çocuklar nasıl öğrenir - çocukların öğrenmesi - çocuk eğitimi

1. En iyi eğitim yöntemi diye bir şey yoktur. HER ÇOCUK ÖTEKİLERDEN FARKLI ŞEKİLDE ÖĞRENİR.


2. Çocuğunuz büyüdükçe, LÜTFEN onunla ilgilenin, onun nasıl düşündüğü hakkındaki düşüncelerinizin de gelişip değişmesine izin verin.


3. Yaratıcı düşünce, her şeyi alışıldık yolla yapmaya devam etmenin anlamsız olduğunu fark etmek demektir.


4. Çocuklarınıza, olmaları gereken kişi olmuşlar gibi davranın, böylece içlerindekini açığa çıkarmalarına yardım etmiş olursunuz.


5. Etkili öğretmenler ve anne-babalar, işlerine bir heykeltıraş yada marangoz gibi yaklaşanlardır. Onlar, ahşabı kontrol etmeye çalışmazlar. Her parçanın ayrı bir dokusu olduğunu ve bu dokuya karşı değil, onunla beraber çalışmak zorunda olduklarını bilirler.


6. Japoncada çocuğa bakıyorum cümlesini kuramazsınız. Çocuk ve ben birbirimize bakıyoruz diyebilirsiniz. Bu yüzden şu cümle imkansızıdır: Ben çocuğa öğretiyorum. Bunun yerine Çocuk ve ben, birbirimize öğretiyoruz diyebilirsiniz.


7. Çocuklar ÖĞRENME uzmanıdırlar. Daha etkili bir öğrenmeye erişmek için, öğrenme süreci hem öğrenen hem öğreten açısından keşiflerle dolu olmalıdır.


8. Çocuklar değişime direnmezler, değiştirilmeye direnirler. Onlarla yaptıklarınız değiştirmeniz gerekmez, fakat bunları nasıl yaptığınızı değiştirmelisiniz.


9. Çocukların yada herhangi birinin öğrenme modelini keşfetmenin en kolay yolu, ondan size bir şey öğretmesini istemektir. Çocuğunuzdan size bir şey öğretmesini isteyin.


10. Çocuklar için oynamak ve öğrenmek aynı şeydir. Bir işi yapmaktan ne kadar zevk alırsanız, onunla o kadar çok ilgilenir ve başarılı olursunuz. Dokuya karşı çalışmaktansa neden onunla beraber çalışmıyoruz ki?


11. Bilgi okuyarak, gösterilerek, harekete geçerek ve sözlü açıklamalarla iletilmelidir.


12. Bir çocuğun beyni, öğrendikçe işleyen bir makinedir. Öğrenmek ve üretmek için tasarlanmıştır.


13. Bir çocuk, istenilen şeyi yapamıyorsa, küçük parçalara bölerek yada başka bir yolla öğretmeyi deneyerek sorunun üstesinden gelinebilir.


14. Çocuğun zorlandığı alanda rahatlamaya ihtiyacı vardır, stres altında kalmaya değil.


15. Onu motive etmeniz gerekmez. Başarabileceği bir işi yaptığında zaten motive olacaktır.


16. Öğretilen konu çocuğu ilgilendirmiyorsa, çocuğun ilgisini çekecek bir yol bulmak ÖĞRETENİN sorumluluğundadır.



alıntı

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 524
favori
like
share