[MARQUEE]İlk Türk casus uçağı satışa hazır[/MARQUEE]


Uçak, İtalya ve Birleşik Arap Emirliklerinden gelep talep üzerine geliştirildi. Üretici Global Teknik Şirketi Başkanı Hakan Karalar, insan için risk faktörünün büyük olduğu her alanda kullanılabileceğini belirtti




Türkiye yurt dışına, güvenlik başta olmak üzere her türlü faaliyetlerde kullanılan yüksek teknoloji ürünü ve insansız hava araçları satacak. İnsansız hava araçlarının üreticisi Global Teknik AŞ, İtalya ve Birleşik Arap Emirliklerinden gelen talepler doğrultusunda bu ülkeleriçin üretim çalışmalarına başladı. Global Teknik AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Karalar, Şirketin 5 yıl önce bu konuda çalışmaya başladığını, bu tip araçların ilaçlamadan yangınla mücadeleye kadar pek çok işte kullanılması nedeniyle bu işe yatırım yaptıklarını anlatan Karalar, kısa sürede sıvı yakıtlı ilk insansız hava aracını geliştirdiklerini söyledi. Geliştirdikleri insansız uçağın kanat boyunun 150 santimetre, toplam ağırlığının ise 3 kilo 400 gram olduğunu belirten Karalar, uçağın elden atılması nedeniyle herhangi bir piste ihtiyaç duyulmadığını, inişlerin ise gövde üzerine gerçekleştirildiğini bildirdi. Karalar, uçağın pilli olması nedeniyle yakıtla ilgili herhangi bir sorun bulunmadığını, piller şarj edilerek uçuşların yapılabildiğini kaydetti.

Görüntü aktarıyor

Karalar, uçağın, üzerindeki özel kamerasıyla elde ettiği her türlü görüntüyü ve koordinat bilgilerini yer istasyonuna aktarabildiğini söyledi. Bu tür araçların öncelikle güvenlik konusunda çok sıkça kullanıldığı zaten biliniyor diyen Karalar, bu araçlar sayesinde birdağın arkasında ne olduğunun anlaşılabildiğini dile getirdi. Uçağın saatte 65 kilometre hızla uçabildiğini ve havada 1 saat 15 dakika kalabildiğini anlatan Karalar, 3 bin metreye kadar çıkabilen uçağın ortalama 500 metre yükseklikte uçurulduğunu belirtti. Karalar, bu tür araçların havadan yapılan her türlü aktivitede kullanabileceğine dikkati çekerek, söz konusu uçakların orman yangınlarında, yol, trafik ve petrol boru hatlarının kontrollerinde kullanılabileceğini, üzerine ısıya duyarlı kamera konulabileceğini, duman sensörü, nükleer ve biyolojik silahlara duyarlı sensör, havadaki nemi ve klimatik değerleri yere aktarabilecek sensörler yerleştirilebileceğini bildirdi.

Radar vız gelir

Hakan Karalar, uçakların görünmemesi için genelde gri renge boyandığını belirtti. Ürettikleri uçağın sesinin duyulmadığını ve küçük olması nedeniyle belirli yükseklikten sonra gözle görülemediğini ifade eden Karalar, uçağın kompozit malzemeden yapılması ve küçük olması nedeniyle radara karşı avantaj sağladığını da kaydetti. Karalar, Bu boyuttaki bir nesnenin radara yakalanması son derece zordur dedi. Karalar, bu konuda üretim yapan dünyadaki az sayıdaki üreticilerden olduklarını vurgulayarak, uçağın küçük bir çantaya yerleştirilerek taşınabildiğini kaydetti. Karalar, malzemelerin bağlanmasının 3 dakika, yer istasyonunun aktif hale sokulmasının 2 dakika sürdüğünü, böylece 5 dakika içinde uçağın göreve hazır hale getirildiğini söyledi.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 548
favori
like
share
CADIKIZ Tarih: 07.04.2006 09:56
[COLOR=coral]Cok iyi olmus,tebrikler yani yapan insana
by_ufuk Tarih: 07.04.2006 02:06
[COLOR=burlywood]böyle şeyleri gördükçe insan seviniyor
stugal Tarih: 31.03.2006 11:36

Ellerinize sağlık