Başarısız çocukların yarıdan fazlasının, babalarının onlara vakit ayıramayacak kadar yoğun oldukları, yarısının anne-baba ilişkisinin iyi olmadığı kaydediliyor. Başarısız çocukların yarısının dikkat eksikliği, üçte birinin de arkadaş ilişkilerinde problem, yalan söyleme, tırnak yeme gibi davranış bozuklukları gözlemleniyor. Çocuğuna eğitimin önemli olduğunu söyleyen ama bu konuya hiç ilgi göstermeyen aileler onları olumsuz yönde etkiliyor. Bazı aileler doğduğu andan itibaren çocuğun her davranışında zeka belirtisi arayarak bunları yakın çevre ile paylaşmak istiyor. En ufak bir hatada “Böyle giderse senden bir şey olmaz” diyerek çocuklarını endişelendiriyor ve başarısını azaltıyorlar.

Kontrolcü annelerin etkisi

Kontrol edicilik; sınırlamadan kontrol eden, akıl yürüten ve yerine göre ödül veren bir kişiliğe işaret eder. Yapılan araştırmalara göre başarılı öğrenci anneleri, başarısız öğrenci annelerinden daha fazla kontrol edici bir yapıya sahip. Sağlıklı bir iletişimin olmadığı sorunlu aile çocuklarının okul başarısının düşük olduğu görülüyor. Anne babası boşanmış ya da sürekli tartışan, birbirleriyle uyum sağlayamayan, sorumluluklarının bilincinde olmayan vb. ailelerin çocuklarında okul başarısı düşük çıkıyor. Çok çocuklu ailelerde kardeşler arası kıyaslama, doğrudan olmasa bile olumsuz yönde etkileyici bir faktör.

Başarısız öğrenci kendi kendine çözüm bulamaz

Başarılı öğrenciler, kapasite ve yeteneklerinden haberdardır fakat başarısız öğrenciler kendilerini değerlendiremediklerinden amaca yönelik çalışmalar yapmakta zorlanır. Eğer aile onun zor durumunu fark ederse “öğretmen-aile işbirliği” ile sorun çözülebilir. Ayrıca, aile ve okul iş birliği ile çocuğun farklı başarıları da tespit edilir. Çocuğu başarılı olduğu derslerle cesaretlendirip zaman zaman ödüllendirerek kendine güveni sağlandıktan sonra başarısız olduğu yönlerini güçlendirme yoluna gidilir. Eğer çocuğunuz okul hayatında başarısızsa, bir amacı da yoksa onu yönlendirme işini üstlenerek yardımcı olmalısınız.

Günlük çalışma planı yapın

İlköğretimin ilk yıllarında aileler çocuklara günlük program hazırlarsa daha etkin öğrenme zemini oluşur. Günlük programda, çocuk okuldan geldiğinde ilk bir saatlik zamanı dinlenme ve yemek için ayrılmalı. ödevler ve ders zamanı en fazla 1.5 saat olmalı. Huzurlu bir aile ortamında yetişen çocukların okul başarılarının yüksek olduğunu unutmamak gerekir. İlgi, sevgi ve şefkat çocuk yetiştirmenin temel taşlarıdır.

alıntı

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 429
favori
like
share