size daha fazla cevap vermicem ne vehhabiyim ne de başka bişey (imamı Hanefinin mezhebi olan Hanefi mezhebindenim ) fakat görüyorum ki insanları yanlış tanımada üzerinize yok
Allah size hidayet versin
Ahirete göç ettiğimiz zaman sadece imanımızla yargılanacağız sen vehhabimisin ya da hanefi misin diye değil kimin ümmetisin diye sorulacak
Allah size hidayet versin bir soru sormuştum ve cevabını da benim dinime imanıma hakaret ederek verdiniz
bu son mesajdı bu konudaki

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 4220
favori
like
share
a-yan Tarih: 14.12.2010 14:16
Kardeş saygı istiyorsun da senin yazılarında saygı nerde yazmadığım sözleri bana isnat ederek iftira ettiğinin farkında misin kendilerinden olmayanin katli vaciptir diye hükmü vehhabiler verir biz değil ehli sünnet olarak ben ehli sünnet olan alimlerimizin görüşlerini alırım vesselam.
albayer Tarih: 14.12.2010 02:20
a-yan kardeş, size deniliyor ki ' Fıkıh kitapları önce Kur'anı Kerim, sonrasında da Peygamber (S.A.V.)'ın sünnetine göre yazılır. Fıkıhda yol gösterici, temel alınması gerekenler bunlar yerine, rehber olarak nice sonraları türemiş mezhepler temel alınırsa dinin gereklerini yerine getirmekte sorunlar kaçınılmaz oluyor' deniliyor mealen. Bu sorunların üstesinden gelmek gelmek için 'ana-temel'in belirlenmesinden söz ediliyor. Sen ise bu konuları açmak, tartışmak, aydınlatmak yerine insanları '' Müslümanları Vehhabiliğin zehiriyle çaktırmadan zehirleyen münafık'', ''Bozuk inançlı'', ''Korunulması gereken mikrop'' olarak görüyorsun, hızını alamasan belkide ''Katli vacip'' diyeceksin. (Öyle ya çaktırmadan zehirleyenin katli vacip olmalıdır.) Kendine, kendinize yakıştırdığınız bu mudur? Eğer bu isen, isesiniz ben sizi nasıl seveceğim, saygı duyacağım? Ha bana da aynı hakaretleri ve ithamları yapabilirsiniz ama sen, siz ne'ci iseniz beni 'O'cu nasıl yapacaksınız? Bugüne kadar aldığınız eğitimin sizi getirdiği noktaya bakınca bir sakatlık görüyor musunuz? Önce 'saygı' diyorum ben, 'saldırı' değil.
a-yan Tarih: 10.12.2010 20:27
Yukarıda sorduğun sorunun cevabını yazdım ayrıca hanefiyim diyorsun burada hanefi mezhebinin görüşlerine göre alıntı yapman gerekirken mezheb dışı insanlardan buraya alıntı yapıyorsun bu biraz çelişki değil mi?
ZELAL Tarih: 10.12.2010 06:58
size daha fazla cevap vermicem ne vehhabiyim ne de başka bişey (imamı Hanefinin mezhebi olan Hanefi mezhebindenim ) fakat görüyorum ki insanları yanlış tanımada üzerinize yok
Allah size hidayet versin
Ahirete göç ettiğimiz zaman sadece imanımızla yargılanacağız sen vehhabimisin ya da hanefi misin diye değil kimin ümmetisin diye sorulacak
Allah size hidayet versin bir soru sormuştum ve cevabını da benim dinime imanıma hakaret ederek verdiniz
bu son mesajdı bu konudaki
a-yan Tarih: 10.12.2010 06:08
Yazdıklarından anlaşılan sen inkar etsen de farketmez bir vehhabisin sen zehiri almışsın kardeş kalkmış bu gibi Islami sitelerde ki müslümanları da çaktırmadan zehirlemeye çalışıyorsun Allah senin gibi bozuk inançlı insanlardan Müslümanları muhafaza etsin amin.
ZELAL Tarih: 09.12.2010 14:39
A.S değil Aleykümselam demek istiyorum müsadenizle
diğer konuya yadığınızıda gördüm her mezhep farklıdır ve hanefiye farz olmayan olan şafiye farzdır caferiye ise ne farzdır ne sevaptır
szin kafanız karışmış benim değil
sorduğum soruya cevap vermedim sadece ben bildiğimi söyledim size yine soruyorum
Müslüman olarak amel etmek için Ayet ve Hadislere değil fikih kitab larına bakarız
okuduğunuz fıkıh kitaplarında neden bahseder o kitaplar neye göre yazılmıştır benim bildiklerim hepside Önce Kur'an-ı Kerime göre sonrasında ise Peygamber Efendimizin(S.A.V)'in sünnet ve hadislerini bize daha doğru ve anlaşılır şekilde yazılmıştır
mezheplerde sonradan çıkmıştır
her mezhep kendi şartlarına göre dini nikah kıyar ve zaten o mezheplere bağlı olan kişilerde buna eminim dikkat ederler
saygılarımla
a-yan Tarih: 09.12.2010 11:57
S'a kardeş senin kafan biraz karışık galiba bana soru soruyorsun altta kendi sorunun cevabını veriyorsun mezhebler başlangıçta çok tu ama zamanla 4e indi günümüzün müslümanları bu 4 mezhebe uymak zorunda uymadığı taktirde sapıtır. çünkü ayet ve hadisler den hüküm çıkarabilmek için 12 ilmi biLip Muctehid olmak gerekir
ZELAL Tarih: 08.12.2010 22:58
Kardeş nikahın şartları için fikih kitaplarına baktığımızda nikahta velinin olması hanefi de şart değil şafii de şarttır hanefi de nikah akdinin şart i 2 dir. 1.si icab ve kabul 2'si iki erkek veya bir erkek iki kadın sahidin bulunması biz Müslüman olarak amel etmek için Ayet ve Hadislere değil fikih kitab larına bakarız
fıkıh kitapları acaba bu bilgileri nerden almıştır
neyi örnek alarak yazılmıştır doğrusu çok merak ettim
Şafi Mezhebi ve Hanefi mezhebi çok farklıdır
ayrıca sizin şu fıkıh kitaplarınızda ayet ve hadislere göre nikah kıyılmıyorsa nikahta okunan dualar ve ayetler nelerdir bu konuya açıklık getirir misiniz hangi fıkıh kitabında Allah'ın indirdiği Ayetlere ters bir şey var ki ve o sizin bahsettiğiniz fıkıh kitabları Allah'ın Ayetlerinden ve Peygamber Efendimiz'in (S.AV) 'in hadislerinden daha mı doğru ??
[url]http://www.main-board.com/islami-sorular-ve-cevaplar/484365-velisiz-nikah-nedir.html[/url]
buyrun kaynak fetva .com 'dur aklınıza takılan her türlü soruyu sorabilirsiniz
[url]http://www.main-board.com/islami-sorular-ve-cevaplar/385319-aileden-gizli-olarak-kiyilan-nikah-gecerli-midir-imam-nikahi-hakkinda.html[/url]
bu da bir diğeri bununda kaynağı sorularla islamiyettir yine aynı şekilde aklınıza takılan bir şeyi rahatlıkla sorabilirsiniz
ayrıca fıkıh mezheplere göre birşeydir zaten her mezhebin kuralları ve işleyişi farklıdır ve hanefi mezhebi hariç diğer mezheplerde velisiz nikah kıyalmayacağını belirtmiştir(ve bunun gbi birçok şey vardır) fakat bu fıkıh kitaplarınıda yazanlar yine Allah (cc) 'ın indirdiği ayetlerden ve Peygamber Efendimizin(S.A.V) hadis ve sünnetlerinden faydalanılarak yazılmıştır ve bunları bize daha anlaşılır hale getirmişlerdir
a-yan Tarih: 08.12.2010 16:02
Kardeş nikahın şartları için fikih kitaplarına baktığımızda nikahta velinin olması hanefi de şart değil şafii de şarttır hanefi de nikah akdinin şart i 2 dir. 1.si icab ve kabul 2'si iki erkek veya bir erkek iki kadın sahidin bulunması biz Müslüman olarak amel etmek için Ayet ve Hadislere değil fikih kitab larına bakarız