Kadınların hızla kilo vermek için kullandıkları bazı zayıflama ilaçları, göz tansiyonunu yükselterek körlüğe neden olabiliyor.
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Göz Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hikmet Özçetin, "hızla zayıflamak için ilaçlara başvuruyorlar. Prospektüsleri okunmadan ve doktor gözetiminde kullanılmadığı için bir süre sonra ilaçların yan etkileri başlıyor'' dedi.
Prof. Dr. Özçetin, zayıflama ilaçlarının mutlaka doktor kontrolünde kullanılması gereken, hormonları etkileyen ilaçlar olduğunu açıkladı.
Sistemik olarak uzun süre kullanılan romatizma ve kortizon gibi ilaçların da gözlere yan etki yaptığını dile getiren Özçetin, ''bu ilaçlar doktor kontrolünde kullanıldığı için ilgili doktorlar hastaları bize yönlendirirler. Ama zayıflama ilaçlarının genellikle doktora gidilmeden kullanılması nedeniyle hastalar ilacın yan etkilerinden haberdar olmuyor'' dedi.
Tokluk hissi yaratıyor
Özçetin, zayıflama ilaçlarından bazılarının beyindeki sinir hücreleri arasında taşıma görevi gören hormonları etkileyerek tokluk hissi yarattığına da dikkat çekti:
''Bu ilaçlar, yapıları gereği kol tansiyonu ve nabız sayısını artırarak tokluk hissi yaratırlar. Kol tansiyonu ve nabız sayısı arttığında da göze gelen kan miktarı ve göz sıvısı artar.
Göz bunu tolere edemezse, göz tansiyonunu yükseltir. Göz tansiyonu yükseldiğinde ise bir süre sonra göz hücreleri etkilenerek ölür. Bunu hastaların kendilerinin anlaması mümkün değil.
Göz tansiyonu (glokom) başlangıçta anlaşılmaz. Ancak hücrelerin yüzde 40'ı öldüğünde saptanabilir. Bu arada, geçen süre de 5-8 senedir. Çok hassas aletler var, ancak onunla anlaşılıyor.
Bu aletle hem göz tansiyonunu hem de göze gelen kan miktarını ölçebiliyoruz. Bu da erken tanı şansını artırıyor. Bu ilaçlarda ise bu süreç hızlanıyor. Hücreler öldüğünde geri dönüş yoktur. Zayıflatıcı ilaçlar mutlaka göz doktoru kontrolünde kullanılmalı.''

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 534
favori
like
share
minta Tarih: 26.07.2006 12:23
çok güzel bilgiler,teşekkürler
tıkır Tarih: 16.06.2006 19:06
[font=Times New Roman][size=24][color=#ccccff]Su Perisi çok güzel bir çalışma,
[font=Times New Roman][size=24][color=#ccccff]Verdiğin emekler için çok Teşekkür ederim,Ellerine sağlık
[font=Times New Roman][size=24][color=#ccccff]Allah zayıflama derdi olanlara acısın kıslar,
[font=Times New Roman][size=24][color=#ccccff]gerçekten elimden dua etmekten başka bişey gelmiyor,
[font=Times New Roman][size=24][color=#ccccff]bu konuda bazı Obezlerin kobay gibi kullanıldıklarını gördükçe kahroluyorum.:79:
[font=Times New Roman][size=24][color=#ccccff]Şükürler olsun ki benim öle bir sorunum olmadı.
CADIKIZ Tarih: 16.06.2006 17:49
[COLOR=coral]kesinlikle karsiyim bu gibi seylere ilaclarmis nebilem daha baska neler her gun birseyler cikariyolar,ya birazcik midemize hakim olsak midemizi bozmasak diyorum ben,ve en guzeli bol sebze ve aksamlari kesinlikle yemek yememek, :85:
refik Tarih: 16.06.2006 15:02
zayıflamayı bilinçli bir şekilde yapmalıyız. zayıflayacağız derken diğer orğanlarımıza zarar verebiliriz.
adile84 Tarih: 16.06.2006 10:37
size katılıyorum kıslar :23:
casper Tarih: 16.06.2006 10:12
bende özleme katılıyorum,
zayıflayayım derken sağlığımızdan olmamak için sporla zayıflamak lazım
ozlems_o Tarih: 16.06.2006 09:19
zayıflicam diye gerçekten başka bir yerimizden olmayalım yaa

en güzel spor yaparak yediklerimiz kısarak zaıflamak

bilgierl için sağol su perisi