Süperpoligona konuşan Yavuz Özçelik, reklam pastasının internet için yüzde 25-30 arasında büyüceğini söyledi.

İnternet reklamında daha önce bu rakamlara ulaşamadıklarını anlatan Özçelik, her yıl önceki yıla göre reklam pastasının arttığına dikkat çekti.

2007 yılı için iyimser olduğunu vurgulayan Özçelik şöyle devam etti:

-Genel olarak büyümeye devam ederiz. Türk insanında, Türk reklamcısında, Türk medyasında bu kadar iyimserlik var mı? Yüzde yüz var, diyemem. Ama dışardakiler, yabancılar o kadar iyimserler ki televizyon kanallarıyla, basın kuruluşlarıyla ilgileniyorlar. Açık hava şirketleriyle ilgileniyorlar. Kimisi tamamını sattı kimisi yarısını sattı. Demek ki yabancılar Türkiyeyi dışardan daha iyimser görüyor.
Reklamcılık sektörünün en büyük sorununu "şeffaflık" olarak açıklayan Özçelik, konuşmasını şöyle sürdürdü:

- O konuda belli bir mesafe alınır gibi oldu ama kol kırılır yen içinde kalır misali, son 5-6 aydır ilerleme durdu. Ajanslar müşterileriyle aralarında bunu bir şekilde çözüyorlar.
Yaratıcılık da önemli. Türkiyede hala yaratıcı sayısı çok sınırlı. Uluslararası reklam yarışmalarında dünyanın en ücra köşelerinden reklam ödülü alan ülkeler var. Biz hala ne Newyorktan ne Cannesdan bir kreatif ödül alıp gelmiş değiliz.

Yaptığımız işlerin kötülüğünden değil, kendimizi iyi anlatamamaktan kaynaklanıyor. Türkçe tanınan bir dil değil. Dolayısıyla Türkçe reklamın şansı azalıyor.

Türkiyede geleneksel olarak yaratıcılık giderek yok edildi. Yaratıcığa yüzlerce yıldır prim verilmedi, merkezi yönetimlerce giderek yok edildi. Yeni yeni 15 yıldır yaratıcıkta bir açılım oldu. Daha yeni yeni Nazım Hikmetle ilgili acaba mezarını getirsek mi deniliyor. Türkiye deki iklime göre gelişecek yaratıcılık. Yani bu yazarlar çizerlere dava açılmayarak yaratıcılık artacak. Birileri konuşursam bana ceza verirler mi dememeli. Biraz aykırı düşünenin kafasını koparırsak yaratıcılık gelişmez.

Özçelik, Süperpoligon'un "İnternet etkili bir mecra olacak mı? Reklam pastasında önemli bir yer tutacak mı önümüzdeki yıllarda?" sorusuna şu karşılığı verdi:

-İnternetteki reklamın daha iyi algılanabilmesi için neler yapılmalı? Mesela girdiğiniz sitenin açıldığında ekranı kaplayan banner çok sinir bozucu. Sanılıyor ki bu çok iyi. Halbuki biz onu görmüyoruz bile. Ondan kurtulmanın yollarını arıyoruz o sırada. Görürsek de Allah belasını versin diye görüyoruz. Reklam pastasında internete düşen pay çok düşük. Ama artacak. Arttıkça da reklam bütçelerindeki yeri ve fiyatı da yükselecektir.

Yavuz Özçelik'in özellikle üzerine durduğu bir başka konu ise, ölçümleme:

-İnternette ölçümleme teknikleri geliştirilmeli. Daha somut veriler üretmeli internet medyası. Klik önemli ve onunla da ilgili tartışmalar var, doğru mudur değil midir diye.. Klik ötesinde algılama önemli. Sayfa üzerinde reklamın algılanması önemli.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 510
favori
like
share