Bakalım onca bekleyiş ve heyecana değdi mi? Karşınızda Pariah!


Pariah geçen seneden bu zamana kadar F.E.A.R. ile beraber beklediğim oyunlar arasındaydı. Özellikle de yapımcı Digital Extremes olunca, insan ister istemez heyecanlanıyordu. Çünkü onlar Unreal adlı klasiğin yaratıcılarıydılar. Aradan aylar geçti ve oyun en sonunda piyasaya çıktı. Bekleyiş ve heyecan değdi mi? İşte bu sorunun cevabı yazıda saklı.

Unreal Adına

Jack Mason bir doktordur ve Karina adlı bir grubunda lideridir. Yaşadıkları cezaevi, yakın zamanda yok edilecektir. Son olarak dondurulmuş bir mahkumun nakil görevi ile gemileriyle beraber havalanırlar. Fakat gemileri saldırıya uğrar düşer. Bundan sonra kontrol bize geçiyor. Konu aslında oynadıkça gelişiyor ve klasik bir temaya bürünüyor.

Pariah�ın alt yapısını Unreal Engine ve Havok fizik motoru oluşturuyor. Oyundaki Unreal Engine, UT 2004�de kullanılan grafik motorunun biraz daha geliştirilmiş hali. Grafikler genel olarak başarılı. Patlama ve ışıklandırma efektlerinde sorun yok. Modellemelerde gayet güzel bir şekilde çizilmiş. Baş rol karakterlerinin modellemeleri gerçekten de harika. Açık alanlar, başarılı bir şekilde grafik motoru tarafından çiziliyor. Ancak ne kadar güzel olursa olsun, artık Unreal grafik motorunun yaşlanmaya başladığı gözleniyor. Doom 3 � RoE oynadıktan sonra Pariah oynayınca bu durum gözümde iyice belirdi. Zaten yeni nesil Unreal 3 grafik motoru da piyasaya çıktı.

Havok fizik motoru sayesinde karakterlerin ölmeleri daha gerçekçi olmuş. Bir yere roket attığınız zaman, adamlar kütük gibi devrilmiyor. Aksine patlamanın şiddetiyle çevreye fırlıyorlar. Böylelikle daha gerçekçi bir oynanış sağlanıyor. Buna karşın bazı zamanlar düşmanların cesetlerinin virgül şeklinde katlanması gibi komik olaylarda oluyor. Bunların dışında Turret kulelerinin ayaklarına ateş ederek, onların yıkılmasını sağlıyorsunuz. Yine de yakacağınız dökeceğiniz yerler belli. Camları kırıp, bir iki fıçıyı oraya buraya hareket ettiriyoruz. Bu da bir zaman sonra can sıkabiliyor. Açıkçası Havok fizik motorunun gücü tam olarak kullanılmamış durumda.

Sesler genel olarak başarılı. Her silahın kendine has çıkan sesi belli oluyor. Kulaklığınız ile hepsini teker teker deneyip, ne kadar başarılı olduğunu duyabilirsiniz. Sinematiklerde ki seslendirmeler gayet güzel bir şekilde yapılmış. Öyle yapmacık bir şekilde durmuyorlar. Düşmanlarınızın ölürken çıkardığı sesler, bağrışları veya bedenlerinin yüksek bir yerden düştüğünde çıkardıkları seslerde başarılı bir şekilde hazırlanmış. Müzikler gelecekte süregelen Pariah�a güzel uymuş. Arka fonda insanı rahatsız etmeyecek şekilde çalıyorlar. Yerine göre hızlanıp, yerine göre yavaşlıyorlar.

A Touch Of Blessing

Pariah�ın teknik alt yapısı, genel olarak başarılı. Fakat oyunun asıl can sıkan yerleri, konsollara da beraber yapıldığından ortaya çıkan genel manzara. En başta belirli yerlerde save etme problemi ile karşı karşıyayız. Özellikle de aksiyonu bol yapılmış bir oyun yaptığınızda böyle bir yönteme giderseniz, oyuncu her öldüğünde sizi anabilir. Bu gibi bir durum yaşamamak için mümkün olduğunca böyle yöntemlerden kaçınmak gerekir. Yüksek zorluk seviyelerinde, zar zor geçtiğiniz bir yeri, öldüğünüzde yeniden oynamak insanı çıldırtıyor.
Save problemi dışında dengesiz bir yapay zeka karşımızda. Bölümlerin çoğunda belli olmayan abuk sabuk hareketler yapabiliyorlar. Düşman karşıdan geliyor, elinde roket atar var. Onu bana atmak isterken gidiyor önündeki duvara atıyor ve kendi kendini öldürüyor. Yanındaki patlayan varile ateş edipte kendisini ve takım arkadaşlarını katleden manyak ötesi yapay zeka isterseniz, hepsi boy boy Pariah�da var. İşin ilginci bu olaylar oyunun başından sonuna kadar arada sırada oldu. Bu saçmalıklar içinde ayrıca akıllı olanları da çıkıyor. Öldürmek için tüm şarjörü bitirmeme rağmen, bale yapıp da benden kaçan düşmanlarda oldu. Adamı vur vurabilirsen. Bazı zamanlarda adamın yanına gidip piknik yapsam(!), hiç oralı olmuyor! uyanmıyor bile. İki örnek ve ikisi de birbirine zıt şekilde. Bu yüzden yapay zeka dengesiz. Zorluk seviyesini arttırdığınız zaman, düşmanların dengesizlikleri daha da artıyor. Bununla beraber sizi 4 kurşunda öldürüyorlarsa 1 kurşunda öldürmeye başlıyorlar, sonuç bu. Oyunda iki adette boss�umuz bulunuyor. Bunların ikisi de son iki bölümde çıkıyor. İlk boss düşmanımız Stocktan adında zenci bir adam. Titan Fist adında bir silahı var ve oyundaki en güçlü silah. Onu öldürdükten sonra bu silah elimize geçecek ve ikinci patronu bu silahla öldüreceğiz. İkinci boss düşmanımızda Shround Assassins ve bir enerji küpünün içinde durup da size adam göndermekten başka bir şey yapmayan hatun kişisinin teki, öldürmesi Stocktan�a göre çok daha kolay. Açıkcası oyundaki her iki boss kapışması da hatırda kalır değil ve çok kolay. Ben daha zor bir şeyler beklerdim.

Pariah�da araçta kullanıyoruz. Yalnız araçların kullanımı aynı Halo�da ki gibi. Yani sağa sola mouse hareketi ile döndürebiliyoruz. Bununla beraber araçtayken hedef almanız ve ateş etmenizde zorlaşıyor. Ben önüme geleni ezdim bari ateş edip de tutturamadıktan sonra ezerek öldürmek daha garanti oluyor tavsiye ederim. Toplamda 4 tane farklı araç var ve hepside yerde gidiyor. Havada uçan kaçan araçlar yok. Gemi normalde var ama biz kullanamıyoruz o ayrı mevzu. Onları ya vuruyoruz ya da sinematiklerde görüyoruz. Araçların kullanımı ayrıca single player�da çok az bir yer tutuyor. Birkaç bölümde, o da bölümün hepsinde olmamakla beraber araç kullanabiliyorsunuz. Bu yüzden araç kullanımın zevki multiplayer�da çıkıyor.

Oyunun multiplayer kısmı, sağlam Unreal kodlarıyla birleşince ortaya güzel bir şeyler çıkmış. Multi�de yine klasik olarak Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag ve Frontline Assault modları bulunuyor. Frontline Assault modun da her iki takımda belirli olan iki yeri ele geçirmeye çalışıyor. Çoklu oyunculu mod�da, oyuna girmeden önce 8 ayrı sınıftan birini seçmemiz gerekiyor. Her sınıfın uzman olduğu bir ana silahı ve ikinci bir alt silahı bulunuyor. Çoklu oyuncuda tüm modlar için araç kullanımı serbest. Zaten araç kullanımının zevki de burada ortaya çıkıyor. Bu araçların sadece yerde gidebilen ve 4 adet sınırlı sayıda olması da yeterli değil. Single player�da hadi neyse de multiplayer�da böyle bir olaya gidilmesi kötü olmuş. Daha çok çeşitle daha çok eğlence sağlanabilirmiş. Haritalar yeterli sayıda ve kapışmak için gayet iyiler. Bunların haricinde oyunda bir tane level editör ve ayrı bir map editör bulunuyor. Bunlarla daha ilerde çeşitli modlar ve haritalar yapılarak, multiplayer daha da zenginleştirilebilir. Bu olumlu yönde harika bir özellik. Ayrıca oyunun map editörüne bir kez bakın derim. Çok güzel ve harika yapılmış ben bayıldım.
Nereye Kadar

Oyunda toplamda 8 farklı silahımız bulunuyor. Bunlardan 7 tanesini son bölüme kadar kullanabiliyoruz. Son kalan tek silahı ise son bölümde kullanıyoruz. Silahlar, Bulldog yani makineli tüfeğin evrim geçirmiş hali, Plasmagun, Frag Rifle olarak pompalı, Rocket Launcher, Grenade Launcher, Sniper Rifle, oyun başında alacağımız bıçağımız ve Titan Fist adında ki dehşet silah. Her silahla zoom yapma imkanımız var. Bu özellikle daha kolay nişan alıp vurabiliyoruz. Silahların kötü yanı ikinci bir ateş alternatifinin bulunmaması. Ancak bunun yerine geliştirebilme özelliği koymuşlar. Açıkcası ben hem ikinci atış fonksiyonu ile artı geliştirebilmeyi de isterdim. Böylece çok daha çeşitli ve zevkli olurdu. Geliştirebilme özelliği şöyle yapılıyor; �Weapon Energy Cores adındaki geliştirme kapsüllerini alıyorsunuz. Bu kapsüller oyunda dağıtılmış durumda. Ufak bir araştırma yaparsanız kasmadan rahat rahat bulabiliyorsunuz. Bu kapsüller sayesinde silahınızın ateş gücünü yükseltebiliyorsunuz veya ilave özellikler sağlayabiliyorsunuz. Her silah için üç tane aşama var. Her aşamada sırayla bir, iki ve üç adet geliştirme kapsülü yiyorlar.� Mesela Bulldog yani makineli tüfeğiniz, ilkinde biraz daha seri ateş ederken son aşamada zırhları delebilen ve çok az seken bir hale geliyor. Grenade Launcher�da ise ilk başlarda, sadece bomba atıp onun patlamasını bekliyorsunuz. Patlaması içinde belli bir zaman geçmesi gerekiyor. Fakat geliştirdiğiniz de hiç bekleme yapmadan uzaktan kumanda ile attığınız bombayı patlatabiliyorsunuz. Bu kapsüllerin asıl özelliği sağlığınızı da arttırması. Healt�i normalde arttırmak için sağlık paketleri alıyorsunuz. Fakat bu paketleri �Healing Tools� yani �Tedavi seti� ile kendinize enjekte edebiliyorsunuz. Bu sayede sağlığınızı yeniden doldurabiliyorsunuz. Healing Tools da tıpkı silahlar gibi geliştirilebiliyor. Bu gelişim sayesinde sağlık barınızda artıyor ve adrenalinde kazanıyorsunuz. Sağlık barınız sol üst köşede 4 tane karede mevcut. Healing Tools geliştirdiğiniz zaman bunlar 7 kareye yükseliyor. Adrenalin demişken oyunda bir anda koşup hızlanma gibi bir yeteneğiniz de mevcut. Bunu �F� tuşuna basarak kullanabiliyorsunuz. Kısa bir süreliğine sürüyor, ama bombadan veya patlamalardan kaçmak için birebir.

Oyunun diğer bir eksikliği eski tip fps tadında olması. Genel kural git şu düğmeye bas, kapı açılsın. Git diğer düğmeye bas, asansör gelsin. Sonrasında bin git hadi vb... bir hava hakim. Bu yüzden türe bir yenilik filan getirdiği yok. Aynı kuralları biraz daha değişik biçimde gene önümüze koyuyor. Toplamda 18 bölümden oluşan Pariah ne yazık ki kısa sürüyor. Bu da oyunun diğer gedik bir yanı. Ara sinematikler oyun içi grafik motoru ile yapılmış ve başarılılar. Senaryoyu anlatmakta yeterliler. Oyunda ilerledikçe senaryo da açılıyor. Fakat oyunun asıl konusunu oynayın ve öyle öğrenin.

Game Over

Aksiyonu bol olan ve sizi devamlı tetikte tutan bir oyun Pariah. Aksiyon normalde kesilmiyor ama iştahı kaçırtabiliyor. Kısa oyun süresi ve dengesiz yapay zeka, bazı zamanlar zevkinizi kaçırtabiliyor. Digital Extremes�den açıkçası daha iyi bir şeyler beklerdim. Yılların FPS üstatları, bence daha iyi olmalıydı. Bu durumu oyunu konsollara da çıkardıklarına bağlıyorum. Çünkü konsol oyuncularını memnun etmek için oyunda bazı şeyleri kolaya kaçmışlar. Sonuç Pariah beklediğim hit değil. Buna karşın kötü bir oyunda değil. Aksine iyi güzel bir oyun. F.E.A.R. gelene kadar Pariah bizleri FPS camiasında idare edecek potansiyelde.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 630
favori
like
share