Honda, Temmuz 2008’de Amerika’da ve Kasım 2008’de Japonya’da satışına başladığı hidrojenle çalışan aracı FCX Clarity’nin Avrupa yollarına da çıkması için, Ar-Ge tesislerinin bulunduğu Almanya’nın Offenbach kentinde test çalışmalarına başladı.

Üstün teknolojiye sahip bir hidrojen yakıt hücresine ve elektrik motoruna sahip olan FCX Clarity’nin egzosundan sadece su buharı çıkıyor.

FCX Clarity’nin Avrupa’ya gelişi bölgedeki birkaç yıllık Ar-Ge projesinin başlangıcını işaret ediyor. İlk olarak Frankfurt’da yollara çıkan iki adet FCX Clarity Avrupa trafiğinde değerlendirilecek ve sürüş ve hava koşullarına göre bilgiler toplanacak. Bu bilgiler doğrultusunda FCX Clarity’nin en uygun özelliklerde Avrupa’da kullanımını sağlayacak modifikasyonlar gerçekleştirilecek. Böylece Avrupa için hidrojen alt yapı çalışmalarına temel oluşturulacak.

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan küresel ısınmaya karşı ideal bir çözüm olan Honda FCX Clarity, aynı zamanda benzinli bir motora göre sağladığı 3 kat fazla yakıt tasarrufuyla geleceğin hayalini günümüze taşıyor.

FCX Clarity proje lideri Sachito Fujimoto tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada şunları belirtti: “İnsanların hayatlarını daha eğlenceli kılan otomobiller yaratmak, müşterilerimize ve toplumumuza yeni değerler katan teknolojiler geliştirmek istiyoruz. İşte Honda ve Honda mühendisleri bu amacın peşinden gidiyor. Bu sebeple, fikirlerimizi heyecan verici yeni bir teknoloji yaratmaya odakladık: liderliği ve inisiyatifi üstlenerek, otomobilin geleceğini yaratmayı hedefliyoruz.
Aynı zamanda, gezegenimizin küresel ısınma, atmosfer kirliliği ve kaynak yitimi gibi çok ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğunun ve otomobilin çevremiz üzerinde önemli bir etki yarattığının da farkındayız. Gelecek nesillerin de mobilitenin tadını çıkarmayı sürdürmesini sağlamak için, sağlıklı bir çevrenin korunmasına yardımcı olmak istiyoruz. Bu sorunlarla doğrudan yüzleşme konusundaki sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve çevre konusunda daha sorumlu teknolojiler geliştirme görevini üstleniyoruz.
Otomobil, geleceğin sınırsız rüyaları ve heyecanı için büyük bir potansiyel barındırıyor. FCX Clarity işte o geleceğin başlangıcını temsil ediyor. Honda’yı beklentiyle takip etmeyi sürdüreceğinizi umuyoruz. Bizim için mücadele daha yeni başladı.”
FCX Clarity ismini nasıl aldı?

Geleceğin sorunlarına net bir çözüm sağlayacağı ve toplumun sürdürülebilir bir mobiliteye ulaşmasına yardımcı olacağından dolayı Honda “saflık” “berraklık” anlamı taşıyan bu ismi yeni otomobili için seçti.
FCX Clarity nasıl çalışıyor?

FCX Clarity'de, otomobilin elektrik tahrikli motoru için Honda yakıt hücresinin yanı sıra tekli bir hidrojen deposu bulunuyor. Yakıt hücresi, aracın ana güç kaynağı olarak işlev görüyor. Hidrojen, yakıt hücresinde havadan alınan oksijen ile birleşiyor. Bu reaksiyonun sonucu olarak elde edilen enerji, aracın hareket etmesi için gerekli elektrik enerjisine dönüşüyor. Ayrıca aracın frenlenmesi ve yavaşlatılması sırasında elde edilen kinetik enerjiden (rejeneratif enerji olarak bilinmektedir) ek güç üretiliyor. Bu güç lityum iyon pilden elde edilen fazla enerji ile birlikte depolanıyor ve gerektiğinde yakıt hücresine destek sağlamak amacıyla kullanılıyor. FCX Clarity’nin tek emisyonu sudur.
FCX Clarity tasarımı

Yakıt hücreli otomobilden çok daha fazlası olan FCX Clarity, Honda’nın geleceğin otomobil tasarımı ve klasik güç aktarım teknolojilerinden özgürleşmiş performans konusundaki vizyonunu yansıtıyor. FCX Clarity’nin dört kapılı sedan platformu kısa burunlu bir gövdeye, dört kişiyi ve valizlerini kolayca alabilecek geniş bir kabini bulunuor. Elektrik motoru, yakıt hücresi, pil takımı ve hidrojen deposu da dahil olmak üzere temel güç aktarım ekipmanları daha kompakt bir halde sunuluyor. Otomobilin alanı da rahatlığı ve genel performansını optimum seviyeye taşıyor.
CO2 emisyonları

FCX Clarity’nin tek emisyonu sudur. Hidrojen üretimi ile ilgili CO2 emisyonları kaynağa göre değişiyor ancak günümüzde en sık kullanılan yöntem olan doğal gazdan hidrojen üretimi ile söz konusu olan CO2 emisyonları, standart bir benzinli motorunkine göre yarıdan daha azdır. Elektroliz aracılığıyla sudan hidrojen üretilmesinin sonucu olarak CO2 emisyonu daha da düşmekte ve güneş, rüzgar, su ve dalga gibi sürdürülebilir kaynaklardan üretilmesi durumunda, nihai olarak sıfıra düşürülebilmektedir.
Güneş enerjisi teknolojisi alanında Honda, üretim aşamasında standart kristalin silikon pillere göre yarı yarıya daha az CO2 emisyonuna neden olan kendi güneş pillerini geliştirdi ve pillerin seri üretimine ve ticari ve ev kullanımı için perakende satışına Japonya'da başladı. Bu piller aynı zamanda Torrance AR-GE yakıt istasyonu için enerji sağlamak amacıyla da kullanılıyor.
Ev Enerji Santrali

Deneysel Ev Enerji Santrali - Hidrojen ikmali ve birleşik üretim
Önümüzdeki dönemlerde kurulacak Ev Enerji Santralleri ile hem aracın hidrojeni üretilebilecek hem de evin diğer enerji ihitiyaçaları karşılanabilecek.

Doğal Gazdan hidrojen üreten Ev Enerji Santrali, yakıt hücresi birleşik üretimiyle ev için ısı ve elektrik sağlamak ve hidrojen enerjili yakıt hücreli araca yakıt tedariki yapmak için tasarlandı. Honda, Ev Enerji Santralini deneysel olarak işletmeye 2003 yılında başladı. Teknoloji ortağı Plug Power, Inc. ile birlikte yürütülen araştırmaya dayanarak, santralleri daha kompakt ve kullanışlı hale getiren tüm geliştirmeler Ev Enerji Santrali II ve III’e de uygulandı 2007 yılında, Honda Ev Enerji Santrali IV’ü geliştirdi—bu santral, ev kurulumuna çok daha uygundu—ve derhal işletmeye başladı. Geleceğin hidrojene dayalı toplumu için hidrojen üretimi ve tedarik sistemleri konusundaki Honda araştırmaları halen sürdürülmektedir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 329
favori
like
share