Autocad Modify Araç Çubuğu - Modify Araç Çubuğu Kullanımı - Autocad Dersleri



Erase: Autocad de çizim silme komutudur.
MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Erase E Erase

Komut satırındaki görünütüsü

Command: Erase
Select objects:(Silinecek nesne veya nesnelerimiz seçilir)


Çizim yaparken herhangi bir yeri silmek istediğimizde Erase komutunu çalıştırıp Select object bölümünde silmek istediğimiz kısımı seçmemiz ve daha sonra klavyeden enter tuşuna basmamız yada Mouse nun sağ tuşuna tıklamamız yeterlidir.Oldukça kolay bir kullanımı olduğundan örnek vermeye gerek duymuyorum.



Çizim üzerinde herhangi bir noktayı sildiğimizde,bu silme işlemini geriye almak için komut satırına U yazıp Entere basmamız yeterlidir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 5470
favori
like
share
irane Tarih: 07.08.2011 13:55
tsk ederim ellerinize saglik
hasan_427 Tarih: 22.04.2010 00:12
kardeşim Allah razı olsun emeğine sağlık
mertaslan Tarih: 04.01.2010 03:55
teşekkürler..
byHaktan Tarih: 05.12.2009 04:18
Emeğine sağlık çok önemli bir ders konusunu daha bizlerle paylaşmışsın abim teşekkürler
HaNıM aGa Tarih: 05.12.2009 01:15
Explode: Tek bir nesneymiþ gibi hareket eden çoklu çizgileri patlatmaya ve parçalara ayýrmaya yarayan komuttur..
MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Explode X Explode


Explode komutu basit ve fazla kullanılmayan bir komut gibi görünmesine rağmen komplex çizimlerde oldukça önemli bir komuttur.Bazı çizimlerde rectangle veya polygon gibi nesneleri kullanıp üzerinde kısmi silme veya seçme işlemi yapmak istediğimizde çizimin bütün elemanlarını silmek veya seçmek isteyecektir,bu gibi durumlarda explode komutunu kullanarak nesneleri parçalayabilir ve tek tek seçilir duruma getirebiliriz.
Örnek olarak polygon ile bir ügen yada rectangle ile bir dikdörtgen çizin.Daha sonra çizmiş olduğunuz üçgeni veya dikdörtgeni erase komutunu kullanarak silmek isteyin.göreceksinizki erase yi tıklayıp nesne seçimi yapacağınızda nesnemizin tamamı seçili olacaktır ve herhangi bir silme işleminde çizimin tamamı silinecektir.Bu bileşikliği ortadan kaldırmak için explode komutunu tıklayıp parçalamak istediğimiz nesneleri seçmemiz yeterli olacaktır.Silme işlemini explode komutunu kullanıp nesneleri kopardıktan sonra denediğinizde artık bütün nesneler tek tek seçilir hale gelmiş olacaktýr.
HaNıM aGa Tarih: 05.12.2009 01:14
Fillet: Köşelere yuvarlatma veren komuttur.Burada nesnelerin kesişmesi önemli değildir.Fillet komutu nesneler kesişsede kesişmesede istenilen yuvarlatma yarıçapı belirtilip nesne seçimi yapıldığında bir köşeymiş gibi hareket edip iki nesne arasına istenilen yarıçap değerinde yuvarlatma oluşturur.
MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Fillet F Fillet


Komut Satırındaki görüntüsü
Command: Fillet
Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000:
Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: R
Specify fillet radius Yuvarlatma yarıçapı belirtilir)
Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: (Yuvarlatma yapılacak nesnemizin birincisi seçilir)
Select second objectYuvarlatma yapılacak nesnemizin ikincisi seçilir)









Kesişen iki doğruya istediğimiz bir yarıçap değerinde yuvarlatma verelim. Command: Fillet
Current settings: Mode = TRIM, Radius = 10.0000:
Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: R
Specify fillet radius : 25 (Yuvarlatma yarıçapı belirtilir)
Select first object or [Polyline/Radius/Trim]: (Kesişen doğrulardan istediimiz birtanesini seçelim)
Select second objectİkinci doğrumuzu seçelim)

Çizimin köşesine yuvarlatma verilmiş hali.....
Fillet komutunun parametrelerinden olan Polyline tek bir nesne durumunda olan çoklu çizgilere uygulanır,ve çizimin bütün köşelerine yuvarlatma verilir.Trim parametresi ise yuvarlatma yapılırken köşelerin kesişimi değişmeden iki nesne arasına yuvarlatma yapılır.





HaNıM aGa Tarih: 05.12.2009 01:11
Chamfer: İki Doğru arasına pah kırmaya yarayan komuttur.Köşe kırma işlemide diyebiliriz.Buradaki iki doğrunun kesişmesi şart değildir.
MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Chamfer Cha Chamfer

Komut Satırındaki görüntüsü
Command: Chamfer
(TRIM mode) Current chamfer Dist1 = 10.0000, Dist2 = 10.0000
Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: D
Specify first chamfer distance : (1.pahın uzunluğu belirtilir)
Specify second chamfer distance 2.pahýn uzunluðu belirtilir)
Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]Pah kırılacak doğrumuzun birincisi seçilir)
Select second LinePah kırılacak doğrumuzun ikincisi seçilir)



Kesiþen iki doðruya istediðimiz ölçülerde pah kıralım. Command: Chamfer
(TRIM mode) Current chamfer Dist1 = 10.0000, Dist2 = 10.0000
Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: D
Specify first chamfer distance : 25
Specify second chamfer distance :35
Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]: (X ekseni üzerindeki doğrumuz seçilir)
Select second LineY ekseni üzerindeki doğrumuz seçilir)
Çizimin son hali [ ölçülendirmeler yok tabiki ].....
NOT: Yukarıdaki uzunlukları farklı eksen üzerindeki doğrulara da uygulayabiliriz.
Chamfer komutunun parametrelerinden olan Polyline tek bir nesne durumunda olan çoklu çizgilere uygulanır,ve çizimin bütün köşelerine pah kırılır.Trim parametresi ise pah kırma işlemi yapılırken köşelerin kesişimi değişmeden iki nesne arasına pah kırılır.Chamfer komutu ile istenilen uzunluk ve açı değerlerindede pah kırılabilir.Bu işlemi gerçekleştirmek için Angle paramatresi kullanılır.Chamfer komutu çalıştırılıp Angle parametresi seçilirse ilk önce pah kırma uzunluğu daha sonra ise pah kırma açısı belirtilir ve doğrularımız seçilir.Sonuç olararak istenilen uzunluk ve açı değerlerinde pah kırma işlemi yapılmış olur...

HaNıM aGa Tarih: 05.12.2009 01:10
Break: Nesneleri istenilen yerden koparmaya yarayan komuttur, ikiye ayırma işlemide denilebilir..
MODIFY ARAÇ ÇUBUĞU MODIFY MENÜSÜ KISA YOL TUŞU KOMUT SATIRI Break BR Break

Break komutu yardımıyla çeşitli şekillerde nesnemizi koparabilir yada nesnemizi ikiye ayırabiliriz.özellikle Trim komutunun sınırlı kaldığı durumlarda parçayı ikiye ayırarak istenilen şekilde özel seçim yapabilme olanağı sağlamaktadır.
Örnek olarak bir doğru çizelim ve Break komutu yardımıyla parçamızı ikiye ayıralım daha sonra çizmiş olduğumuz doğruyu herhangi bir yöntemle seçelim.Göreceğiniz gibi doğru artık ikiye ayrılmış olacaktır. Şimdi bu örneğimizi daha detaylı anlatalım...
Çizim ekranına herhangi bir doğru çizin ve aşağıdaki yolu takip edin.
Command: Break
Select Object: (Doğru seçimi yapılır)
Specify second break point or [First point]:F
Specify first break pointDoğrumuzun hangi noktadan itibaren ikiye ayrılacağı belirlenir,parçanın orta noktası veya istenilen herhangi bir nokta...)
Specify second break point:@
Bu işlemleri takip ettikten sonra doğrumuzu herhangi bir yöntemle seçmeyi deneyin.Çizilen doğru belirtmiş olduğunuz noktadan itibaren ikiye ayrılmış olacaktır.

Şimdi ise aşağıdaki doğru parçasını belirtilen noktalardan koparalım.





Command: Break
Select Object: (Doğru seçimi yapılır)
Specify second break point or [First point]:F
Specify first break point: (İşaretli noktalardan ilki seçilir)
Specify second break pointİşaretli noktalardan ikincisi seçilir)

Sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.
HaNıM aGa Tarih: 05.12.2009 01:08

Break at Point: Nesneleri istenilen yerden ikiye ayırma işlemidir..


Break at point komutuna Break komutunun daraltılmış şeklide diyebiliriz.Bir sonraki dersimizin uygulamasını yaptığınızda bunun nedenini daha iyi anlayacaksınız.
Break at point komutu tanımındada belirttiğimiz gibi herhangi bir çizim nesnesini istenilen noktadan itibaren ikiye ayırmaya yarar.
Örnek olarak bir doğru çizin ve komut satırına select yazıp onayladıktan sonra çizmiş olduğunuz doğruyu seçin.


Gördüğünüz gibi çizmiş olduğumuz doğru tek bir parçadan oluşmaktadır.Şimdi bu doğrumuzu tek parça olmaktan kurtarıp birbirine bağlı iki doğru haline getireceğiz yani doğrumuzu istediğimiz bir noktadan,sürekliliği bozmadan ikiye ayıracağız.
Doğruyu seçimden çıkarın ve Modify araç çubuğundan Break at Point komutunu çalıştırın ve aşağıdaki yolu izleyin.
Select Object: (Doğrumuzu seçelim)
Specify second break point or [First point]:f
Specify first break pointDoğrumuzun hangi noktadan itibaren ikiye ayrılacağı belirlenir,parçanın orta noktası veya istenilen herhangi bir nokta...)
Specify second break point:@
Bu işlemleri takip ettikten sonra komut satırına tekrar select yazıp onayalayın ve doğrumuzu tekrar seçmeyi deneyin. Doğrumuzun belirtmiş olduğumuz noktadan itibaren ikiye ayrıldığını göreceğiz...