Uzmanlardan ilaç kullananlara uyarı. Yutamadıkları gerekçesiyle ilaçları bölerek içenlerin, tehlikeli yan etkilerle karşılaşabilecekleri uyarısı yapıldı. Bu şekilde alınan ilaçların vücutta çok hızlı emilmesi felç ve kalp krizi riskini artırıyor.

Uzmanlar hapları yutamadığı için kıranları ya da ilaç kapsüllerini boşaltarak içenleri ciddi yan etkileri konusunda uyarıyor.

Özellikle ilaçları yutamadıkları gerekçesiyle bu yola başvuran yaşlıların zaman zaman ölümcül olabilecek yan etkilerle karşılaşabileceği belirtiliyor.
Çoğu zaman doktorların da tavsiye ettiği bu yöntem normalde ortaya çıkmayacak yan etkileri de beraberinde getiriyor.

Her hapın ya da kapsülün vücuttaki emilme hızına göre özel bir dış yüzeyi bulunduğunu belirten uzmanlar ilaçlar bölündüğünde bu yapının bozulduğuna dikkat çekiyor.

Bu durumda vücutta yavaş yavaş eriyerek emilmesi gereken bir ilaç çok hızlı emilebiliyor. Bu da başdönmesi ve başağrısına neden olduğu gibi, felç ve kalp kirizi riskini de artırıyor.

Bölünerek yutulan ilaçlar çok hızlı emilip aynı hızla vücuttan atıldığından zaman zaman da etkili bir tedavi yapılamıyor.

Uzmanlar pekçok ilacın artık sıvı şeklinin de üretildiğini belirtiyor ve hapları yutmakta güçlük çekenlere bu ilaçları tercih etmelerini öneriyor.

Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 516
favori
like
share
ozlems_o Tarih: 31.10.2006 01:12
verdiğin bilgiler için teşekkürlerler

şu günlerde bu ilaç kırma olayı çok gündemde ne kadar zararlı olduğunu bilmiyorduk
sennur Tarih: 30.10.2006 22:50
:79:genelde bizde böyle kullanabiliyorduk ilaçları ,uyarın için teşekkürler arkadaşım
DeNiZKiZi Tarih: 30.10.2006 22:46
Bilgiler icin saol kardesim valla yalan yok bazen bizde yapiyorduk o isi artik dikkat edicez sayende bu bilgilerle..
NaZ Tarih: 30.10.2006 22:40
Bilgiler icin tesekkürler