[COLOR=lightgreen]Namazı Terketmenin Korkunç Sonuçları "

Sizi cehenneme sürükleyen sebep nedir? Derler ki: 'Biz namaz kılanlardan değildik'." Müddessir/42

°"Sonra onların arkasından namazı savsaklayan ve nefislerinin azgın arzularına uyan bir nesil geldi. Onlar ileride cehennemin en derin yerini boylayacaklar" Meryem/59 (İbn'i Mesud Tefsirinde:Namazı büsbütün terk ettiler değil, vaktinde kılmadılar buyurulmuştur.)

°"Kıldıkları namazın önemini kavramadan namaz kılanların vay haline" Mâun/4-5 (Efendimiz SAV burada namazı vaktinde kılmayanların kastedildiğini bildirmiştir.)

°"Namazlarında hataya düşen, kıldıkları namaza önem vermeyen namaz kılanların vay haline" Ayeti Celilesindeki veyl'in(vay haline) kelime manası ağır azab olmakla beraber, cehennemdeki içinden dünya dağları geçirilse dağları eritecek "veyl vadisi'de" olabileceği bildirilmiştir.

°"Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır" Hadis'i Şerif (Ahmed İbn'i Hanbel)

°"Kul ile küfür arasında sadece namaz kılmamak vardır" Hadis'i Şerif (Ebu Davud, Nesei)

°"Kul ile şirk arasında sadece namaz kılmamak vardır" Hadis'i Şerif (Tirmizi)

°"İslâm'ın özü, dinin temeli üçtür, İslâm bunlara dayanır. Bunlardan herhangi birine yüz çeviren kimse o yüzden kafir olur, kanı helâldir.1)ALLAH'tan C.C. başka ilah yoktur (LAİLAHEİLLALLAH) 2)Farz namazlar 3)Ramazan orucu " Hadis'i Şerif (Tirmizi)

°"Namaz kılmayanın İslâm'dan payı yoktur, namaz kılmayanın dini yoktur." Hadis'i Şerif (Taberani)
"Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adını ALLAH C.C. cehenneme gireceklerden biri olarak cehennemin kapısına yazar" Hadis'i Şerif (Ebû Nuaym)

°"ALLAH C.C. İslâm'da dört şeyi farz kılmıştır: Hepsini bir arada yerine getirmeyenin üçünü işlemiş olması kendisine hiçbir fayda sağlamaz" (Bunlar: Namaz,Zekat,Oruç,Hac) Hadis'i Şerif (Ahmed İbn'i Hanbel)

°"Hiçbir mazereti olmaksızın ve kasden namaz kılmayanın ALLAH C.C. bütün iyi amellerini siler, tevbe edip yeniden ALLAH'a dönünceye kadar onunla hiçbir ilgisi kalmaz" Hadis'i Şerif (İsfahani)
"Hiçbir mazereti olmaksızın ikindi namazını kılmayıp kaçıranların bütün iyi amelleri silinir" Hadis'i Şerif (Ahmed İbn'i Hanbel)

°Kıyamet günü kulun ilk hesap konusu ve ilk gözden geçirilecek amel hanesi namazdır. Bu konudaki hesaplaşma iyi geçerse kul kurtulur, bozuk geçtiği taktirde ise aldanmış ve hüsrana uğramış olur. Hadis'i Şerif (Taberani)

°"Namaz kılmayanın dini yoktur, namaz dinin direğidir" Hadis'i Şerif (Beyhâki)

°"ALLAH'tan C.C. başka hiçbir ilah olmadığına ve Muhammed'in (SAV) O'nun Rasûlü olduğuna şehadet edinceye kadar ve beş vakit namazı hakkıyla kılıp, zekatlarını verinceye kadar, insanlarla savaşmakla emrolundum." Hadis'i Şerif (Buhari,Müslim,Darimi,İbn'i Mâce, Ebû Davud, Nesei)

°Bizim ile münafıklar arasındaki fark, yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmaktır. Onlar bunlara güç yetiremez. Hadis'i Şerif (Malik,Said İbnü'l-Müseyyeb)

°Kıyamet gününde insanın ilk hasmı rükû ve sücûdu (secdesi) tamamlanmayan namazdır. (Beni zayi ettiğin gibi ALLAH'da seni zayi etsin der. (İmam-ı Gazali) - Efendimiz (SAV) namazı hızlı kılan bir kişiye "sen namaz kılmadın tekrar kıl" buyurmuştur.

°Kişinin kıldığı namazdan kendisine kârı dokunan ancak akıl erdirerek kıldığı kısımdır. (Yani aklı başka yerde iken kıldığı namazın kendisine kârı dokunmaz) (İmam-ı Gazali)

°Kur'an-ı Kerim tefsirinde (Ruhül Furkan) bir vakit namazı özürsüz kazaya (özür: ölü,deli yada kılıç kılıca harb esnasında olmak v.s. gibi) bırakmanın cezasının, 80 sene cehennem ateşi olduğu beyan edilmiştir. (Hadis Şerif'de geçmektedir.)

°Nice namaz kılanlar var ki, onların namazdan nasibi, yorgunluk ve zahmetten başka bir şey değildir.Hadis'i Şerif (Nesei, Ebu Hûreyre)

°"Namaza önem vermeyenlerin kıyamet günü Karun, Firavun, Haman ve Übey İbni Halef'e arkadaş olacakları hadis şerifle bildirilmiştir." (Ahmed İbni Hanbel, Taberani ve İbn'i Hıbban Rivayetinde)

°Bütün farzlar Cebrail A.S. aracılığıyla Peygamber Efendimize (SAV) bildirilmiştir. Ancak "namaz" ALLAH'u Teâlâ C.C. tarafından (Mirac'da) aracısız olarak verilmiştir. Bu da namaz'ın önemini anlatmaya kâfidir.

°Peygamber Efendimiz SAV buyurdular ki; namaz'ı savsaklayanlara ALLAH'u Teâlâ C.C. dünyada, ölürken, kabirde ve ahirette olmak üzere 15 ceza verir. Dünyada:Ömrünün bereketi kaldırılır, yüzünden iyiler siması silinir,ALLAH C.C. hiçbir iyiliğine sevap vermez, duaları kabul olmaz, iyilerin dualarında payı bulunmaz. Ölürken:Zelil, kötü, çirki can verir, aç olarak can verir, bütün dünya denizleri gırtlarına akıtılsa kanmayacak şekilde susuzluk çeke çeke ölür.( Ölüm acısının bir damlası, dağlara damlatılsa dağlar dayanamaz erirdi.) Kabirde:Kabir onu sıkar, kemikleri birbirine geçer, kabri ateşle doldurulur(gecegündüz onu yakar), ALLAH C.C. Şuca isimli dehşetli çok büyük bir yılan gönderir,hergün her namaz vaktinde onu sokar bir an bırakmaz. (Efendimiz (SAV) "kabirden korkunç bir manzara görmedim" buyurdu.) Ahirette:Cehenneme sürükleyen azab melekleri yanından ayrılmaz,ALLAH C.C. onu kızgın olarak karşılar, hesabı çetin olup cehenneme atılır.(Cehennemdeki en hafif azap ayak çukuruna konulan bir ateş parçasının beynini fokur fokur kaynatmasıdır. Cehennemlikler çok çirkindir alt dudakları göğsüne sarkmış, üst dudakları yüzünü kaplamış olduğu halde sadece bir dişi (azabı daha iyi tatmaları için) Uhûd dağı büyüklüğündedir. Cehennemlikler dünyadaki ateşi görseler, ferahlanmak için içine dalarlardı. "İhya-u Ulumiddin")

°Kıyamet günü adamın biri getirilerek ALLAH'ın C.C. huzuruna dikilir ve ALLAH C.C. onun cehenneme götürülmesini emreder. Adam:"Ya Rabbi beni ne yüzden cehenneme yolluyorsun?" deyince Yüce ALLAH C.C. ona:"Namazı vaktinde kılmadığın ve adıma yalan yere yemin ettiğin için" diye buyurur. Hadis'i Şerif (İbn'i Abbas'dan rivayet)

°Mezheplere göre namaz: Hanefi Mezhebi:namaz kılmayan, kan çıkıncaya kadar dövülür ve namaza dönünceye kadar hapsedilir. Şafii Mezhebi: Mürted(dinden çıkmış) olmaz ise'de cezası idamdır. Maliki Mezhebi:Şafii mezhebiyle hükmü aynıdır. Hanbeli Mezhebi:Namazı özürsüz kılmayan, mürted gibi idam edilir. Yıkanmaz, kefenlenmez ve namazı kılınmaz, müslüman mezarlığına gömülmez ve mezarı belli edilmez. Dağda bir çukura konulur.

°İmansız ölenin yerinin ebedi cehennem olduğu Ayet'i Kerime ile sabittir. İman'ın en büyük âlâmeti namazdır. Bazı alimlere göre namazı terk eden kişinin son nefeste imanını kurtarması zordur (her halde ALLAH'ın C.C. dilediği olur)

°Sur 'a ikinci kez üflenip insanlar mahşer yerine geldiğinde, güneş 2 mızrak boyu (başka rivayette 1 mızrak boyu) yaklaştırılmış olduğu halde 50.000 senelik(Ahiret senesi) bir bekleyiş vardır. Beyinlerin kaynayacağı, açlıktan boyunların kopacağı midelerin yanacağı bu günde, insanlar öyle terleyecek ki bu ter 70 arşın yerin dibine gidecek sonra insanların seyyiatına göre kimisinin kulak memesine kimisinin çenesine kadar çıkacaktır. orada terlemek istemeyenlerin bu terlerini dünyada iken namaz,oruç,zekat,cihad ve amellerle atmaları gerektiğini bildirmiştir. İmam-ı Gazali (RA)


°ALLAH'ın C.C.Rızasını, kazanmak isteyen, yüzünün nurlanmasını ve güzelleşmesini isteyen ve daha bir çok faydalar isteyen Teheccüd (gece namazı)kılsın.


°Üç şey dinden çıkartır, iman ve nikah tazelemesi gerektirir. 1)İstihlâl:Harama helal demek 2)İstihza:İslâm'ın Farz, vacip, sünnet, müstehap ve edeplerinden biriyle ALAY ETMEK 3)İstihfâfini herhangi meseleyi hafife almak. Küfre düşen kişinin ise 50 sene namaz kılmış olsa farz namazlarını, Hacc'ını v.s. iade etmesi gerekmektedir. İki şeyde şaka yoktur 1)Dinde 2)Nikâh'ta (Hanımına şaka dahi olsa "boş ol" dememesi gerekir)


°İman'ın en büyük âlameti "NAMAZ'dır".

PEYGAMBER EFENDİMİZ (SAV) UYMANIN FARZİYETİ İLE İLGİLİ AYETLER VE HADİSLER:


°"ALLAH ve Rasulü bir işe karar verdiği zaman, gerek inanan bir erkeğin gerek inanan bir kadının kendilerine ait bir işte tercih hakları olamaz. Her kim ALLAH'a ve peygamberine asi olursa açık bir sapıklık etmiş olur" Ahzâp/36


°"Hayır! Rabb'ine andolsun ki, aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp, sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olamazlar" Nisa/65


°" ...Peygamber size ne verdiyse onu alın (ne emrettiyse onu yapın). Size ne yasak ettiyse ondan da sakının (ona muhalefet etmeyin). ALLAH'tan korkun; çünkü, (Peygamber'e muhalefet edenlere karşı) ALLAH'ın azâbı çetindir. " Haşr/7


° "Resule itaat eden, ALLAH'a itaat etmiş olur" Nisa/80


°"Nefsani arzuları, benim ortaya koyduğum şeylere boyun eğmeyen kimse mü'min olamaz" Hadis'i Şerif


°"Bana Kur'ân ve onunla beraber onun gibisi (sünnet) verildi. Yakında karnı tok, koltuğuna yaslanmış birisi , 'Size bu Kur'ân yeter ; onda neyi helâl bulursanız , onu helâl kabul ediniz; onda neyi haram bulursanız, onu'da haram biliniz' diyecek. Şunu iyi biliniz ki, Resulullah'ın haram kıldığı da ALLAH'ın haram kıldığı gibidir..." Hadis'i Şerif (Ebû Davûd)

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1334
favori
like
share
matrakSsS Tarih: 12.05.2007 10:12
Allah razı olsun
Turkuaz81 Tarih: 03.08.2006 22:26
"arkadlar dualarinizi bekliyorum bana dua edinki namaz kilayim tesekkurler"

İnşallah başlarsın kardeşim. :79: Lütfen başla....
eskitoprak Tarih: 03.08.2006 17:21
arkadlar dualarinizi bekliyorum bana dua edinki namaz kilayim tesekkurler
EFSaNe41 Tarih: 30.07.2006 16:55
allah razı olsun turkuaz kardeşim.bende namaz hakkında akaid_i nesefi de geçen bir kaç şey yazayım.

ehli sünnet alimleri amel imandan bir cüz değildir diye ittifak etmişlerdir.yani bir kimse haram işlemekle veya her hangi bir farzı terk etmekle imandan çıkmaz.bu konuda bütün alimler 'İMAN EDENLER VE SALİH AMEL İŞLEYENLER' ayet_i kerimesine istinaden ittifak etmişlerdir:ayet_i kerimede sizinde gördüğünüz gibi iman ile amel vav_ı atıfa ile ayrı zikredilmiştir.amelsiz de iman olur.

fakat aynı alimler namazda bir amel olmasına rağmen namaz konusunda ihtilafa düşmüşler.bazı alimler hernekadar amel imandan bir cüz olmasada namaz müstesna demişler.yani imam-ı şafi ve buna tabi olan bazı alimler efendimiz(s.a.v.) min 'KİM BİR VAKİT NAMAZI KASDEN MAZERETSİZ OLARAK TERK EDERSE KAFİR OLUR'hadis-i şerifi ve bunun gibi bir çok delile istinaden namaz kılmayan kişi dinder çıkar diye fetva vermişlerdir.hanefi mezhebinin imamı imam-ı azam (r.a.) ve buna tabi olan bazı alimlerde namaz kılmayan dinden çıkmaz demişlerdir.

şimdi hasıl-ı kelam netice-i meram şu:
BİZİM BURDA ALMAMIZ GEREKEN ŞEY NAMAZ KONUSUNDA BAZI ALİMLER KILMAYANIN DİNDEN ÇIKACAĞINI BAZILARIDA ÇIKMAYACAĞINI SÖLÜYORLAR.YANİ NAMAZ KILMAMAK İMANI KESİNLİKLE TEHLİKEYE SOKUYOR.UNUTMAYALIM ÇOK MEŞHUR BİR HADİSTE VAR BU KONUDA.'NAMAZ DİNİN DİREĞİDİR'.

YUKARIDAKİ YAZILANLAR AKAİD-İ NESEFİDEN ALINMIŞTIR.
GÜLSiMA Tarih: 19.07.2006 14:21
ekmek gibidir su gibidir hava gibidir namaz.ihlasla kılındığı zaman vazgeçilmez olur.vücudumuzu ayakta tutmak için bunlara ihtiyacımız vardır.ruhumuzu dimdik tutmak içinse namaza.

Allah (c.c) namazlarımızı dualrımızı kabul buyurur inşallah.

selam ve dua ile
milkboy Tarih: 19.07.2006 10:39
çok hoş Allah razı olsun
merkür Tarih: 18.07.2006 23:20
paylaştığın bilgiler için allah razı olsun
erkancan Tarih: 18.07.2006 17:15
teşekkürler arkadaşım eline sağlık
gezgin55 Tarih: 18.07.2006 00:38
cok güzel,hic kimse insallah ALLAH in izniyle namazini terk etmesin.