[COLOR=coral]Ekonomi ve iş dünyasının ünlü gazetelerinden Wall Street Journal, araştırma şirketi GFK ile işbirliğine girerek Avrupanın alışveriş haritasını çıkardı. En marka bağımlısı Yunanlılar. Çin malına en az ilgi gösteren ise Ruslar
(8 Temmuz 2006 Cumartesi)

Geçen yıl Avrupalıların alışverişte 355 milyar euro harcadığını belirten Wall Street Journal gazetesi, 20 ülkede 20 bin 674 kişi ile yapılan röportajlar sonucunda her ülkenin alışveriş kimliğini ortaya çıkardı.

TERCİHİMİZ TÜRK MALI

Buna göre, Türkler alışverişte indirim meraklısı ve en milliyetçi ülke olarak öne çıkarken, Yunanlılar marka bağımlısı, Almanlar pragmatist ve Ruslar internet üzerinden en az alışveriş yapan ülke olarak saptandı. Bin 710 Türkle yapılan görüşmelerde katılımcıların yüzde 70i Türk malı almayı tercih ettiklerini ifade ederken, gazete yerli malı yurdun malı zihniyetini Türkiyede oldukça ağır bastığını ve yüzde 182lik katılım oranıyla Türklerin modayı en az takip eden ülke olduğunu yazdı. Ortalama bir ayakkabı için harcanan tutar 50 euro olarak saptanırken, Türkler yüzde 57lik katılım oranıyla en fazla indirim meraklısı ülke oldu.

KOMŞU MARKA BAĞIMLISI

Yunanlıların yüzde 70i bir malı almadan önce etiketine baktıklarını açıklayarak, Avrupanın en marka bağımlısı ülkesi olarak açıklandı. Yunanlıların yüzde 82si ayrıca alışverişin kendilerini mutlu ettiğini ifade etti. Alım tercihlerinde dürtülerine güvenerek hareket eden Avusturyalılar en duygusal toplum olarak öne çıkarken, Ruslar da en az Çin malı satın alan ülke olarak dikkat çektiler.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 458
favori
like
share
ozturk Tarih: 11.07.2006 14:19
dünya kayseri pazarlığını duymamıştır belki daha.. :85:
CADIKIZ Tarih: 11.07.2006 14:03
[COLOR=coral]deniz gel guzelim hemen
bekir__ Tarih: 11.07.2006 08:24
biz başkayız yaav
Majeste Tarih: 11.07.2006 00:12
Abla bedava ekmek dağıtılıomuş board'da hemen geldim.Bizim aiLe 13 kişi.adam başı 3 ekmek.39 alıyım abla ( Türk'üm Türk )
ozlems_o Tarih: 09.07.2006 23:21
:10: Türkler işini bilio desenizee

sağol CADIKIZ