Sual: Resulullah Kuranı niye açıkladı?
CEVAP
Kuran-ı kerimde, (Resulüm, sana indirdiğimiz Kuranı insanlara açıkla) buyuruluyor. (Nahl 44)
İmam-ı Şarani hazretleri de buyuruyor ki:
Kuran-ı kerimde, namazların kaç rekat olduğu, rüku ve secdede okunacak tesbihler, vakit namazları ile bayram ve cenaze namazlarının nasıl kılınacağı, namazı bozan şeyler, zekat nisabı, zekatın hangi maldan verileceği orucun ve haccın farzları, oruç kefareti, hukuk bilgileri, kedi köpek etinin yenilip yenilmeyeceği gibi birçok husus açıkça bildirilmemiştir. Yani hiçbir âlim, bunları Kuran-ı kerimden bulup çıkaramazdı. Bunları peygamber efendimiz açıklamıştır. (Mizan-ül kübra)
Yalnız Kuran diyen müsteşriklere [oryantalistlere] soruyoruz. Kuran-ı kerimde (Meyte ve kan size haram kılındı) buyuruluyor. (Maide 3) Meyte, boğazlanmadan ölen veya öldürülen yani leş olan hayvandır. Bir müsteşrik, bu âyete bakarak balık yemenin haram olduğunu söyler. Ona göre sadece delil Kurandır. Halbuki Allahü teâlâ (Bir işte anlaşamazsanız, bu işin hükmünü öğrenmek için Kurana ve sünnete bakın!) buyuruyor. Balık kesilmeden yenir mi diye Kurana bakınca müsteşrik yenmeyeceğini anlar. Dalak kandır. Müsteşrik, âyete bakınca bunun da haram olduğunu anlar. Fakat sünnete bakılınca istisna olarak balık ve dalağın helal olduğu görülür. Hadis-i şerifte, (Size iki meyte ve iki kan helal kılındı. İki meyte balıkla çekirgedir, iki kan ise, karaciğerle dalaktır) buyurulmuştur. (İbni Mace, Ebu Davud)
Yine Peygamber efendimiz, (Denizin suyu temizdir, meytesi helaldir) buyurarak deniz meytelerinin helal olduğunu bildirmiştir. (Ebu Davud, Abdürrezzak)
Buna da açıklık getirilmiş, her meyte değildir. Mesela kendiliğinden ölüp su yüzüne çıkan balığın da yenilmeyeceği hadis-i şerifle bildirilmiştir. (Dare Kutni)
Aslan, kaplan, kurt, maymun ve köpek gibi yırtıcı hayvanlarla, atmaca, kartal, doğan ve şahin gibi yırtıcı kuşların etlerinin haramlığı da hadis-i şerifle bildirilmiştir. (Müslim)
(Yemin ederim ki, ben size ancak Allahın emrettiğini emrediyor, nehyettiğini nehyediyorum) buyurdu. (Taberani), zaten onun sözleri vahiydir. (Necm 4)
Kurana, İslama uymak için, Peygamber efendimize uymak gerekir. Peygamber efendimize uymak için de İslam âlimlerine uymak gerekir. Kuran-ı kerimde (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruluyor. (Nahl 43)
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Âlimlere tâbi olun!) [Deylemi]
(Âlimler yeryüzünün ışıklarıdır. Benim ve diğer peygamberlerin vârisleridir.) [Ebu Nuaym]
(Âlimler rehberdir.) [İ. Neccar]
(Âlim, Allahın güvendiği kimsedir.) [Deylemi]
Tahtavi hazretleri, buyuruyor ki:
(Kuran-ı kerimdeki, (Allahın ipine sarılın!) emri, (Fıkıh âlimlerinin, mezhep imamlarının bildirdiklerine uyun) demektir.) [Dürr-ül muhtar haşiyesi]
Nasıl kanunlar, Anayasadan ayrı kabul edilmezse, sünnet, yani hadis-i şerifler de Kuran-ı kerimden ayrı değildir. Onun açıklamalarıdır. Nasıl, tüzükler, yönetmelikler, kanunlara aykırı kabul edilmiyorsa, icma ve kıyas-ı fukaha da sünnete aykırı değildir. Kıyas, Kuran-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin açıklamasıdır. Sünneti Kuran-ı kerimden ayrı, kıyası [âlimlerin ictihadlarını] hadis-i şeriflerden başka göstermeye çalışanların, sapık olduğu Mektubat-ı Rabbanide yazılıdır.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 744
favori
like
share
fikret336 Tarih: 24.11.2006 12:55
paylaşım için teşekkürler
<ÜLKÜ> Tarih: 13.08.2006 14:01
EMEĞİNE SAĞLIK ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞ
doritos Tarih: 10.08.2006 20:50
Allah Razı olsun


hanefi mezhebine bağlı biri olarak Kuran-ı Kerim'i ve peygamberimiz Hz. Muhammed'in (s.a.v) sözlerini ve davranışlarını referans alıyorum.Tabi mezhepler yorum farkından oluşmakta saygı duymak gerek şüphesiz Allah Din gününde bu ayrıklara adaletle hükmedecek ama elimizden kaçırmamız gereken şey sabır, anlayış ve tahamüldür.Bir sitede güvenilir olmayan hadisler nedenleriye birlikte belirtilmiş.Hz.Muhammed'in sünnetine sahip çıkmak ve uygulamak bilgilenmekle olur.


...........
clark Tarih: 17.07.2006 03:36
Paylasimin için ellerine sagolsun
Allah razi olsun
erkancan Tarih: 14.07.2006 17:24
Eline sağlık kardeşim