Rabbim şöyle dedi...

Son güncelleme: 12.05.2007 09:00
  • Rabbimden gururumu yok etmesini istedim.
     
    Rabbim:
    "Hayır. Gurur benim yok edebileceğim bir şey değil, senin bırakabileceğin bir şeydir." dedi.

    Rabbimden sakat çocuğumu iyileştirmesini istedim.
       
    Rabbim:
    "Hayır. Onun ruhu sağlam, vücut o kadar önemli değil, o geçici bir şeydir." dedi.

    Rabbimden bana sabır vermesini istedim.
     
    Rabbim:
    "Hayır. Sabır büyük acılar çekilerek öğrenilebilecek bir şeydir. Sabır verilmez, hak edilir." dedi.

    Rabbimden beni mutlu etmesini istedim.
     
    Rabbim:
    "Hayır. Ben sadece nimetlerimi sunarım, mutlu olmak sana bağlı."dedi.

    Rabbimden beni çektiğim acılardan kurtarmasını istedim.
     
    Rabbim:
    "Hayır. Çektiğin acılar günlük kaygılarının önemsizliğini anlamanı, onlardan uzaklaşmanı ve bana daha çok yaklaşmanı sağlar."dedi.

    Rabbimden ruhumu olgunlaştırmasını istedim.
     
    Rabbim:
    "Hayır. Kendi kendine olgunlaşmalısın, ama meyvelerini alman için yardım edeceğimden emin olabilirsin." dedi.

    Rabbimden hayatı sevmemi sağlayacak her şeyi istedim.
     
    Rabbim:
    "Hayır. Ben sana hayatı vereceğim, böylece hayata dair her şeye sahip olabilirsin." dedi.

    Rabbimden, rabbime duyduğum sevgiyi, başkalarına da duyabilmeyi istedim.

    Rabbim şöyle dedi:
    "Ohhh! Nihayet doğru bir şey istedin." Ruhu olgunlaşmamış bir kul Allah'a hep "ver bana..." ile biten dualar eder, olgunlaşmış bir ruh ise "vermemi sağla..." diye bitirir dualarını...




    link, bir baska sitenin radyo ve sohbet odasina baglandigindan dolayi kaldirilmistir.
    sari menekse
#11.05.2006 19:17 0 0 0
  • Cok guzel bir yazi
    Paylasan yuregine saglik
    Ama bence tanri kelimesi yanlis bir kelime
    Rabbimizin o kadar guzel isimleri varken "tanri" kelimesini kulanmak bana gore yanlis ...
    Selam ve Dua ile...
#11.05.2006 20:30 0 0 0
  • Önemli olan niyettir... kelimenin kimi işaret ettiğidir... iyi dileklerin için teşekkürler... vesselam...
#11.05.2006 20:42 0 0 0
  • victor17 *Önemli olan niyettir... kelimenin kimi işaret ettiğidir... * demişsin. Bu kelime sana kimi veya neyi ifade ediyor merak ediyorum doğrusu. Hani ibadetten taatten uzak olanlar, açık saçık giyinenler var ya işte onlara *Müslümana bu haller yakışıyor mu? diye sorulduğunda aynen senin gibi düşünüp cevap veriyorlar. *Neymiş bizim kalbimiz temiz, önemli olan niyettir.* derler. Kimse kendini kandırmaya çalışmasın. Kusura bakma ama senin cevabın kaçamak ve buram buram kötü niyet kokan bir cevap. Aşağıda Allah lafzı ile tanrı kelimesi arasındaki farkı anlatan bir yazıyı aktarıyorum ve tarafsız bir şekilde okumanı şiddetle tavsiye ediyorum. İnşallah fikrini değiştirir. Gerçekten iyi niyetli isen Allah lafzının kullanılması gerektiğini kabul edersin.

    Allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında nasıl bir fark vardır?

    Bizim eski atalarımız Müslüman olmadan önce yaratıcı bir zâta inanıyorlardı. Belki kendilerine göre, değişik tanrıları da vardı. Ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile "Tengri" dedikleri zaman, zât-ı ulûhiyeti kastediyorlardı. Bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı ve tanrı şeklini aldı ki, aslında mabud demektir ve Arapça'daki "İlâh"ın, Fransızca'daki "Diyo"nun, Farsça'daki "Hudâ"nın karşılığı olan bir kelimedir. Ama hiçbir zaman, Cenab-ı Hakk'ın bütün Esmâ-i Hüsnâsını câmî, İsm-i Zât olan Allah kelimesinin karşılığı değildir. Allah dendiği an,bütün kâinatta tecelli eden isimleriyle bir Zât-ı Ecell-i A'lâ akla gelir. Allah kelimesiyle anlaşılan budur. Yani O, Ma'bud-u Mutlak, Hâlık-ı Mutlak, Maksûd-u Mutlak, Rezzâk-ı Mutlak, Bâri-i Mutlak, Cemîl-i Mutlaktır. İlh... Esmâ-i Hüsnâ'yı câmî Allah kelimesinde böyle umumi bir mânâ anlaşılır. Ve, bu îtibarla da Allah'ın (cc) ism-i hâssıdır. Allah dendiği an bu Ma'bud-u Mutlak anlaşılır ve Vâcib-ül Vücûd akla gelir. Ama, tanrı dendiği zamân Yunanlının aklına Zeus gelir. Mısırlının Apis Boğası ve Hintlinin aklına da kendi inekleri... Demek tanrı kelimesiyle yerli-yersiz ma'but kelimesinin akla gelmesine karşılık, Lafz-i Celâle olan Allah kelimesi Vâcibül Vücûd'un ism-i hâssı olarak sadece o Esmâ-i Hüsnâ sahibi Zât-ı Zülcelâl-i akla getirir. Onun için bir insan, tanrı demekle Allah yerinde kullanırsa, maksadını anlatamaz ve hata etmiş olur. Tanrı, ilâh kelimesi yerinde Hudâ, Diyo ve God yerinde kullanılabilir; fakat Allah yerinde değil.. Allah, Cenâb-ı Hakk'ın Zâtının has ismidir. Onun için "LÂ İLÂHE İLLALLAH" diyoruz; fakat "Lâ Allah'a illallah" demiyoruz. Evvelâ ilâhlar, tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonra da ispatta, Ma'bud-u Mutlak, getiriliyor ve sadece Allah vardır, deniliyor.

    Mevlid yazarı Süleyman Çelebi, bu hususu çok güzel tefrik ederek "Birdir Allah ondan artık tanrı yok" deyip, her iki kelimenin yerini de tayin ve tesbit etmiştir. Selametle.
#11.05.2006 21:20 0 0 0
  • Sonuna kadar leotombak kardeşime katılıyorum. Bizim yüce kitabımız Kuran-ı Azimüşşan dahil olmak üzere hiçbir fıkıh,siyer ve hadis kitaplarında tanrı lafzı geçmemektedir. Esmaul hüsna içindede böyle bir tanımlama yok. Tanrı nedir sorusuna birçok cevap verilebilir. Tanrı ruhani bir nesne olabileceği gibi , somut bir nesne de olabilir. Örnek: Para,meta,kadın,erkek,inek,ateş, vs. Ama ALLAH lafzı sadece yüce dinimiz İslam dinine ait bir tanımlamadır ve bu tanımlamayı bizzat Allahü teala kendisi bize bildiriyor. Onun için başka isimler aramaya çalışmamıza gerek yok. Niyet konusuna gelince; elbette esas olan niyettir ama niyet+amel yaşam şeklimize yön verir. Onun için sadece niyetimizin güzel olması bizi kurtarmaz. Niyet olmadan amel, amel olmadan niyet yok olmaya mahkumdur. Tanrı kelimesi yerine ALLAH lafzı kullanmak bize yakışır ki farkımız olsun değil mi. ALLAH'a emanet olun bizide O'na emanet edin.
#11.05.2006 22:36 0 0 0
  • leotombak kardeşim, öncelikle merakını gidermek isterdim ama sen zaten Tanrı kelimesi ile Allah'ı işaret ettiğimi anlamışsın. Cevabını bu anlayışın doğrultusunda yapmışsın zaten. Benim asıl takıldığım nokta, nasıl bir içgörü ile benim buram buram kötü niyetli bir insan olduğuma hüküm vermen. Yazdıklarını okudum ve hak da verdim. Zaten benim illa ki Tanrı kelimesi kullanılsın şeklinde bir çabam yok. Şimdi senden şiddetle şunu istiyorum. Benim gösterdiğim tarafsızlıkla yazdıklarımı okuman...

    Şark Türkçe'sinin hâkim olduğu İslâmî metinlerde, Allah, Mevlâ, İlâh, Rab, Hüdâ, Yezdan gibi Arapça ve Farsça isimler Türkçe Tengri (Tanrı) karşılığında kullanılmıştır. Kutadgu Bilig'de Allah kelimesi geçmekle beraber, bazan Tengri kelimesi "Teâlâ" olarak geçer (V.F. Büchner, İ.A XI, 707). Eski Türkçe'de Tengri, kâinatta bulunan her şeyi yarattığına ve koruduğuna inanılan en yüce varlıktır. Oğuzlar Allah fikri ve inancına sahip olmuşlar ve bunu Tanrı adıyla ifade etmişlerdir. Türklerin Tanrı anlayışı İslâm'ın Allah anlayışıyla hemen hemen aynı olmuştur.

    Tek tanrılı dinlerde bir tek Tanrı (Allah) olmasına rağmen çok tanrılı dinlerde, hemen her kudret ve kuvvet için bir tanrı (İlâh) vardır. Müslümanlıktan önce Araplar putlara taparlarken, bunlardan en yüce saydıklarına Allah adını vermişler, öteki tanrılara da "ilâh" (Aramca, alaha) demişlerdir.

    Tanrı kelimesi, Türk Atasözlerinde aynen Allah karşılığında kullanılmıştır. "Büyüklük Tanrıya yakışır", "Tanrı rızkını kuluyla birlikte yaratır" vb. atasözlerimizden sadece birkaç örnektir. Günümüz Türkiye'sinde yaşayan Türklerle, bugün hudutlarımız dışında kalan ülkelerde yaşayan Türkler de Allah ve Tanrı kelimelerini aynı kavramı ifade etmek için bir arada kullanmaktadırlar.

    Tanrı kelimesine karşı oluş, biraz da zorla Türkçe okutulduğu dönemde Ezan'daki Allah kelimesinin Tanrı olarak değiştirilmesinden kaynaklanmaktadır. Türkiyeli Müslümanların hem Allah, hem de Tanrı kelimelerini aynı manada ve bir arada kullandıkları bilinmektedir. Cumhuriyet dönemi Kur'an mütercimlerinden merhum H. Basri Çantay, "Lâ ilâhe illallah" cümlesini "Allah'dan başka Tanrı yoktur" şeklinde tercüme etmiştir.Görüldüğü gibi merhum mütercim burada Allah karşılığında Tanrı kelimesini kullanmıştır. Bu tür misalleri çoğaltmak mümkündür. İstiklâl Marşı şairi M. Ãkif de "Demek almayacak Tanrı selâmını bile" mısrasında Allah yerine Tanrı kelimesini kullanmıştır. Allah karşılığında Tanrı kelimesi kullanılabilir, fakat her Tanrı, Allah değildir. (Hikmet Tanyu, İslâmlıktan Önce Türklerde Tek Tanrı İnancı, İstanbul 1986, s. 188).

    Tanrı kelimesine karşı olanlar Rab, Hüda, , Hak gibi Allahla eş değerde kullanılan kelimelere gösterdikleri hoş görüyü "Tanrı" kelimesine neden göstermezler acaba ? Yoksa Yunusta "Suyun akar yalap yalap / Böyle emreylemiş Çalap" derken Tanrıya eş mi koşuyordu ? Mehmet Akif'de aynı şekilde " Canı, cananı alsın da Hüda / Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda" derken Alallah'a eş mi koşuyordu ? Herhalde insaf sahipleri bu dini bütün insanların Tanrıya eş koşmayacaklarında hem fikirdirler.

    Oysaki eski Türk inanışındaki "Tanrı"nında İslam inancına hiç bir muhalefeti yoktur. Bu konuda en iyi delilimiz Ötüken Türk Kitabeleri olacaktır ;

    1-Tanrı sonsuz hayata sahiptir.
    "Kendim düşünceye daldım . Zamanı Tanrı yaşar, insanoğlu, hep ölmek için türemiştir. Bilge Kağan öylece düşünceye daldım"

    2- Tanrı, bilicidir.
    "Çin Kağanı Türk budunun öldüreyim, soyunu tüketeyim dermiş. Yok etmeye yürür imiş. Yukarı Türk Tanrı'sı Türk mukaddes Yer-Sub (suyu)nda (ozaman)demiş. Türk budun yok olmasın değin, budun olsun değin, babam İlteriş Kağan'ı, anam İl-Bilge Hatun'u Tanrı tepesinde tutup yukarı götürmüş" (Bilge Kağan)
    Burada Türkler'in , Çin kağanı tarafından öldürüleceğini bilen Tanrı, Türkler'ı kurtarmak için İlteriş Kağan ile İl-Bilge Hatun'a güç vermiş onlara cesaret vermiş,yüceltmiştir. Bu durum Tanrı'nın bilici yönünü izah eder.

    3- Tanrı, irade sahibidir.
    Türkün faydasına ve zararına olan bir çok olay Tanrı iradesi ile olmaktadır.

    Tanrı istediği için;
    a)Türkler'i kağanlı kılar.
    b)Türkler'i illi kılar.
    c)Türkler'e güç ve cesaret verir.
    d)Tanrı düzenleyici ve tanzim edicidir
    4-Tanrı Kudretlidir
    a)Kişilere bilgi verir
    b)Kişilere yardım eder
    c)Suçluları cezalandırır.
    "Teslim olduğun için Tanrı öldürmüştür"

    5-Tanrı yaratıcıdır
    "&..,Tanrı'nın yarattığı Türk Bilge Kağan sözüm: babam Türk bilge Kağanı&&."

    Artık bu kısır çekişmeleri, "Tanrı" diyenlerin dinini sorgulamayalı bırakalım , haticeye değilde neticeye bakalım, Esari ekolü dediğimiz Arap adetlerini din kuralı diye uygulamaktan vaz geçelim [u]özümüze[/u] dönelim .

    "Şüphesiz sen Bir'sin, ey sonsuz Tanrı,
    Hesaba vurulmaz, Tek olan gayrı"
#12.05.2006 00:22 0 0 0
  • Victor 17 kardesim sana bahsit kelimelerimle sunu demek istiyorum,tanri kelimesini tum dinlerde kulanmaktadir,oysa Rabbimizin o kadar guzel,yuce isimler varken sarkilarda,siirlerde tanri kelimesiyle karsilasiyoruz,musluman oldugumuz halde,ve bana gore cok yanlis,su guzel yazida tanri yerinde Rabbim veya Allah kulansaydin sence daha guzel olmazmiydi tabi bu sadece benim fikirim,genelde din konusunda yorum yapmam her yeni ogrendim bir seyin veya okudugum bir seyin guzelini secip onu uygularim veya kabime saklarim...
    Selam ve Dua ile...
#12.05.2006 00:53 0 0 0
  • Çok uzun yazmaya gerek yok bence de Allah (cc) rabbim yaradn gibi isimleri kullanmak Yaradanımıza karşı göstereceğimiz sevgiyi daha güzel anlatır

    Sevgi ve saygı ile
#12.05.2006 09:48 0 0 0
  • Aziz ve saygıdeğer victor17 kardeşim. Tanrı kelimesi ile Allah'ı işaret ettiğini söylemişsin. İyi hoş ama Lafzarullahı kullanmak varken niçin tanrı kelimesini ısrarla kullanıyorsun. Orjinal dururken yapay kullanılır mı? İşte bu sebepten dolayı buram buram kötü niyet kokuyor sözümün hala arkasındayım. Senden *tanrı kelimesi yerine Allah lafzını kullanmam gerekirdi.* demeni beklerdim. Aktardıklarına katılıyorum, tarihte tanrı kavramı kullanılmış. Tanrı, özellikle monoteistler (tek tanrıcılar) tarafından evrenin tek yaratıcı ve yöneticisi olduğuna inanılan ilahi varlık için kullanılan Türkçe sözcüktür. Politeistlik (çok tanrıcılar) inançlarda genelde ilahların cinsiyeti bulunur ve erkek olanlarına tanrı, kadın olanlarına tanrıça denir. Tanrı kavramı her monoteistik ve henoteistik inançta değişiklik gösterir. Yine de bu farklı inançlardaki tanrı kavramını tanımlamak için sadece tanrı sözcüğü kullanılabilir. Ancak Kuran ve Hadislere baktığımız zaman tanrı kelimesinin hiçbir şekilde kullanılmadığını görürüz. Genelde Allah lafzı bunun dışında da Allah'ın diğer güzel isimleri geçmektedir. Müsadenle bir kaç örnek;

    Andolsun, onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı, Güneş'i ve Ay'ı kim emre amade kıldı?" diye soracak olursan, şüphesiz: "Allah" diyecekler... Şu halde nasıl oluyor da çevriliyorlar? (Ankebut Suresi, 61)

    De ki: (Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler Onundur... (Kehf suresi, 110. ayet)

    Neyse çok fazla örneğe gerek yok. Yüce Rabbimiz Kuran'da lafzatullahı kullanmışken biz nasıl tanrı kelimesini kullanabiliriz ki.
    Şimdi kardeşim sana bazı sorularım olacak, cevaplarsan sevinirim.
    1-Başta açmış olduğun konunun tam olarak kaynağını yazabilir misin?
    2-Allah ile tanrı kelimesi arasında bir fark yok diyorsan niçin Kuran'da geçmeyen tanrı kelimesinde ısrar ediyorsun? gerçekten iyi niyetli isen Allah'ın bildirdiğinin dışında bir isim olan tanrı kelimesinde niçin ısrarcısın?
    3-Eşari ekolüne karşısın. Mutezile ekolü de akla çok önem veren bir ekoldür. Sen burada aklına göre hareket ediyorsun. Sen mutezile ekolünü mü benimsiyorsun? Selametle.
#12.05.2006 20:12 0 0 0
  • leotombak kardeşim, benim gösterdiğim samimiyeti gösterip yazdıklarımı okumamışsın... ya da anlayamamışsın... sana hak verdiğimi söylemiştim önceki mesajımda... lakin samimiyet gösterip beni kötü niyetlilikle yargılamadan Tanrı kelimesinden rahatsız olduğunu belirtseydin, seve seve değiştiridim bu kelimeyi... ben illa ki Tanrı kelimesi kullanılmalıdır demiyorum... bu niyetle de yazmadım zaten bu mesajı...

    sıra geldi sorulara...

    birincisi şu ki; 3. sorunda buram buram kötü niyet kokuyor ve cevap vermeyeceğim...

    ikincisi şu ki; "Tanrı" Türkçe bir kelimedir... Kur'an-ı Kerim Arapça yazılmıştır... haliyle de Allah lafzı kullanılması gayet doğaldır... bu durumda bu sorunun sorulması çok saçmadır... Kur'an Türkçe yazılsaydı bu gün beni ne sebeple eleştirirdin çok merak ediyorum...

    üçüncüsü şu ki; kaynağı bende bilmiyorum, benim için çok anlamlı bir mesajı barındırıyordu bu nedenle paylaşmak istedim...

    dördüncüsü de şu ki; Rabbimden, rabbime duyduğum sevgiyi sana da duyabilmeyi diliyorum... Vesselam...
#12.05.2006 20:51 0 0 0
  • victor17 kardeşim samimiyetle söylüyorum ki yazdıklarını okudum ve de anladım. İlla ki tanrı kelimesi kullanılmalıdır demiyorsun kabul ediyorum, tanrı kelimesi kullanılmalıdır diye de iddia ettiğini söylemedim. Benim anlatmak istediğim tanrı kelimesinde ısrarcı olman. Kuran arapça olduğu için tanrı kelimesi geçmeyecektir tamam ama Allahu Teala Kuran'da ifade edilirken söylendiğinde her çeşit inanılan, tapılan varlık anlamına gelecek olan tanrı kelimesi ile eşdeğer olabilecek hiçbir arapça kelime de kullanılmamıştır. Kaldı ki biz Türkler günlük konuşmalarımızda arapça olan Allah lafzının yerine mecbur olmadığımız halde tanrı kelimesini kullanmıyoruz. Yine de lafzatullahı kullanıyoruz. Ben yazdıklarımda tanrı kelimesinin kullanılmasından rahatsızlık duyduğumu gizlemedim. Açık ve net bir şekilde ifade ediyorum ki; Allah lafzı veya Allah'ın güzel isimleri yerine tanrı kelimesinin kullanılmasına şiddetle karşı çıkıyorum. Son olarak ne olursa olsun nasıl düşünürsen düşün ben seni seviyorum kardeşim. Çünkü biz yaratılanı severiz, Yaratan'dan ötürü. Selametle.
#12.05.2006 21:11 0 0 0
  • Viktor kardeşimin açtığı konunun kaynağı belli. Tanrı tabirine örnekler verirken sürekli eki türk uygarlıklarından yada halk arasında kalıplaşmış sözlerden(Tanrı misafiri gibi) örnekler veriyor. Verdiği örnek kaynaklar arasında birtane Kurandan veya hadisten örnek yok. Türk uygarlıkların inandıkları dinlerde tanrı lafzı meşru diye bizde onlara mı tabii olacağız. "Tek tanrı"lı din adında meşru bir din yok. "İNNEDDİNE İNDALLAHİL İSLAM" (Muhakkak ki ALLAH katında din İSLAM'dır.) Bırakalım eski türk uygarlıklarını falan Yahudilik,Musevilik,Hristiyanlık bile artık meşruluğunu yitirmiştir. ALLAH'ü teala yukardaki ayette kesin hükmünü vermiş ve bize bildirmiştir. O zaman neyi savunmaya çalışıyorsun viktor kardeşim. Selametle
#12.05.2006 21:15 0 0 0
  • Viktor kardeşim senin şu an yapmış olduğun değişiklik de yanlış. Sizede bir türlü yaranılmıyor diyebilirsin ama bunun yerine şunu demen gerekiyordu. Açmış olduğum konu Steve Goodier'in "Bir dakika hayatınızı değiştirebilir" adlı kitabından aynen alıntı yapılarak yazılmıştır; deyip altınada şu anektodu düşebilirdin. Tanrı kelimesini bende tasvip etmiyorum ama orjinali bozulmasın diye aynen buraya geçirdim diyebilirdin. O zaman hiç kimse de sana bir takım eleştrilerde bulunmazdı. Sen olayı tartışma ortamına çektin. Selametle
#12.05.2006 21:37 0 0 0
  • Allah senden razı olsun victor17 kardeşim. Şimdi yazı mükemmel oldu. Gördüğün gibi ortak paydada bileştiğimizde takdir etmesini de biliyoruz.

    Ayrıca yazının Steve Goodier'ın*bir dakika hayatınızı değiştirebilir* adlı kitabından alıntı olduğunu söyleyeyim. Aktarılan konunun içeriği güzel ama gayri müslim birisi tarafından yazıldığı zaman haliyle yazar tanrı kelimesini kullanacak. Biz konuyu aktarırken aynen alacağız diye bir kaide yok. Bu şekilde daha hoş oldu. Antiparantez yazıda geçen *Rabbimden, rabbime duyduğum sevgiyi, başkalarına da duyabilmeyi istedim.* sözünde de sevgi noktasında şirk var gibi. Çünkü Yüce Allah'a duyulan sevgi başka hiçbir şeye duyulamaz. Tabi böyle bir kaygısı olmadığından yazar için sorun değil, ama bir Müslümanın bu noktalara dikkat etmesi gerekir. Saygıdeğer kardeşim eğer hakkın geçmişse hakkını helal et. Selametle.
#12.05.2006 22:05 0 0 0
  • Allah (c.c.) razi olsun
    Simdi yazin mukemmel oldu
    Tekrar tesekkurler victor kardesim
    Selam ve Dua ile..
#12.05.2006 22:12 0 0 0
  • TEŞEKKÜRLER
#17.06.2006 22:32 0 0 0
  • Ruhu olgunlaşmamış bir kul Allah'a hep "ver bana..." ile biten dualar eder, olgunlaşmış bir ruh ise "vermemi sağla..." diye bitirir dualarını...

    Gerçekten çok iyi düşünülerek okunması gereken bir yazı.Allah razı olsun arkadaşım.Defalarca okumak lazım ki yüreğimize yazılsın
#21.06.2006 12:31 0 0 0
  • Rabbimden bana sabır vermesini istedim.

    Rabbim:
    "Hayır. Sabır büyük acılar çekilerek öğrenilebilecek bir şeydir. Sabır verilmez, hak edilir." dedi.

    gerçekten çok güzel bir dua. Allah razı olsun teşekkürler
#21.06.2006 14:25 0 0 0
  • saolasın çok güzel
#21.06.2006 18:17 0 0 0