Car Of The Year 2010 - Car Of The Year 2010 Sonuçları - Car Of The Year 2010 Sonuçları Nezaman

"Car of the Year 2010" finalistleri
İki ayaktan oluşan Yılın Otomobili yarışmasında, 33 otomobilden 7'si finale kaldı, sonuçlar 30 Kasım'da açıklanacak.



Yedi farklı ülkenin otomobil basın kuruluşları tarafından düzenlenen "Avrupada Yılın Otomobili 2010" organizasyonunda, araçlar her sene olduğu gibi; tasarım, konfor, güvenlik, ekonomi, yol tutuş, performans, fonksiyonellik ve çevrecilik kriterlerine göre, otomobil editörlerinden oluşan jüri tarafından değerlendiriliyor.

Sadece Avrupada üretilen otomobiller ile sınırlı olmayan yarışmada, araçların yarışmaya katılabilmesi için en az 5 Avrupa ülkesinde satılması, yarışma sonucundan 12 ay önce satışa sunulması ve en az 5000 adet satacak kapasitede olması gerekiyor. Bu yılın finalistleri Citroen C3 Picasso, Mercedes-Benz E Sınıfı, Opel Astra, Peugeot 3008, Skoda Yeti, Toyota iQ ve Volkswagen Polo'yu kısaca tanıyalım.


Citroen C3 Picasso



Picasso serisi 1998’den bu yana Citroën için bir başarı oldu ve farklı stile sahip yeni model de muhtemelen bu başarıyı devam ettirecek. C3 ailesinden gelecekte beklenen, Citroën’in çok amaçlı araç serisinin, aile kullanımı için büyük bir kapasiteye sahip giriş modeli olması. Dolayısıyla da yıllanmış, hala satılan Xsara Picasso’nun en önemli varisi. Bu otomobil dışarıdan küçük, içeriden büyük hissini en üst düzeye çıkarma rolünü üstleniyor. İşlevsellik; birçok eşya taşıma yeri, büyük bagaj ve kayar arka koltuk vasıtasıyla elde ediliyor. Ve elbette araç Xsara tasarlandığı sırada adı bile bilinmeyen ekipman donanımları sunuyor. Tepkisiz direksiyona rağmen yol tutuşu, yüksek bir araç için tatmin edici. C3 Picasso'nun gayet küçük hacimlere sahip motorları da yeterince canlı ve aynı zamanda yakıt sarfiyatında tutumlu.


Mercedes-Benz E Sınıfı



Mercedes’in, bir çok farklı modelle, her sınıfa yönelik araçlarının olduğu günümüzde bile, E Sınıfı, markanın model yelpazesinin belkemiğini oluşturmaya devam ediyor. Aracın geniş kasa ve motor yelpazesi, zarif bir sedanı, şık bir spor otomobili ve muhtemelen pazardaki en büyük bagaj hacmine sahip steyşın otomobili içeriyor. E Sınıfı artık geniş bir yolcu kabini ve daha cömert bagaj hacmine sahip. Üstün aerodinamik yapı ve iyi gürültü yalıtımı yolcuların rahat bir şekilde seyahat etmelerini sağlıyor. Yere daha yakın ama kullanılabilir tek kapılı E Sınıfı, yerini aldığı CLK modeline göre kılık değiştirmiş bir C Sınıfı değil; araç zarif iç kısmının büyük bölümünü E sınıfı sedandan almış, fakat büyüklüğü sportifliğinden bir şey eksiltmiyor. V6 benzinli motorları da aynı zarafete sahip. 250 CDI'da 4 silindirli, yalnızca 2.14 litre hacimli, 204 bg üretebilen dizel motor hem performansa, hem de yakıt ekonomisine sahip, fakat otomatik şanzımanı yalnızca 5 vitesli.


Opel Astra



Opel Insignia’nın "keskin hatlar ve kanatlar" temasını farklı bir biçimde kullanarak çekici, neredeyse kaslı bir Astra yaratmış. Bu 5 kapılı otomobil aynı zamanda çok daha büyük ve dolayısıyla daha ağır. Kabin hacmi eski modele göre çok büyümemiş, fakat iç kısmın hissedilen kalitesi çok iyileşmiş; aracın yerleşimi ve görünümü büyük kardeşiyle benzerlik gösteriyor. Gürültü önleme ve sarsıntısız sürüş, beraberinde FlexRide uyarlamalı sistemin sağladığı verimli amortisörler yüksek bir konfor seviyesini garanti ediyor. Opel, maliyeti ve kompakt yapısı nedenleriyle arkada kirişli bir aks kullanmış, ama yol tutuşunu ve kabin yalıtımını artıran Watts yanal bağlantı sayesinde bunu fark etmek imkansız hale gelmiş. En ilgi çekici motorlar çok fazla yakıt tüketimi olmadan iyi performans sunan 1.4 ve 1.6 Turbo.

Beğeniler: 1
Favoriler: 1
İzlenmeler: 333
favori
like
share
£fsunlu Tarih: 08.11.2009 00:11
e sınıfı mercedesler hep favorımdır