Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) yönetimi otomotiv ve elektronik sektöründen alınan bandrol gelirlerindeki 150 milyon liralık kayıp ve kaçağı önlemek için eylem planı hazırladı.

Otomotiv ve elektronik sektöründen alınan bandrol gelirlerinde 150 milyon liralık kayıp ve kaçak olduğunu tespit eden Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) yönetimi bu parayı tahsil etmek amacıyla üç aşamalı eylem planı hazırladı. 3 Temmuz 2009 itibariyle yürürlüğe giren 5904 Sayılı yasa ile eli ciddi anlamda güçlenen TRT yönetimi önce denetim ve izleme birimi oluşturacak, ardından veri bankası kuracak. Ayrıca tüm bandroller değiştirilerek ilgili sektörler yakından takibe alınacak. Son aşama da ise gerçek dışı beyanda bulunan şirketlerden açıklama istenecek, açıklama göndermeyen şirketlere TRT adına Maliye Bakanlığı uzmanları gidip inceleme yapacak. Hazırlanan raporlar doğrultusunda TRT şirketler hakkında dava açılabilecek ve alacaklarını yasal yollardan tahsil edebilecek.


107 BİN ARAÇTA RADYO YOK

"TRT payı yüzünden araç fiyatları yüzde 1 arttı" şeklindeki açıklamalar nedeniyle ilk olarak otomotiv sektörünü incelemeye alan TRT yönetimi ilginç bir tablo ile karşılaştı. Geçtiğimiz yıl Türkiye'de 484 bin araç satılmasına karşın üretici firmaların 377 bin araç için bandrol ödemesi yaptığı belirlendi. Yani piyasaya yeni çıkan 107 bin aracın hiçbirisine oto teyp, radyo, DVD veya CD koymadığı beyan edildi. TRT yetkilileri piyasaya çıkan her araçta radyo veya CD oynatıcının artık standart haline geldiğini belirterek, "Bu durum bile ortada ne kadar ciddi bir kaçak- kayıp olduğunu gözler önüne seriyor" yorumunu yaptı. TRT uzmanlarının 'karadelik' olarak tanımladığı bir diğer sektör de televizyon ve radyo sektörü. Bu sektörde yaşanan sorun ise rakamların düşük gösterilmesi. TRT yetkilileri, " Koskoca plazma TV'yi 10 dolar gösterip bunun üzerinden bandrol vergisi ödeyen şirketler var. Yeni dönemde bu şirketlerle de masaya oturup durumu değerlendireceğiz" dedi.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 292
favori
like
share