Fiat Punto Evo - Fiat Punto Evo Resimleri - Fiat Punto Evo Fotoğrafları - Fiat Punto Evo Türkiyede

Grande Punto Evrim Geçirdi, Fiat Punto Evo Adıyla Hedef Yükseltti!

Fiat’ın ilk olarak 2005 yılında tanıttığı küçük hatchback sınıfındaki modeli Fiat Grande Punto, tamamen yenilenerek Fiat Punto EVO adıyla yollara çıkmaya hazırlanıyor. İtalya’da düzenlenen uluslararası basın lansmanın ardından Ekim ayı sonundan itibaren Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak olan Fiat Punto Evo, Ocak ayından itibaren ülkemizde de satışa sunulacak. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “ Fiat Grubu CEO’su Sergio Marchionne’nin bizzat adını koyduğu ve yenilenen tasarımıyla dikkat çeken Fiat Punto Evo, gelişmiş teknolojik alt yapısının yanı sıra çevreye saygı ve sürüş zevki konusundaki yetenekleriyle en talepkar müşterileri dahi memnun edecek yeni bir Fiat modeli olarak ön plana çıkıyor. Biri yeni nesil MultiAir teknolojili benzinli güç ünitesi olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle pazara sunmayı hedeflediğimiz Fiat Punto Evo’nun küçük sınıfta Grande Punto’yla elde ettiğimiz yetkinliğimizi daha da ileri taşıyacağına inanıyoruz” açıklamasını yaptı.

Son zamanlarda uluslararası anlamda gerçekleştirdiği işbirlikleri ve satın alma operasyonlarıyla olduğu kadar yeni modelleriyle de imaj ve satış başarısı anlamında da global anlamında gücünü artıran Fiat’ın küçük sınıftaki hatchback karoserli modeli, Fiat Punto Evo adıyla yollara çıkmaya hazırlanıyor. Fiat Grubu CEO’su Sergio Marchionne tarafından adı konulan Fiat Punto Evo, yaklaşık 4 yılda 1.2 milyon adetten fazla üretilen ve önemli satış başarısına imza atan Fiat Grande Punto modelinin yerini alacak. İtalya’da düzenlenen uluslararası basın lansmanıyla tanıtılan Fiat Punto Evo, Ekim ayından itibaren Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. Türkiye’de 9 ay sonunda otomotiv pazarında en çok tercih edilen marka unvanını açık ara korumaya devam eden Fiat’ın Marka Direktörü Okan Baş, “Yenilenen tasarımıyla dikkat çeken Fiat Punto Evo, gelişmiş teknolojik alt yapısının yanı sıra çevreye saygı ve sürüş zevki konusundaki yetenekleriyle en talepkar müşterileri dahi memnun edecek yeni bir Fiat modeli olarak ön plana çıkıyor. Biri yeni nesil MultiAir benzinli olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle pazara sunmayı hedeflediğimiz Fiat Punto Evo’nun küçük sınıfta Grande Punto’yla elde ettiğimiz yetkinliğimizi daha da ileri taşıyacağına inanıyoruz” açıklamasını yaptı. Fiat Punto Evo’nun 2010 yılının Ocak ayından itibaren ülkemizde satışına başlanacağını da belirten Okan Baş, “Fiat Grande Punto’yla Türkiye’de yaklaşık 3 yılda 28 bin adeti aşan bir satışa grafiği elde ettik. Yeni Fiat Punto Evo ile bu başarıyı daha da geliştireceğimize ve zorlu oyuncuların yer aldığı küçük hatchback sınıfında daha güçlü bir konuma ulaşmayı hedefliyoruz.” dedi. Yeni Fiat Punto Evo, Türkiye’ye ikisi benzinli olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle ithal edilecek. Bu motor seçenekleri arasında en dikkat çekici olanını ise Fiat’ın yeni nesil benzinli motor teknolojisini temsil eden MultiAir motor ailesinden 1.4 litre hacimli 105 HP’lik motor oluşturuyor. Bununla birlikte 1.4 litre 77 HP’lik benzinli ve 1.3 litre 75 HP’lik Multijet turbo dizel motor yeni Fiat Punto Evo’nun motor kaputu altında görev yapacak diğer güç üniteleri arasında yer alıyor.

Evrim geçiren çarpıcı iç ve dış tasarım!

Fiat’ın Tasarım Merkezi (Centro Stile) tarafından gerçekleştirilen ve hem iç tasarım hem de dış tasarım unsurlarını kapsayan bir evrim sürecinden geçen Fiat Punto Evo, ilk bakışta bile farklılıklarını açık biçimde belli ediyor. Değişen yüzünde yeni tip farları ve tampon yapısına ek olarak motor kaputuna farklı biçimde entegre edilen Fiat logosu, mevcut diğer Fiat modellerini hatırlatacak bazı unsurlar arasında yer alıyor. Aracın profilini de dinamik biçimde etki eden ön bölümdeki değişime paralel stop lambalarında da beyaz renkli lens kullanılıyor. Aracın 406 cm’lik uzunluğu, değişen burun tasarımına paralel boyutlarda bir artışı işaret ederken, 149 cm’lik yükseklik ve 169 cm’lik genişlik değerleri aynı şekilde korunuyor. 251 cm’lik aks mesafesine sahip Fiat Punto Evo, halen hem ön koltuk sırasında hem de arka koltuk sırasında uzun boylular için bile yeterli diz mesafesi ve genel yaşam alanı sunmayı başarıyor.

Fiat Punto Evo’nun iç mekanında özellikle yenilenen gösterge paneli, tasarımı değişen orta konsol ile birlikte yeni tip koltuklar ve eşya saklama gözleri ön plana çıkıyor. Küçük sınıfta mevcut kalite çıtasını daha da yukarıya çekmek amacıyla kabin içinde yüksek kaliteli plastik ve deri materyal kullanılması ise Fiat Punto Evo’nun kabin içinde en fazla dikkat çeken unsuru oluşturuyor.

Devrimsel MultiAir motor teknolojisi, yeni Fiat Punto Evo’yla Türkiye’de!

Fiat Punto Evo, teknik alandaki mükemmelliğini her şeyden önce, devrimsel nitelikli MultiAir sistemiyle donatılmış benzinli motorlar ve ikinci nesil Multijet dizellerden oluşan geniş bir Euro 5 motor yelpazesiyle göstermektedir.

FPT (Fiat Powertrain Technologies = Fiat Aktarma Organları Teknolojileri) tarafından geliştirilen ve patenti alınan MultiAir teknolojisi, öncelikle Fiat Punto Evo’nun kaputu altında görev almaya başladıktan sonra diğer Fiat markalı otomobillerde de kullanılmaya başlayacaktır. Fiat Punto Evo’da kullanılan MultiAir motor teknoljisinin kalbinde, doğrudan giriş supapları aracılığıyla (Kısma valfini kullanmadan) havayı kontrol ederek yakıt tüketimini azaltan yeni bir elektrohidrolik supap yönetimi sistemi bulunur. MultiAir teknolojisi, geliştirilmiş yanma kontrolü sayesinde emisyon değerlerini azaltılmasına yardımcı olurken bir yandan da hem gücü hem de torku artırarak performansı iyileştirmeye yardımcı olmasıyla farklılaşıyor. Yeni MultiAir motorlar, Fiat’ın aynı zamanda çevreye verdiği önemi bir kez daha kanıtlamaktadır. Aynı silindir hacminde geleneksel bir benzinli motorla karşılaştırıldığında MultiAir teknolojili motorun, daha fazla güç (%10 kadar) ve tork (%15 kadar) üretirken, bir yandan da önemli ölçüde daha az CO2 (%10 kadar), daha az partikül (%40 kadar) ve daha az NOx (%60 kadar) yaydığı ölçümlenmiştir.

Fiat Punto Evo’nun motor yelpazesinde yer alan Fiat Powertrain tarafından geliştirilen ve üstün yapısını yıllardır kanıtlamış olan Multijet teknolojili motor serisinin ikinci nesli, dengeli bir hidrolik servo-supabı sayesinde yanma odasına püskürtülen yakıt miktarını, geçmişe göre daha keskin bir şekilde, daha hızlı ve esnek bir sıralama ile kontrol eden common rail (Yüksek basınçlı püskürtme) enjektörlerine sahiptir. Aynı şekilde Multijet dizel motorların ikinci neslinde, daha düzgün yanma ile tüketim, emisyon, NVH (Gürültü-titreşim-sertlik) ve kullanım kolaylığı açılarından avantajlar sunulmaktadır. Bu durum, yanma odasına püskürtülen yakıtın ayarlamasını yapan ve Euro 5 motorlarda tüketimde ve homologasyon çevriminde CO2 emisyonlarında %2 civarında ve NOx emisyonlarında ise yaklaşık %30’luk bir azaltım sağlayan yeni bir common rail enjektör ile başarılmıştır.

Fiat Punto Evo’da teknolojik yenilikler ön planda!

Yeni Fiat Punto Evo, Blue&Me sisteminin en yeni versiyonuyla donatılmıştır. “Blue&Me–TomTom” pratik, renkli bir dokunmatik ekran üzerinde telefon, navigasyon ve bilgi işlevlerini yürütmenizi sağlayan, tam bütünleşik bir bilgi-eğlence sistemidir. Sistem, taşınabilir navigasyon sistemlerinin Avrupalı lideri TomTom ile Fiat Otomobil Grubu arasında meydana getirilen ortaklığın ürünüdür ve Magneti Marelli ile birlikte geliştirilen Blue&Me sistemi sayesinde otomobilin diğer sistemleriyle bütünleşir. Yeni sistem ayrıca sürüş stilinizle ilgili anlık bilgi veren ve güzergâha uyum sağlarken vites değiştirip gaz pedalına basarak çevresel etkiyi azaltmak ve tüketimi ideal konuma getirmeye dair faydalı önerilerde bulunan “ecoDrive Info (Ekolojik Sürücü Bilgisi) sistemini de içerir.

Azalan tüketim ve emisyonların yanında yeni Fiat Punto Evo, dur – kalk şeklinde ilerleyen trafikte motoru kapatan ve yeniden çalıştıran Start&Stop (Çalıştır&Durdur) sistemiyle de donatılmış olarak üretim bantlarından inecektir. Yeni Euro 5 benzinli ve dizel motorlarının tamamında ve ayrıca 2010’dan itibaren 120HP’lik 1.6’lik Multijet dizel motorda standart olarak sunulacak olan bu donanım, yakıt tüketimini ve gürültü seviyelerini azaltmak amacıyla motoru geçici bir süre için kapatır ve ardından yeniden çalıştırır. Şehirlere özgü tipik yoğun trafik durumlarında ve trafik ışıklarında durulduğunda, kontrol stratejisi izin verdiği zaman sistem otomatik olarak motoru durdurarak şehir sürüşünde %15’e varan oranlarda ve NEDC tip sürüş çevriminde ise %3,5 oranında yakıt tüketimi ve emisyon azaltımı gerçekleştirir.

Buna ek olarak, Start&Stop sistemine bağlı Vites Değişim Göstergesi (Gear Shift Indicator /GSI), sürücülere ne zaman vites değiştirmeleri gerektiğine dair tavsiyede bulunarak, motorun yakıt yönünden daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bir tür co-pilot’tur. Örneğin GSI, motorun daha az yakıt içeren, daha ince bir karışım yakmasını temin etmek için gösterge paneli üzerindeki bir sinyal aracılığıyla vites büyütmeyi tavsiye edebilir ya da mevcut torktan en iyi şekilde yararlanmak için vites küçültmeyi önerebilir.

Fiat’ın yeni modeli Punto Evo ayrıca, direksiyon açısına göre kısa hüzmeli farlarla birlikte otomatik olarak yanan, uyarlanabilir ön ‘viraj’ sis lambalarıyla donatılan az sayıdaki otomobilden biri olmasıyla bir adım öne çıkıyor. Yeni Fiat Punto Evo, maksimum fren ve direksiyon yönetimi için elektronik dinamik kontrol sistemleriyle donatılmış olup tüm motor yelpazesinde ABS, yokuşta kalkışlarda yardımcı Yokuş Kalkış Desteği (Hill-Holder), EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı) ve ESP (Elektronik Denge Programı) gibi sistemler sunulmaktadır.

Fiat Punto Evo Resimleri







Beğeniler: 1
Favoriler: 1
İzlenmeler: 1092
favori
like
share
KaRaKıZ Tarih: 06.10.2009 12:49
çok kaba araç :160:

ama özeLLik leri harika :78:


sağol :3: