Apartman Yöneticisinin Görevleri

Son güncelleme: 18.06.2013 23:01
  • Apartman Yöneticisinin Görevleri Nelerdir - Apartman Yöneticisinin Görevleri Hakkında - Yöneticisinin Görevleri - Kat Mülkiyet Kanunu - Kat Mülkiyet Kanunu Yönetici Görevleri - Apartman Yöneticiligi

    YÖNETİCİNİN GÖREVLERİ Kat mülkiyeti Kanunu gereğince Yöneticinin Görevleri :
    Kat Mülkiyeti Kanunu Genel yönetim işlerinin görülmesi.
    Madde 35 - Yöneticinin görevleri,yönetim planında belirtilir;yönetim planında aksine hüküm olmadıkçe,yönetici aşağıdaki işleri görür.


    a-Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi.
    b-Ana gayrımenkulün gayesine uygun olarak kullanılması,korunması,bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması.
    c-Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi.
    d-Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma onarım,temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer,sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda,eğer böyle bir zaman gösterilmemişse,her takvim yılının ilk ayı içinde,kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde,geri kalan işler için tekrar avans toplanması.
    e-Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü,yönetim dolayısıyla doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa,bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması.
    f-Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü.
    g-Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesine veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması.
    h-Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin,onlar adına alınması.
    i-Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi.
    j-Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına,fakat anagayrimenkulün yöneticisi sıfatı gösterilmek suretiyle,hesap açtırılması.
    k-Kat malikleri kurulunun toplantıya çağrılması.


    Diğer Bazı Görevler:


    1.Yıllık İşletme Projesinin hazırlanıp onaylatılması.



    2.Kolluk Kuvvetlerine oturanlar listesini muhtara onaylatarak vermesi.



    3.Karar ve işletme defterlerinin yasal sürelerde tasdiki



    4.Personel ile (kapıcı vs) sözleşmeler yapmak.



    5.SSK prim bordroları tanzim etmek çalışma bakanlığına işe başlayan personeli yasal sürelerde bildirmek.


    6.Personel Kıdem tazminatı fonu oluşturmak.



    7.Kaloriferci belgesi ve Asansör işletme belgesi gibi yıllık işlemleri takip etmek



    8.Yangın söndürme cihazları ve baca temizliği gibi bütün periodik bakımları yaptırmak 9.Giriş kapısına - ad soyad ve telefonlarını yazmak



    10.Apartman adına dışarıdan alınan hizmetler için sözleşmeler yapmak



    11.Apartmanın 3. şahıslara vereceği hasarların tedbirini almak. (Örn.Kopan sıvanın düşerek arabalara zarar vermesi)


    Özet: Yönetici kat maliklerinin vekili durumundadır ve hizmetlerin aksamaması için borcunu ödemeyen daire sakinini dava etmesi ,icra takibi yapmasından farklı kanun ve yönetmeliklere bağlı olarak birçok görevi vardır


    Bu görevleri yerine getirirken Apartman yöneticilerinin en çok zorlandığı konunun para tahsil edememekten dolayı komşularını icraya verme konusudur. Halbuki profesyonel yöneticiler komşuluk ilişkisi ile bağlı olmadıkları için bu işi çok kolay yapabilmektedirler.


    APARTMAN HAYATINDA KİRACI VEYA KAT MALİKİ DİĞER SAKİNLERİ RAHATSIZ EDERSE NE YAPILABİLİR?

    Öncelikle rahatsızlık veren kişi veya kişilerin uyarılması gerekir.
    Eğer taşkınlık yapanlar kiracı ise ev sahibinin mutlaka olaydan haberdar edilmesi gerekir. Uyarılar sonuç vermediği takdirde kişi veya kişilerin yaptıkları her taşkınlık bir suç teşkil etmektedir. Bu durumda alınabilecek en etkil önlem diğer daire sakinlerinin her seferinde ayrı ayrı şikayetçi olmalarıdır. Konu ile ilgili şikayet Sulh Ceza mahkemelerine yapılır. Kat mülkiyeti kanuna göre bu çekilmezlik hali süreklilik kazanırsa, diğer daireler tarafından birleşilerek satın alınması da mümkündür. Bu yolla rahatsızlık veren daire sahibi apartmandan uzaklaştırılmış olur.

    EVDE EVCİL HAYVAN BESLENEBİLİR Mİ?

    Yönetim planında aksi belirtilmediği taktirde evcil hayvan beslenemez. Yönetim planında ne tür evcil hayvanların beslenebileceği özel bir madde ile belirtilebilir. Evcil olmayan hayvanlar (yılan vb.) hiçbir şartla beslenemez.

    DİĞER KAT MALİKLERİNİN HAKLARINI İHLAL EDEN KAT MALİKİ, HANGİ ŞARTLARDA DAVA EDİLEBİLİR?

    Ortak giderlerden ve avanstan kendi payına düşen borçları ödemediği için, hakkında iki takvim yılı içinde üç defa icra takibi yapılmasına sebep olan; başvuru üzerine anagayrimenkulün bulunduğu yerin sulh hakimi tarafından verilen emre rağmen, Kat Mülkiyeti Kanunu'nda yazılı borç ve yükümlülükleri yerine getirmemek suretiyle öteki kat maliklerinin haklarını ihlal etmekte devamlı olarak bir yıl ısrar eden; kendi bağımsız bölümünü, kumarhane, randevuevi vb. yer olarak kullanmak suretiyle ahlak ve adaba aykırı hareket eden kat maliki aleyhine, yukarıdaki sebeplerden birinin öğrenilmesi tarihinden itibaren altı ay ve her halde dava hakkının doğumundan başlayarak beş yıl içinde dava açılmalıdır. Hakları ihlal edilen kat malikleri, açtıkları bu davayla, ihlalci kat malikinin bağımsız bölümü üzerindeki mülkiyet hakkının kendilerine devredilmesini talep ederler. Davanın kazanılması halinde, davalı kat malikine, bağımsız bölümünün dava tarihindeki değeri ödenerek, davalının mülkiyet hakkı, diğer kat maliklerine, arsa payları oranında devredilir


    BİNANIN EN SON KATINDA OTURUYORUM KİRACIYIM ALTIMDA VE ONUN ALTIN DA OTURANLAR KAPILARI ÇOK HIZLI KAPATIYOR, MÜZİĞİ GÜRÜLTÜLÜ DİNLİYOR VE KAPILARININ ÖNÜNDEN AYAKKABILARI İÇERİ ALMIYORLAR NELER YAPABİLİRİM.

    Bu konuda öncelikle apartman yönetim planınızı incelemenizde fayda bulunmaktadır. Ancak, böyle bir yazının apartman girişine asılması yerine, gerekli hassasiyetin gösterilmesi için yöneticiye ve kat maliklerine gönderilmesi bize göre daha uygun olacaktır.


    APARTMANDA KAT MALİKİ DİĞER DAİRELERİ RAHATSIZ EDİYORSA NE YAPILABİLİR?

    Öncelikle bu kişi veya kişilerin uyarılması gerekir. Eğer taşkınlık yapanlar kiracı ise evsahibinin mutlaka olaydan haberdar edilmesi ve uyarılması gerekmektedir. Uyarılar sonuç vermediği taktirde kişi veya kişilerin yaptıkları ver taşkınlık bir suç teşkil etmektedir. Bu durumda alınabilecek en etkili önlem diğer daire sakinlerinin her seferinde ayrı ayrı şikayetçi olmalarıdır. Bu şekilde sulh ceza mahkemelerine başvurabilirsiniz.
    Böylesi bir durumun aynı zamanda bir çekilmezlik hali oluşturduğu göz önünde bulundurulduğunda, Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 25. Maddesi uyarınca rahatsızlık veren dairenin diğer daireler tarafından birleşilerek rayiç bedel üzerinden satın alınması da mümkündür.

    APARTMAN BALKONUNA HALI SERİLEBİLİR Mİ? APARTMANLARIN ORTAK TEMİZLİK GÜNLERİ VAR MI? KANUN MADDE AÇIK OLARAK YAZILSIN LÜTFEN.

    Bu konuda apartman yönetim planınızı incelemenizde fayda vardır. Yönetim planınızı yöneticinizden veya tapu sicil memurluğundan temin edebilirsiniz. Zira, bu konuda açık yasal bir düzenleme bulunmamaktadır.
    APARTMANLARDA HALI SİLKELEMEK SERBESTMİ
    Öncelikle bu konuda apartman yönetim planınızda bir hüküm olup olmadığnı incelemenizde fayda vardır. Ayrıca, Kat Mülkiyeti Kanununun 18. maddesinde, kat maliklerinin doğruluk kurallarına uymaları ve birbirlerini rahatsız etmemeleri hususu düzenlenmiştir. Bu nedenle, yönetim planınızda konu ile ilgili özel bir düzenleme yok ise, KMK 18. maddesi doğrultusunda halı silkelenmesi uygun olmayacaktır.


    APARTMANDA HERKES KOMBİ YAKMAKTA BİR KİŞİ SOBA YAKMAKTADIR. KANUNEN SOBA YAKMASI UYGUNMU? SOBA YAKTIĞI ZAMAN ÜST DAİRELERDE DUMAN İS ÇIKMAKTA VE HERKES BU DURUMDA ŞİKAYETÇİ. NE YAPMAMIZ LAZIM .

    Öncelikle, apartmanınızın yönetim planını inceleyerek bu konuda bir düzenleme bulunup bulunmadığını tespit etmelisiniz. Ayrıca, bulunduğunuz yer Sulh Hukuk Mahkemesinde dava ikame edebilirsiniz.


    EN ÜST KATTA, KATTA TEK BİR DAİREDE OTURMAKTAYIM. BALKONUMDA MANGAL YAKABİLİRMİYİM. BU KONUDA YASAL BİR YAPTIRIM VEYA BİR İÇTİHAT VARMIDIR.

    Bu konuda öncelikle Apartmanınızın yönetim planının incelenmesinde fayda vardır. Ayrıca, Kat Mülkiyeti Kanununun 18. maddesinde, kat maliklerinin doğruluk kurallarına uymaları ve birbirlerini rahatsız etmemeleri hususu düzenlenmiştir.


    APARTMANDA SAAT KAÇTAN SONRA İNSALAR RAHATSIZ EDİLEMEZ BU KONUDA BİLGİ ALMAK İSTİYORUM YÖNETMELİK NE DER TEŞEKKÜRLER

    Kat Mülkiyeti Kanununun 18. maddesi hükmü "Kat malikleri, gerek bağımsız bölümlerini, gerek eklentileri ve ortak yerleri kullanırken doğruluk kaidelerine uymak, özellikle birbirini rahatsız etmemek, birbirinin haklarını çiğnememek ve yönetim plânı hükümlerine uymakla, karşılıklı olarak yükümlüdürler..." düzenlemesi yer almaktadır. Bu konuda apartmanınıza ait yönetim planını incelemenizde fayda vardır. Ancak, sorunuzda belirttiğiniz şekilde saat sınırlamasına ilişkin yasal bir düzenleme bulunmamaktadır.


    Bu Kurallarda Alman standartlarından Çeviridir

    APARTMAN KURALLARI
    Sayın Apartman Sakinleri,
    Komsuluk çatısı altında bir arada yasamak, her daire sakini için önemli olan kuralların düzenlenmesiyle
    saglanabilir. Ancak tüm sakinler aynısekilde iyi bir ortak yasam için çaba gösterdiklerinde apartman ve
    dairenin gerçek bir yuva olabilecegi fikrimize katılıyorsunuzdur. Lütfen takiben sunulan maddeleri, sizin ve
    komsularımızın davranıs biçimini belirleyen ve sınırlayan birer yöntem olarak kabul edin.

    1. Rahatsızlık verebilecek gürültülere neden olmaktan kaçının. Özellikle de yasal olarak korunan
    gece saatleri (22.00 - 06.00) ve dinlenme saatleri (is günleri 06.00 - 07.00 ve 20.00 - 22.00 ve genel
    olarak Pazar günleri ve tatil günleri) esnasında. Öglen, dinlenme zamanı 13.00 - 15.00 saatleri arası
    olarak belirlenmistir.

    2. Dairelerde müzik çalma süresi günde en fazla bir saat olup 20.00 - 09.00 ve 13.00 - 15.00
    arasında yapılmamalıdır. Bu kuralların dikkate alınması ve gerektiginde komsulardan izin istemenin
    icap ettigi bilinmelidir. Davul, elektronik gitar ve gayda vb. yüksek sesli çalgılar, evde çalınabilecek
    türde enstrümanlardan olmayıp diger apartman sakinlerinin haklarına riayet etmek adına apartman
    dairelerinde çalınmalarına izin verilememektedir.

    3. Ailenizle birlikte, apartmanı, tesisi ve diger donatımları itinalı kullanarak tüm yasam alanımızın her
    daim bakımlı görünmesine katkıda bulunabilirsiniz.

    4. Apartman temizligi için apartman sahibi genellikle bir temizlik sirketi görevlendirmektedir. Temizlik
    üçüncü kisilere devredilmediyse veya baska sekilde çözülmediyse sırayla apartman sakinleri
    tarafından yapılmalıdır. Bina girisleri, koridorlar, bodrum ve donatımlar düzenli olarak temizlenmelidir.
    Lütfen her zaman uygun temizlik maddelerini kullanınız. Temizligin talimatlara uygun olarak
    yapılmasıiçin belirtilen alanların düzenli olarak iyice havalandırılmasıgerekmektedir.

    5. Size ayrılan tavan aralıgıveya bodrum çöplük olarak degil, depo olarak kullanılmalı ve yine düzenli
    olarak temizlenmeli ve havalandırılmalıdır. Bodrum bölgesinin "nemli bir ortam" oldugu ve sadece
    kısıtlı süre stok tutmaya uygun oldugu açıkça belirtilmistir.

    6. Her türlü çöp, (kül, süprüntü, sise, teneke kutu, mutfak çöpü vs.) sadece öngörülen çöp bidonlarına
    dökülmelidir, tuvalet klozetine veya gidere bosaltılması kesinlikle yasaktır. Aynısekilde yemek artıkları
    gibi maddeler. hayvan beslemek için camdan atılmamalıdır. Örnegin, güvercinlerin bir apartmanı
    büyük ölçüde kirletebileceklerini ve yerde kalan yemek artıklarının sıçan ve diger hasaratları çektigini
    lütfen unutmayınız. Hasarat gördügünüzde derhal apartman görevlisini bilgilendirmenizi rica ederiz.

    7. Özel çöpleri (büyük çöpler) büyük çöp toplama günü gelene kadar kilerinizde veya bodrumunuzda
    stoklamanız gerekmektedir. Ancak, yangına yol açabilecek veya kolay yancıesyaları depolamayın ve
    her zaman, diger konularla iliskili olarak da yangın önleme talimatlarınıdikkate alın. Mobiletler de bu
    kapsamdadır, unutmayınız.

    8. Özellikle bisikletler, bebek arabaları veya oyuncaklar gibi büyük nesnelerin engel teskil edebilecek
    sekilde bırakılmaması gerekmektedir. Bu gibi esyaları yürüyüs alanına, binanın merdivenlerine,
    koridora veya kiler ile bodrum koridoruna bırakmayınız. Toplu alanlar buna müsait degilse, böyle
    esyalarınızı size kiralanan alanlara (daire, kiler veya tavan aralıgı) bırakınız.

    9. Lütfen, yabancıların binanıza girmelerine engel olunuz. Kiler, tavan aralıgı ve avlu kapıları her
    zaman kapalı tutulmalıdır. Ayrıca merdiven dairesindeki, kilerdeki ve tavan aralıgındaki pencereler
    geceleri, fırtınalı ve yagmurlu havalarda ve soguk mevsimlerde (donun hasara neden olmasını
    önlemek için) kapalı tutulmalıdır.

    10. Mevcut çamasır yıkama ve kurutma mekanları veya diger ortak alanlar tüm kiracılar tarafından aynı
    zamanda kullanılamamaktadır. Bunun için bir kullanım düzenlemesine uyulmalıdır. Komsularınızın
    kullanımına ve kendi kullanımınıza sürekli hazır olabilmeleri için tüm cihazları ve ekipmanları lütfen
    özenle kullanınız. Lütfen çamasır kurutmak için geçerli olan kuralları da dikkate alınız. "Küçük
    çamasırlarınızı" kurutmak için istisnai olarak ortak çamasır kurutma mekanını kullanmayarak bunları
    balkonunuza asacak olursanız, çamasırları lütfen balkon korkulugunu asmayacak sekilde asınız.

    11. Genel düzenlemeler ve güvenlik düzenlemeleri baglamında asagıdaki hususlara
    uyulmasızorunludur: Tüm resmi talimatlar (özellikle de emniyet ve inzibat müdürlügü tarafından
    belirlenenler) apartman düzenlemesinde yer almasa bile sakinler tarafından dikkate alınacaktır. Kilere,
    tavan aralıgına ve benzeri mekanlara mum ile girilmemelidir. Yangınları önlemek amacıyla,
    paketleme malzemeleri, kagıt ve gazete tomarları, yataklar, hasır çuvalları, büyük gıda stokları gibi
    kolay alev alan nesneler kilere ve tavan aralarına koyulmamalıdır.

    12. Daire sahibi yapısal degisiklik yapma isteginize açıktır ancak bu gibi degisiklikler daire sahibinin
    onayını gerektirmektedir.
    Daire sahibinden onay alındıgı durumlarda asagıdaki hususların dikkate alınması gerekir:
    Nakliye ve hizmetlerden dogan masrafları kiracı karsılayacaktır. Alınan onaydan sonra yapılacak olan
    çalısmalar, teknik kurallara uygun olarak bir uzman tarafından yapılacaktır. Çalısmalardan dogan
    hasarlardan ve daha sonra bu çalısmaların etkisiyle meydana gelecek olan hasarlardan kiracı
    sorumludur. Kiracı, onaydan sonra daire sahibinden masraf tazmini, deger iyilestirmesi veya kira
    tenzilatı talep edemez. Daireyi bosaltırken - hangi nedenden ötürü olursa olsun - kiracı, masrafları
    karsılamak suretiyle daireyi eski haline getirecektir. Sartlara uyulmaması, bina veya sakinlerin tehlike
    altına girmesi, ev arkadaslarının veya komsuların rahatsız edilmesi ya da herhangi baska sekilde
    anlasmasızlıkların dogmasıdurumunda onay iptal edilebilir.

    13. Bu apartman kuralları sizinle imzalanan kira sözlesmesinin bir parçasıdır. Apartman görevlisinin
    görevlerinden biri, tüm sakinlerin huzuru için bu kurallara uyulmasına saglamaktır. Lütfen
    sözlesmenize uygun davranarak, çesitli sorumlulukları olan apartman görevlisine bu görevlerini
    yerine getirirken yardımcı olunuz.

    14. Apartman kurallarına uyulmaması veya bunların dikkate alınmaması sonucunda dogan tüm
    hasarlardan ve ihbar zorunluluguna uyulmamasından dogan tüm zararlardan apartman sakini
    sorumlu tutulacaktır.
#01.09.2010 01:01 0 0 0
  • biz evde yokken akrabamız eve girip çıkarsa bunu yöneticiye bildirmek zorunda mıyız?
#22.07.2011 19:55 0 0 0
  • aidat ödemiyorum çünkü hizmet alamıyorum yönetici görevlerini yapmıyor çatıyı yaptırdım
    çatıya zarar verildi ve yönetici engel olmadı.
    apartman ışıklarını bozdu çocuğum iki defa merdivenden yuvarlandı.
    herkes şikayetçi toplantı yapmıyor. apartmanı böcek sardı.bundan dolayı dairelerin çoğu aidat ödemiyor.
    sizce kim haklı?
#18.06.2013 21:51 0 0 0
#18.06.2013 23:01 0 0 0