Bazı ebeveynler çocuklarını tanımak, onların dünyalarını anlamak için günlüklerini okumaya çalışırlar.
Yaşadıkları olayları, hislerini ve görüşlerini yazmak kendini ifade etmenin sağlıklı bir yoludur. Günlük tutan çocuklar fikirlerini gözden geçirerek yeniden değerlendirme olanağı bulurlar. Çocuk ve gençler yalnız kalmaya ihtiyaç duyabilirler. Yazı yazmak onlara tek başına kalma, kendilerine özel zaman ayırma imkanı sağlar. Yazıların yanı sıra resimler, fotoğraflar, şiirlerle süslenen kişisel bir dünya yaratırlar.
Günlük tutma çocuklarda aidiyet duygusunun gelişmesine de yol açar. Yetişkinler “Yazdıklarını benimle paylaşmak ister misin ?” gibi bir yaklaşımla çocuğun kişisel dünyasını yakından tanımak için çaba gösterebilirler. Ancak anne-baba çocuk hakkında bilgi toplamak amacıyla izinsiz olarak bu dünyaya girmek istediklerinde tepkilerle karşılaşırlar.
Ebeveynler çocukların hayatlarında en çok sevdikleri, güvendikleri kişilerdir. Yetişkinlerin bilgi toplamaya yönelik çabaları çocukları olumsuz olarak etkiler. Bu durumda çocuklar, sevdiği bir insan tarafından çantası, cep telefonu, ajandası karıştırılan bir yetişkinin yaşadığı duyguları hissederler.
Anne-babanın gizlice günlük okuması çocukta hayal kırıklığı, öfke, güvensizlik gibi duyguların ortaya çıkmasına neden olur. Kendi kendine yarattığı dünyasının, özel ve mahrem alanının ele geçirildiği duygusuna kapılır.
Çocukların yetişkinler gibi başkalarıyla paylaşmak istemedikleri duygu ve görüşleri olabilir. Ancak sağlıklı bir ailede sırlara yer yoktur. Anne-baba ailevi sorunları, örneğin taşınma, iş değişikleri, ekonomik sıkıntılar, ayrılık, ölümler gibi olayları çocuğun anlayabileceği açık ve yalın ifadeyle açıklamalıdır.
Ancak yetişkinlerin özel hayatlarına ilişkin ayrıntıları çocuklarına anlatmaları, onları dertlerine ortak etmeye çalışmaları uygun değildir. Zira çocukların duygusal olgunluklarını aşan sorunlarla başa çıkmaları mümkün değildir.
Anne-babanın çocuğun tuttuğu günlüğü gizlice okuyarak bilgi toplamaya çalışması iletişim bağının yeterince güçlü olmamasından kaynaklanır. Çocuğa yakın olmak, onu tanımak bebeklikten erişkinliğe uzanan, devamlılık göstermesi gereken bir süreçtir. Emek, paylaşım, sevgi, saygı, hoşgörü, sorumluluk gibi değerleri içerir.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 523
favori
like
share