Edo Ferrari Enzo XX Evolution - Edo Ferrari Enzo XX Evolution Özellikleri - Ferrari - Edo Ferrari - Enzo Ferrari

En yüksek devirli V12



660 beygir gücüne sahip Ferrari Enzo’nun hem sürüş dinamikleri, hem de satış fiyatı ile, dünyanın en özel otomobillerinden biri olduğu söylenebilir. Ancak daha hızlı ve daha özel bir otomobil arayanlara, modifiye firması Edo "çareler tükenmez" demiş ve Edo Ferrari Enzo XX Evolution modelini geliştirmiş.

Edo’nun Ferrari Enzo motorunda yaptığı değişiklikler, motor hacminin 6.0 litreden 6.3 litreye çıkarılmasını, yeni kam millerini, yeni titanyum sübap yayı tutucularını ve bağlantı çubuklarını, modifiye edilmiş silindir başlarını, yeni yüksek performanslı egzoz manifoldlarını, yüksek akışlı katalitik dönüştürücüleri, susturucuları ve hava filtrelerini içeriyor. Standart hidrolik sübap iticiler yerine yeni geliştirilmiş daha sert sübap iticiler koyulmuş ve böylece 12 silindirli motorun 9600 devir/dakika gibi müthiş bir devire çıkabilmesi sağlanmış. Şu anda bu devire ulaşabilen başka hiçbir 12 silindirli motor yok! Ek olarak V12’nin emme sistemi de modifiye edilmiş ve yeni, yüksek performanslı bir debriyaj – “strada” ya da “pista” balata seçenekleriyle ve daha güçlü bir yağ pompası takılmış. Otomobilin gücü 180 bg yükseltilerek 840 bg’ye çıkarılmış. Susturucular çıkarıldığında bu değer 860 bg'nin üzerine çıkabiliyor. Maksimum tork 5800 devir/dakikada 780 Nm.



Ferrari Enzo’nun gücü arttırılırken ağırlığı ise 100 kilogram gibi hatırı sayılır bir miktarda azaltılmış. Bunun sayısal sonucu da Edo Ferrari Enzo XX Evolution’un 0’dan 100 km/s’ye 3.2 saniyede, 200 km/s’ye 9.0 saniyede ve 300 km/s’ye sadece 19 saniyede çıkabilmesi olmuş. Azami hız 390 km/s’nin üzerinde.

Otomobilin akustik tarafı da ihmal edilmemiş. İstek üzerine uzaktan kumandalı kelebek valfler içeren paslanmaz çelikten bir susturucu eklenebiliyor. Bu tertibat sürücünün yüksek performanslı egzozu iki farklı ses seviyesinden birine geçirebilmesini sağlıyor.

Dudak uçuklatan şanzıman vites değiştirme süreleri: Üretim modeli Enzo’da vites değiştirmek 110 milisaniye sürerken, Edo Ferrari Enzo XX Evolution’un vites değiştirme süreleri ise 60 milisaniye gibi inanılmaz bir süreye indirilmiş. Karşılaştırma yapmak gerekirse, bir F1 aracı 40 milisaniyede vites değiştiriyor.



FIA GT serisinden alınan Edo/KW yarış süspansiyonu Enzo XX Evolution’da yeniden ayarlanmış ve en üstün sürüş dinamikleri elde edilmiş. Burun yükseltme işlevi korunmuş. Düşük sürtünmeli 3 yollu ayarlanabilir amortisörler sürücünün kendi zevklerine göre ayarlanabiliyor ve mükemmel direksiyon hassasiyeti ve hissi sunuyor. Edo’ya takılmış lastik basıncı izleme sistemi dört tekerleğin her biri için lastik basıncını gösteriyor. 335 mm genişliğinde lastikler barındıran önde 19 inçlik, arkada 20 inçlik tekerlekler Edo Ferrari Enzo XX Evolution’un iyi yol tutuşuna sahip olmasını sağlıyor.

Şaft daha fazla tahrik kuvvetlerine maruz kaldığı için değiştirilmiş. Yeni parça 4 kg daha hafif ve güçteki büyük artışla başa çıkabilmek için önemli ölçüde daha sağlam. Aerodinamik paketi kesinlikle benzersiz. Uçları bütünüyle alüminyumdan işlenmiş ve kaportanın üst kısmına taşınmış bir egzoz sistemi içeriyor. Uçlar özel bir işlem kullanılarak plazmayla kaplanmış. Yeni geliştirilmiş, kanatçıklar ve 3 farklı şekilde ayarlanabilen bir arka kanat profili barındıran arka etek, yere basma kuvvetini iyileştiriyor ve sürücünün zevkine göre ayarlanabiliyor. Yeni geri çekilebilir arka kanat daha uzun bir kolonla güncellenmiş, bu sayede özellikle yüksek hızlarda daha fazla bastırma kuvveti ve denge elde edilmiş. LED kuyruk lambaları otomobilin arkadan görünümünü tamamlamış.

Dönüşüm paketine eğitmenle bir test günü, mekanik işlemler, veri tutma, nakliye ve ikramlar dahilmiş...

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 532
favori
like
share