10. Sınıf Psikoloji Ruh Sağlığı Testi Soruları

Son güncelleme: 05.06.2010 12:43
  • 10 Sınıf Psikoloji Dersi Programı - 10. Sınıf Psikoloji Ruh Sağlığı testi - Psikoloji Dersinin Amaçlari Nelerdir - Psikoloji Ruh Sağlığı test Soruları Cevapları - Psikoloji Ruh Sağlığı test Soruları Çözümleri



    1. Aşağıdakilerden hangisi psikolojinin amaçları arasında gösterilemez?
    A)Toplumların değişim süreçlerini incelemek.
    B)Bireyin kendi sorunlarına bilimsel açıdan yaklaşabilmesini sağlamak
    C)Bireyin duygu, düşünce ve davranışlarının altında yatan nedenleri daha iyi anlamasına yardım etmek
    E)Psikolojik nedenlerden kaynaklanan rahatsızlıkları önleyerek bireysel ve toplumsal ruh sağlığını korumak

    2. Psikolojide bir insanın kendi kendini incelemesine yani bir olay ya da etki karşısında duyduklarını, düşündüklerini açıklamasına dayanan yöntemdir.
    Bu açıklamadaki psikolojide kullanılan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
    A)İçebakış
    B)Olay inceleme
    C)Deney
    D)Anket
    E)Görüşme

    3. Beyaz bir tavşan gün batımında portakal rengi ışıklar yansıtır. Ama tavşan yine de beyaz algılanır.
    Bu durum aşağıdakilerden hangisine örnektir?
    A)Algı alanı
    B)Algı yanılması
    C)Algıda gruplama
    D)Algı dayanağı
    E)Algıda değişmezlik

    4. Aşağıdaki algı yanılmalarından hangisi her bireyde görülmeyebilir?
    A)Demiryolu raylarını uzakta birleşmiş gibi görme
    B)Bahçedeki bir urgan parçasını yılan olarak görme
    C)Arka arkaya yanıp sönen bir dizi ampulü hareketli bir ışık olarak görme
    D)Uzaktaki bir kamyonu, yakındaki otomobilden küçük görme
    E)Hareketli bir bulutun arkasındaki ayı, bir yöne doğru kayıyormuş gibi görme

    5. Bir litre suyun içersine bir kesme şeker atılırsa fark edilmez. Ancak bir bardak suya bir kesme şeker atılırsa hemen fark edilir.
    Buna göre bir litre suya atılan şekerin fark edilememesi aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?
    A)Dengeleme
    B)intibak
    C)Aşırı uyarılma
    D)Farklılaşma eşiği
    E)Duyum eşiği

    6. İçi su dolu bir bardağın içine atılan madeni para, yandan bakıldığında daha büyük, üstten bakıldığında daha yakın algılanır.
    Bu durum aşağıdakilerden hangisine örnektir?
    A)Fiziksel illüzyon
    B)Psikolojik illüzyon
    C)Algıda tamamlama
    D)Algıda gruplama
    E)Halüsinasyon

    7. Organizma tarafından bir eksikliğin hissedilmesine., organizmada eksikliği gidermek için ortaya çıkan güce, ihtiyacı gidermek için organizmanın belli bir yönde etkinlik göstermesi eğilimine denir.

    8. Hem yetersiz uyarılma hem de aşırı uyarılma durumunda organizmanın dengesi ya da uyumu bozulur. Bozulan uyumu tekrar sağlama çabalarına..denir.

    9. Algılamada uyaranlar alanından kimilerinin seçilip kimilerinin ise görmezlikten duymazlıktan gelinmesi durumuna ..denir.

    10. Dikkati etkileyen faktörler nelerdir? Maddeler halinde yazınız.
    11. İllüzyon çeşitlerini birer örnek vererek açıklayınız.
    12. Görsel derinlik algılamasına neden olan çevresel etmenler nelerdir? Maddeler halinde yazınız.
    13. Algının özellikleri nelerdir?
    14.Duyumun olabilmesi hangi koşulların gerçekleşmesine bağlıdır?
    15.Sanrı'yı tanımlayarak Yanılsama'dan farkını belirtiniz.


    (10. SINIF)

    AÇIKLAMA:
    Ders Geçme ve Kredi Sistemine göre dönemler esas alinarak hazirlanan ve halen Sinif Geçme Sisteminde uygulanmakta olan bu program, 2455 ve 2470 sayili Tebligler Dergisindeki açiklamalar dogrultusunda siniflar esas alinarak düzenlenmis olup, uygulama bu dogrultuda yapilmaktadir.
    Lise, Anadolu, Yab.Dil Agir.Liselerinin Sosyal Bil,Türkçe-Mat. Alanlarinin 10. Siniflarinda: Alan Dersi, Diger Tüm Alanlar ile Fen Lisesi ve A.G.S.Lisesinin 10. Siniflarinda: Alan Seçmeli Ders
    T.C.
    MILLI egitim bakanligi
    TALIM VE TERBIYE KURULU baskanligi
    Karar Sayisi : 7 Karar Tarihi: 07/01/1991 TD: 04.02.1991/2330
    Konu : Lise 2 nci sinif "Psikoloji Dersi Programlinin Kabulü
    Bakanligimiz Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi bünyesinde kurulan "Psikoloji Dersi Programim Gelistirme Özel Ihtisas Komisyonunca hazirlanip Kurulumuzca uygun bulunan; lise 2′nci sinif Psikoloji dersi programinin, 1991-1992 ögretim yilindan itibaren denenip gelistirilmek üzere, bagli örnegine göre kabulü hususunun Bakan'a arzi kararlastirildi.
    AÇIKLAMALAR
    Psikoloji dersi genel olarak ögrencinin ilgisini çeken konulari kapsamaktadir. Ögretmenin, bazi ek önlemlerle bu dersi daha da ilgi çekici ve etkili biçime dönüstürmesi mümkündür. Genel bir ilke olarak. dersin bol ve somut örneklerle islenmesi uygun olacaktir. Ders kitabina ek olarak. ögretmen her konuda örnek bulmaya çaba göstermelidir. Programin islenis bölümlerinde bazi örnekler ve öneriler bulunmaktadir. Örnekler, ele alinan konunun ögrencinin kendi yasami ile iliskisin! kurmasina yardim etmelidir.
    Dersin islenisi sirasinda mümkün oldugu kadar ve konuya uygun düsen yerde görsel malzeme kullanilmalidir. Bunun yaninda. merak ve ilgiyi uyandirmak ve sürdürmek için Türkçe okuma kaynaklarinin okullarin imkanlari çerçevesinde temin edilmesinde yarar vardir.
    Bilimsel olmayan kaynaklarda, örnegin magazin türü yayinlarda psikoloji konulari sik sik ele alinmaktadir. Ilgi çekici olmak ve satis artirmak çabasiyla yapilan bu yayinlardaki yorum ve genellemelerin birçogu bilimsel degildir. Ögrencinin bu kaynaklarda okuduklarim sinifa getirmesi durumunda, bilimsel düsünmeye tesvik edilmesi ve arastirici bir tutum takinmasini saglamak gerekir.
    Psikoloji dersinin bazi konulari ögrencinin kisisel problemlerim dile getirmesine elverislidir. Ögretmen, hiçbir durumda ögrencilerin kisisel sorunlarim sinif ortaminda tartismamali, ögrencinin özel hayatina ait bilgileri derste örnek olarak vermemelidir. Hiçbir durumda ögrencinin kisisel sorunlari üzerinde yorum yapilmamali, önemli sorunlari olanlar profesyonel yardim veren kuruluslara gönderilmelidir.
    Bir konuyu ele almadan önce Ögretmenin programindaki "islenis" bölümünü gözden geçirmesi yararli olacaktir. Bu bölümlerde, ögretmene önerilerde bulunulmaktadir. Ayrica, konuda vurgulanmasi istenen terimler. "Terimler" bölümünde belirtilmistir.
    Programin konulari arasindaki iliskilerin gösterilmesi, dersin basarisina katkida bulunacaktir. Konulara yönlendirici sorularla baslanmasina, konu anlatilirken daha önce islenen konularla iliskilerin kurulmasina önem verilmelidir.
    GENEL AMAÇLAR
    1. Psikolojinin konusu, amaçlari, yöntemleri ve uygulama alanlari bilgisi.
    2. Organizmanin çevresiyle iliskisini kavrayabilme.
    3. Ögrenme, ögrenme türleri ve süreçlerim kavrayabilme.
    4. Bellek ve bellek süreçleri bilgisi.
    5. Düsünme, problem çözme ve düsünmenin dille iliskisini kavrayabilme.
    6. Bilinç ve bilinçle ilgili psikolojik olaylar bilgisi.
    7. Zeka ve zekanin ölçülmesi bilgisi.
    8. Kisilik ve kisiligi açiklayan kuramlar bilgisi.
    9. Ruh sagliginin ve korunmasinin önemini kavrayabilme.
    10. Davranis bozukluklari, türleri ve tedavi yollari bilgisi.
    11. Bireyin davranisindaki sosyal etkileri kavrayabilme.
    12. Gençlik dönemi ve kimlik olusumu bilgisi.
    Psikoloji Dersinin Amaçlari
    1. Psikolojinin konusu bilgisi
    2. Organizma, davranis, bilgi, bilim, pozitif bilim, psikoloji" kavramlari bilgisi.
    3. Psikolojik olaylari kavrama gücü
    4. Bilimlerde yöntem bilgisi.
    5. Psikolojinin özel arastirma yollari bilgisi.
    6. Psikolojinin diger disiplinlerle iliskisini kavrayabilme.
    7. Psikolojinin tarihsel gelisimi bilgisi.
    8. Bilim ve meslek olarak psikoloji bilgisi.
    9. Organizma ve çevre kavramlari bilgisi.
    10. Uyarici ve uyaricinin organizmaya etkileri bilgisi.
    11. Uyarilma ihtiyaci, dürtü, güdü kavramlari bilgisi.
    12. Duyum ve algi kavramlari bilgisi.
    13. Görme duyumu ve görme algisi bilgisi.
    14. Isitme duyumu ve isitme algisi bilgisi.
    15. Tat duyumu ve tatma algisi bilgisi.
    16. Koklama duyumu ve koku algisi bilgisi.
    l 7. Dokunma duyumu ve algisi bilgisi.
    18. Organ duyumlari bilgisi.
    19. Algi özelliklerim kavrayabilme.
    20. Algi yanilmalari bilgisi.
    21. Algiyi etkileyen etmenler bilgisi.
    22. Ögrenmenin mahiyetim ve hayattaki önemini kavrayabilme.
    23. Kosullanma yoluyla ögrenme bilgisi.
    24. Model alarak ögrenmeyi kavrayabilme.
    25. Motor ögrenme bilgisi.
    26. Bilissel ögrenme bilgisi.
    27. Ögrenme yetenegi bilgisi.
    28. ögrenmeyi etkileyen etkenler bilgisi.
    29. Düsünme süreci bilgisi.
    30. Düsünme süreci asamalari bilgisi.
    31. Problem çözme bilgisi.
    32. Problem çözmede bireysel etkenleri kavrayabilme.
    33. Yaratici düsünmeyi kavrama bilgisi.
    34. Dilin düsünme açisindan önemini kavrayabilme.
    35. Normal bilinç durumu ile degisik bilinç durumlari ve aralarindaki farklar bilgisi.
    36. Uykunun temel asamalari, birbirlerini izleme siralari ve özellikleri bilgisi.
    37. REM uykusunun özellikleri, genel saglik, zihin isleyisi ve duygusal tepkilerle iliskileri bilgisi.
    38. Rüyanin niteligi bilgisi.
    39. Bilinç yoluyla vücut islevlerinin kontrol edilebilecegi bilgisi (biofeedback)
    40. Madde bagimliliginin psikolojik ve fizyolojik yönlerim ayirdedebilme.
    41. Bellek, hatirlama, tanima, unutma terimleri bilgisi.
    42. Aliskanlik ve bellek egitimi bilgisi.
    43. Zeka ile ilgili terimler bilgisi.
    44. Zekayi açiklayan kuramlar bilgisi.
    45. Zeka gelisimi ve zekayi etkileyen etmenler bilgisi.
    46. Zekanin ölçülebilirligini kavrama.
    47. Özel yetenekler bilgisi.
    48. Kisilikle ilgili terimler bilgisi.
    49. Kisiligi olusturan etmenler bilgisi.
    50. Kisiligin gelisimi ve ölçülmesi bilgisi.
    51. Ruh sagligi kavramlari bilgisi.
    52. Temel ihtiyaçlarin doyurulmasi, engellenme, çatisma, stres kavramlari bilgisi.
    53. Stres kaynaklari bilgisi.
    54. Stres türleri bilgisi.
    55. Strese gösterilen tepkiler bilgisi.
    56. Ruh sagligim koruma bilgisi.
    57. Normallik, anormallik kavramlari bilgisi.
    58. Davranis bozukluklari bilgisi.
    59. Savunma mekanizmalari - ruh hastaliklari iliskisi bilgisi.
    60. Ruh hastaliklarinin tedavi yollan bilgisi.
    61. Sosyal davranis ve sosyal psikoloji bilgisi.
    62. Sosyal davranisi kavrayabilirle.
    63. Grup ve grup normlari bilgisi.
    64. Birey ve grup iliskileri ve liderlik kavrami bilgisi.
    65. Tutum ve önyargilar bilgisi.
    66. Kimlik olusumu asamalari bilgisi.
    67. Kimlik olusturma - ruh sagligi iliskisi bilgisi. Asagida, psikoloji programinin ünite ve konu basliklari siralanmakta, her konuya ayrilmasi düsünülen ders saati miktari yüzde olarak belirtilmektedir.
    Ünite I. PSIKOLOJIYE GIRIS (% 10)
    l. Psikolojinin Konusu (Amaçlari, arastirma yöntemleri, diger bilimlerle iliskileri)
    Ünite II. ORGANIZMA VE ÇEVRE ILISKILERI ( % 20)
    1. Organizma ve Çevre
    2. Duyum ve Algi
    Ünite III. ögrenme. DÜSÜNME. BELLEK ( % 25 )
    1. Ögrenme
    2. Bellek ve Bellek Süreçleri
    3. Düsünme. Problem Çözme. Dil
    4. Bilincin Degisik Biçimleri
    Ünite IV. ZEKA VE KISILIK ( % 10 )
    1. Zeka ve Ölçülmesi
    2. Kisilik



    Ünite V. RUH sagligi VE DAVRANIS BOZULUKLARI (% 20)
    1. Ruh Sagligi ve Korunmasi
    2. Davranis Bozukluklari. Ruh Hastaliklari
    Ünite VI. BIREYIN DAVRANISINDA SOSYAL ETKILER (% 15)
    1. Sosyal Davranis
    2. Gençlik Dönemi ve Kimlik Olusumu


    Gözde Güngör
    Felsefe Grubu Öğretmeni
#05.06.2010 12:43 0 0 0