Oynanabilirlikte bazı sorunlar mevcut. Eğer aracınızı arka cepheden gösteren kamerayı kullanıyorsanız, oynanıştaki tuhaflığı farketmişsinizdir. Çünkü kamera öylesine sabit duruyor ki, aracını sağını solunu virajlarda dahi göremiyorsunuz. Bunun başarılı örneklerinden biri NFS Underground�tır. Eğer hızlı bir dönüş yaşıyorsanız, kamera aracın arkasında iple bağlanmış gibi hareket edip, otomobili faklı açılardan görmemize olanak tanır. Buna karşın Nascar Simracing�de durum tam tersi. Aracın arkasına sabitlenmiş kamera, oynanabilirliği hantalmış gibi gösteriyor.

Genel olarak baktığımızda Nascar Simracing, çok kaliteli bir yapım değil. Üzerinde epey uğraşılmasına karşın, oynanabilirlikteki yetersizlik puan kırılmasına neden oluyor. Fakat Nascar yarışlarının müdavimlerinin denemesinde yarar var. Gerçekçi V8 motor sesleri eşliğinde, 43 gerçek pilot ile yarışmak değişiklik olacaktır. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayınız...

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 382
favori
like
share