Volvo XC70 - Volvo XC70 Hakkında - Volvo - XC70 - Volvo XC70 Özellikleri - Volvo XC70 Resimleri

Volvo’nun orta üst sınıftaki station wagon modeli V70′in dört tekerlekten çekişli ve arazi kullanımına uygun yapıya kavuşturulmuş yönü olan XC 70, ilk olarak 2002 yılında tanıtıldı. Cross Country olarakta anılan otomobil, 2.5 litre 210 HP’lik benzinli ve 2.4 litre 163 HP common rail turbo dizel motor seçenekleriyle üretiliyor. Otomobil ülkemizde sadece benzinli motorla ithal ediliyor.



Karoser, iç mekan
S80′e yakınlık gösteren burun yapısına sahip V70′le ortak karoser kullanılarak yaratılan XC70′in burun yapısında biraz S60′a da benzerlik söz konusu. Otomobili saran plastik korumalar, yüksek gövde yapısşı, ön ve arkadaki korumalar kullanım alanları sınırlı da olsa arazi otomobili kimliği taşımasını sağlıyor. Bu donanımların sadece aksesuar olmadığı otomobilin sahip olduğu gelişmiş çekiş sisteminden anlaşılıyor. İç mekanda da klasik Volvo çizgisi hakim. Kabin S80, S60 ve V70’ten yoğun alıntılara sahip. Fonksiyonellik ve zamanla kolayca alışılabilen düğme fazlalığına karşın ergonomi en üst düzeyde. C70′in koltukları çok geniş ve rahat. Diz mesafeleri yeterince geniş. Otomobilin kabinden çelik separatörle ayrılan bagajı hobi malzemeleri kadar evcil hayvanlar için de ideal. 485 litre hacimli bagaj, l64l litreye kadar genişletilebiliyor.

Motor, performans
Volvo’nun S60, S80 ve V70 modellerinde de kullandığı 2.5 litrelik sıralı 5 silindirli motoru turboyla aşırı besleniyor. Otomobil, yüksek gövde ağırlığı ve sahip olduğu sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi nedeniyle ilk kalkışlarda biraz hantal görüntü çizmesine karşın yine de oldukça etkileyici. Maksimum torkun 1500 d/d’de gelmesi, bu motorda 2.4 litrelik selefine göre yapılmış en önemli gelişmelerden biri. Özellikle ara hızlanmalar, XC70′in gücünün iyice ortaya çıktığı anlar oluyor. 5 ileri vitesli şanzımanın manuel olarak da kullanılabilmesi hızlanmalar kadar yavaşlamalarda da önemli avantaj sağlıyor. Motordan yayılan 5 silindirin tahrik edici sesi ve turbo ıslığı akla “oluk oluk” akan yakıtı getirmekle birlikte müthiş bir sürüş zevki veriyor. Bu hislerin hiçbiri yalan değil, otomobil hem çok iyi gidiyor hem de yakıt gerçekten “oluk oluk” akıyor. En sakin kullanımda bile 100 km’de 10 litrenin altına inmeyen yakıt tüketimi, şehir trafiğinde ya da biraz performanslı kullanımda 17 litreye kadar yükseliyor. Test koşullarında saptadığımız ortalama olan 13.5 litre bile hayli yüksek. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, yüksek ağırlık ve turbo besleme bu sarfiyatın başrol oyuncuları.

Kullanım, konfor
XC70 çok ileri boyutta sürüş teknolojisine sahip bir otomobil. S60 R ve V70 R’dan tanıdığımız günümüz tekniğinin en gelişmiş süspansiyon ve çekiş sistemlerinden biri olan Four C’ye sahip olan araçta birçok sensörün saptadığı veriler bir elektronik işlemci tarafından hızla değerlendirilip amortisör sertlikleri anlık olarak değiştiriliyor. Dünyanın en gelişmiş aktif şasi sistemi olarak nitelenen Four-C Technology (Continuously Controlled Chassis Concept/sürekli kontrol edilen şasi konsepti) kokpit üzerindeki bir düğmeyle Comfort (konfor) ya da Sport kullanım modlarına getirilebiliyor. S60 R ve V70 R’dan farklı olarak sistemde otomobili yarışçı haline getiren mod sunulmamış. Four C’nin maksimum tutunma ya da konfor için değerlendirmeye aldığı veriler arasında aracın hızı, uzunlamasına ve yanal ivmelenme, her bir lastiğin tur sayısı, lastiklerin dikey hareketlenmeleri, direksiyon sistemi tepkileri, yalpalama oranı, anlık motor torku, DTSC (Dynamic Traction and Stability Control/dinamik çekiş ve denge kontrol sistemi) verileri ve ABS’yle duruş tepkileri bulunuyor. Duruş deyince XC70 fren testlerinde 100 km/s hızdan 38 metrede güvenle durabiliyor. Elektronik kontrol ünitesinden saniyede yüzlerce veri alan sistem, sürüş sırasında otomobili içinde bulunduğu anın şartlarına adapte ederek yola bağlıyor. Çünkü süspansiyon ayarları arazi kullanımına imkan tanıyacak yapıda. Ama arazi kullanımından bu aracın Land Rover Freelander’a rakip olabileceği sonucu çıkartılmamalı. XC70 sonuçta hafif arazide de kullanılabilen bir SUV.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 830
favori
like
share