Hapı kırmadan yutun

İngiltere'de eczacı ve doktorlar, ilaçların kolay yutulması için kırılıp ezilerek parçalara ayrılmasının çok riskli olduğu ve ölüme yol açabileceği yönünde uyarıda bulundu


Sağlık uzmanları, tabletlerin ezilmesi halinde ilacın üzerindeki özel tabakanın bozulduğuna ve sonuçta çok riskli yan etkiler doğabileceğine dikkat çektiler. Ezilen ilacın yutulmasından sonra kana karışma süresinin kısaldığını belirten uzmanlar bazı ilaçların kana erken karışmasının istenmeyen sonuçlar yarattığını açıkladılar. İlacın doğru şekilde kullanılmasının çok önemli olduğunu vurgulayan İngiliz uzmanlar, doktorların ve hemşirelerin bu konuya özel dikkat göstermesi çağrısında bulundu.

Beyin kanaması olabilir
Özellikle yaşlıların tabletleri yutmada zorlandıklarını kaydeden uzmanlar, ilaç kullanımı konusunda yeni bir kılavuz hazırlandığını duyurdu. Ezilmeden alınmasına büyük özen gösterilmesi istenen ilaçların başında göğüs kanseri tedavisinde kullanılan "Tamoxifen" ile "Morfin" geliyor. Bu ilaçların yanlış kullanımı ölümcül olabiliyor. Anjin ve yüksek tansiyon ilacı "nifedipine" de yanlış alınırsa yan etkileri bazı vakalarda kalp krizi veya beyin kanaması ile felce dahi neden olabiliyor.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 1083
favori
like
share
NonameTR Tarih: 10.12.2008 23:57
Çiğnemediğim birşeyi yutmam
Allahtan ilaç içmiyorum
erenmelek Tarih: 07.12.2008 17:02
önemli bilgiler için teşekkürler
M.Kutsi Çil Tarih: 07.12.2008 11:44
Cell im rumuzlu kişi,her kimsen,biraz saygılı ol,ölen bir insan için "Nalları dikmiş" diyemezsin.Terbiyeli ol.
CA-CHALLENGE Tarih: 22.11.2008 23:24
bilgilerin için teşekkürler
delikurtsahin Tarih: 21.11.2008 15:26
ilk defa duyuyorum. sağolasın birçok kişinin hayatını kurtarmıs olabileceksin
guven80 Tarih: 27.10.2006 22:25
ilk kez duydum tşk :20:
casper Tarih: 27.10.2006 15:01
bu konuyu daha önceden bildiğim için oldukça dikkatliyim ,
hatırlattığın için teşekkürler kurtjara
ozlems_o Tarih: 27.10.2006 12:24
ilk defa duyuyorum ufacık bi bilgisizlik nelere mal oluyo :67:

teşekkürler abim
cell-im Tarih: 27.10.2006 11:33
ewet bi hasta ağrı kesiciyi çiğneyerek yemiş we beyin kanamasından nalları dikmiş....

haber için tşklerr