Vites sistemi, pedal gücünün lastiklerden yüzeye en iyi şekilde iletilmesini sağlar.



Doğru vites kullanımı bütün vites grupları için geçerlidir.

Bunun aksi durumlarda, zincirin dişliler üzerinde yanlış kullanımlarında arka vites değiştiricisinin kırılması ihtimali yüksektir.





Kulanım dikkatsizliğinden kaynaklanan vites kolları ve arka vites arızalanmaları görülmektedir.

Ø Bisikletin vitesleri hareket halindeyken değiştirilir,

Ø Bisiklet dururken vites değiştirilmez,

Ø Pedala aşırı basınç ile yüklenerek vites değiştirmek aşınma payını arttırır veya zinciri koparta bilir,bunun için vites değiştirirken pedala aşırı basınç uygulanmaz,

Ø Hareket halindeyken vites değiştirildiği esnada pedal geri çevrilmez,

Ø Kullanım ve taşıma esnasında donanımlar korunmalıdır, (ÖNEMLİDİR.)

Ø Bisiklet arka vitesin bağlı olduğu tarafa yatırılarak, kaldırıma yaslanarak park edilmemelidir,

Ø Bakım/onarım esnasında iç dış vites tellerinde kaliteli ürünler kullanılmalıdır. Bunun sebebi viteslerin sağlıklı çalışması içindir,

Ø Donanımlar temizlenmeli ve yağlanmalıdır, (asitsiz yağ)

Ø Donanımlar görsel ve el ile kontrol edilmelidir, (gevşeyen cıvatalar için)

Ø Vites kolları üzerinde ve arka vites üzerinde bulunan ayar cıvataları ile oynanmamalıdır. Bu iş için yetkili servisten destek almalısınız,

Ø Bakım işlemleri kesinlikle servislerde yaptırılmalıdır, ÖNEMLİDİR.





Hangi vites nasıl kullanılmalı ?



1. Ön dişli en küçük konumda iken arka, büyük dişliler ilk 3 yada 4 tanesi kullanılabilir.

2. Ön dişli orta konumda iken arka dişliler, en büyük ve en küçük hariç diğer tüm dişlilerde kullanılabilir

3. Ön dişli en büyük konumda iken arka dişliler, en küçük dişli konumunda veya en küçükten 2 dişli büyük olan konuma kadar kullanılmalıdır.



Yukarıda belirtilenin dışında yapılan vites kullanımlarında ;



Bisikletinizin dişlilerinin aşınma payı artacaktır.

Bisikletinizin vites donanımı zarar görecektir.

Bisikletinizin vitesleri ve dişlileri sesli çalışacaktır.

Bisikletinizin çekiş gücü verimsiz olacaktır.



Hangi vites ne işe yarar ?



1. Ön küçük dişli : Pedal gücünün düştüğü anlarda takviyedir. Ör: Dik bir yokuşu çıkmak için kullanılır. Arka dişlileri en hafife getirmenize rağmen yinede pedal ağır geliyorsa ön, ortadan küçük dişliye getirilmeli



2. Ön Orta dişli : Genellikle düz yolda kullanılır pedal ve bacaklarda çok güç gerektirmeyen standart hızlar için. Ör : Genel olarak düz bir yolda ilerlemek için veya sabit hızlar içindir.





3. Ön büyük dişli : Hızınızın arttığı zamanlarda daha yüksek süratlere çıkmak için kullanılır. Ör : Yokuş aşağı süratli inmek istediğinizde yada düz yolda performanslı olarak kullanmak istediğinizde ön dişli ortada ve arka dişli en küçük dişlilerde olmasına rağmen pedal boşa dönmeye başladıysa.



· Arka vitesler anlık olarak, hızınıza ,pedal ve bacak gücünüze bağlı olarak değiştirebileceğiniz viteslerdir. Genel olarak ön vitesler yol konumunu belirlerken arka vitesler anlık hızınızı belirler. Hızınızın ve pedal gücünüzün artması veya azalması durumunda öncelikli olarak arka vitesler değiştirmeli. Arka viteslerin yetmediği durumlarda ön vitesler değiştirilmelidir.

· En önemlisi bütün bu vitesler doğru konumda kullanılmalıdır.



alıntı



Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 4827
favori
like
share
CA-CHALLENGE Tarih: 14.04.2010 19:17


Che

bisiklet sporunu duymamış olmalısın.

bisiklet sporu

yol bisiklet yarışları (cumhurbaşkanlığı bisiklet turu) gibi

dağ bisiklet yarışları
Fiyakalı Tarih: 23.11.2009 01:36
Bisikletin vitesleri hareket halindeyken değiştirilir

bisiklete binmekte sonuçta bir spordur
ChE Tarih: 22.11.2009 22:52
burası spor bölümü değilmi yaw,vites derken ?