Kardeşlerim...

[COLOR=coral]* KADININ YARATILMASI *
Kuran-ı Kerimin açık ifadesiyle ilk insan Hz. Ademdir.Cenab-ı Hak onu yaratırken toprak unsurunu tercih etmiş, ondan yaratmış, daha sonra da ruh vermiştir.İlahi hikmet, hem Hz. Ademe bir can yoldaşı olması hemde insan nevinin üreyip çoğalması için Havva validemizi yaratmıştır.Nisa Sûresinin 1. ayet-i kerimesinde bu yaratılış,O insandan eşini vücuda getirdi mealindeki cümlesiyle ifade edilir.Meşhur tefsirlerde bu ayet açıklanırken şöyle denilir: Cenab-ı Hak, Havvayı Hz. Ademin sol kaburga kemiğinden yarattı.O sırada Hz. Ademi hafif bir uyku tuttu.Bir müddet sonra uyandığında Hz. Havvayı gördü. İlk anda şaşırdı, sonra çok sevindi.Kalbi hemen ona ısındı ve aralarında bir ünsiyet ve ülfet meydana geldi.Bu mesele hadis-i şeriflerde açıkça beyan edilir.Bu hususta rivayet edilen iki hadis-i şerifin meali şöyledir:
Ebû Hüreyre rivayet ediyor.Resul-i Ekrem Efendimiz şöyle buyurmuşlardır:
* Kadın kaburga kemiğinden yaratılmıştır.O, memnun olacağın bir tarzda dosdoğru devam edemez.Eğer ondan faydalanmak istiyorsan bu eğri haliyle birlikte faydalanırsın.Tam arzuna göre düzeltmeye kalkarsan onu kırarsın. Onun kırılması da boşanmasıdır *
Hz.Ebû Hüreyrenin başka bir rivayetinde de Peygamber Efendimiz şöyle buyururlar:
* Allaha ve Ahiret gününe iman eden, bir meseleye şahit olduğu, gördüğü zaman ya hayır konuşsun veya sussun.Kadınlar hakkında iyilik ve hayır tavsiye ediniz.Çünkü onlar kaburga kemiğinden yaratılmışlardır.Kaburga kemiğinin en eğri tarafıda üsttarafı, uç kısmıdır.Eğer onu doğrultup düzeltmeye kalkışırsanız, onu kırarsınız. Kendi halinde bırakırsanız daima eğri kalır.Öyle ise birbirinize, kadınlara iyi davranmayı tavsiye ediniz *
Hadis-i şerif, ilk kadın olması itibariyle Hz. Havvanın, dolayısıyla bütün kadın sınıfının hem maddi bakımdan yaratılışına, hem de huy, karakter, tabiat, mizaç ve bünyesine işaret etmektedir.Hz. Havva ilk kadındı.Cenab-ı Hak onu bir hikmet eseri olarak Hz. Ademin bir parçasından yaratmıştı.Daha sonraki bütün kadın ve erkekler bu iki insandan türemiş, çoğalmıştır.Gerek Hz. Ademin yaratılışında, gerekse daha sonra Havva validemizin yaratılışında nasıl bir yaratılış kanunu, hangi hikmete binaen cereyan etmiştir, bilemiyoruz.Bu, kudret-i İlahiyeyi göstermesi yanında, aynı zamanda insan yaratılışına babayı birinci derecede, anneyi de tali, ikinci derecede gösteriyor.Yani çocuğun teşekkülüne sebep olan sperm erkekten geldiğinden, bu durumda baba birinci derecede rol oynamaktadır.Elmalılı merhumun ifadesiyle
* Telkihi yapan erkek ve alan kadın olmak haysiyetiyle erkek mukaddem, kadın tali bulunuyor *
Ayrıca ilk erkek olan Hz. Ademin, ilk kadın olan Havvanın yaratılışı tamamen istisnai bir durumdur.Şu noktayı da önemle belirtmek gerekir.Bilimadamlarımızın ifadesine göre insanın her hücresinde, program bazında, bütün organlarının karakterleri mevcuttur.Hangi şey yaratılacaksa ona ait özelliklerin ortaya çıkmasına izin verilir, diğerleri baskı altında tutulur.Buna göre, Hz. Havvanın yaratılışında kaburga kemiğinden bir hücre, temel olmuş olabilir.Bu hücre bir saç hücresi yahut ciğer hücresi de olabilirdi.İlahi hikmet bunu böylece takdir etmiştir.

Kaynak :
* Müslim, feda: 59-60.
* Hak Dini Kuran Dili, 2:1274
* Tirmizi

Beğeniler: 1
Favoriler: 0
İzlenmeler: 2131
favori
like
share
uksimu Tarih: 12.01.2007 13:13
afedersin ama anlayamadım o nikcle konuşurken neden daha sert olayımda kendi nickimde yumulşayayım kişiligimi nivcklere göremi değiştireyim?. çelişki aramak nasıl bir haslet böle ?. ben çelişki göremiyorum . bu arada siz hala beni anlamıyorsunuz kendişnizi öle bir savunmaya almışsınızki . sizleri rencide etmeden yaptıgınız yanlışlıkları müğslüman oarak düzeltmek istedim fakat siz ise benim kişiligimle ugraşmaktasınız . yorumunuza delil istedim eger bu sizin yorumunuzsa gerçekten büyük biir yanlış yorum . çünkü hadisi şerifi açıklarken yorumuuz olan kısımda adem a.s. ın kaburga kemiginden oldugu ondan sonrakişlerin ise devam oalrak geldigini sölemişsiniz. bende zaten bu hadislere kaynaklarını verdiginiz hadislere bişi demedim yorumunuza kaynak istedim . hadisleri açıkladım ve asıl anlatılşması gereken şeklinde anlattım . ama siz yorumunuzda bunun dışına çıkıp kaburga kemigini direk olarak anlamış ve ölede yorum yapmışsınız bende sizin bu direk anlama yani deyim manası dışında anlamanızı gerektiren veya saglayan kaynagınızı ögrenmek istedim . ayrıca okumadan yorum yapmam mümkün değil bunu yapmak sadece karşı tarafta açık arayanlar için geçerli olabilirki ben açık kapatma ile alakalıyım . lütfen b,iraz daha basiretli olun ve anlatmak istediklerimi anlamaya çalışın . siz youmlarınızda destek olaak kullandıgınız hadislerin tefsirini yapmışsınız buna reagmen yorumunuz verdiginiz tefsirlere uygun halde olmamaktadır. örnek vereyim

[COLOR=coral]Hz.Ebû Hüreyrenin başka bir rivayetinde de Peygamber Efendimiz şöyle buyururlar:
* Allaha ve Ahiret gününe iman eden, bir meseleye şahit olduğu, gördüğü zaman ya hayır konuşsun veya sussun.Kadınlar hakkında iyilik ve hayır tavsiye ediniz.Çünkü onlar kaburga kemiğinden yaratılmışlardır.Kaburga kemiğinin en eğri tarafıda üsttarafı, uç kısmıdır.Eğer onu doğrultup düzeltmeye kalkışırsanız, onu kırarsınız. Kendi halinde bırakırsanız daima eğri kalır.Öyle ise birbirinize, kadınlara iyi davranmayı tavsiye ediniz *

burda hadisi şerifte kaburga kemiginden maksadın kadının yaratılışının kaburga kemiginde oldugu gibi nazik oldugu ve onu düzeltmeye çalışmak onmu kırmaya bile sebeb olacagını anlatmaktadır yani Allah reuslu bu lafında kaburga kemiginin ne manaya geldigini anlatmaktadır daha sonraki sizin yorumunuzda demekki farklı açıklamamanız hadisi şerifi iyi anlamamış olmanızı göstermektedir. devamındaki yorumunuz aynen şöle.

[COLOR=coral]Hadis-i şerif, ilk kadın olması itibariyle Hz. Havvanın, dolayısıyla bütün kadın sınıfının hem maddi bakımdan yaratılışına, hem de huy, karakter, tabiat, mizaç ve bünyesine işaret etmektedir.Hz. Havva ilk kadındı.Cenab-ı Hak onu bir hikmet eseri olarak Hz. Ademin bir parçasından yaratmıştı.Daha sonraki bütün kadın ve erkekler bu iki insandan türemiş, çoğalmıştır.Gerek Hz. Ademin yaratılışında, gerekse daha sonra Havva validemizin yaratılışında nasıl bir yaratılış kanunu, hangi hikmete binaen cereyan etmiştir, bilemiyoruz.Bu, kudret-i İlahiyeyi göstermesi yanında, aynı zamanda insan yaratılışına babayı birinci derecede, anneyi de tali, ikinci derecede gösteriyor.

madem yardımcıo olmak isteyen müslüman kardeşlere bukadar tepki göstermektesiniz ve hemen savunmaya geçmekrtesiniz inşallahgu teala bunada saglıklı bir açıklama getirirsinbiz. yorumunuzda görüldügü gibi onu bir hikmetle ademin kaburga kemiginden yarattı demektesiniz. bu demek oluyorki kaynak verdiginiz hadisi şertifi tam anlamadan yoruma çalışmışsınız ve yanılgıya düşmüşsünüz. bukadar uzamasına ne gerek vardı konun anlamadım . eger nefisleri aradan çıkarsak biznillah herşey yoluna girecektir. selametle.
KONAMI Tarih: 12.01.2007 12:50
Kardeşim..
Çelişkilerle dolusun başkasının niciyle gelip yorum yapıyorsun eleştiriler yapıyorsun ama kendi nici alınca daha nazik açıklayıcı bir konumda geliyorsun diyecek söz yok.Ben yazdığım gibi gene yazıyorum kaynakları veriyorum yazıları ben yapıyorum.Yani biryerlerden kopyala yapıştır yapığım zaman belirtirim sen yada anlayacak insanda anlar.
Yazdığım konular belli verdiğim kaynaklar belli buyrun okuyunuz bakınız yorum yapınız ayrı bir düşünceniz yada inanışınız varsa özgürsünüz kaynağınız var ise yazarsınız.Ben yorumu eleştirdim diyorsun kendinde yorum yapıyorsun.
Allah[c.c] yardımcınız olsun diyecek söz yoktu.
Allah Var Sorun Yok
Selametle..
uksimu Tarih: 12.01.2007 11:10
ben gerçektende okudum ve hadisleri ve onlardan sonra yuapılan yorum ve tefsirleri açıklamak istedim ve ölede yaptım . benim kaynak olarak istedigim şey yorumlaraydı çünkü hadisleri kendi kafamıza göre yorumlarsak yanlıştan balşkja bir yere varamayız. ben size siz kafaızdan yapıosunuz demiyorum eger alıntı yapmışsanız o yapmıştır bu yorumu nitekim hadisi şerif bambaşka bir şey anlatırken ordan kadınların ademden oldugunu oınun kemigiyle meydana geldigini sölemek kişinin kendi yorumudurki Allah c.c daha öncede söledigim gibi bunu deyim olarak bize bildirmişştir. o yüzden bu yorum değil kanaatmiş şeklinde yazılmıştı yazıda bende o kanaat kime aitse nereye dayanarak bu yorumu yaptıgını ögrenmek istedim. inş. hakkınızı helal edin inş. selametle. ayrıca ozmana siteyi kardeşimiz dolayısıyla buldum ve onun ismiyle ilk olarak yazı yazdı ama gördümkü maşallah güzel insanblarmışsınız o yüzden kayıt olmnaya deger buldum Allah c.c. hak yoldfa yaptıgınız amellerin ecirlerini katıyla versin inş. selametle
yakup20 Tarih: 12.01.2007 08:42
Arkadaşlar konu adınlar dikkatli olmak lazım...............
LEVIS-501 Tarih: 11.01.2007 17:55
[quote]ORiJiNAL YAZARI : ÇakalCarlos
hakkınzıı helal edin ama arap di,li ve edebiyuatında kaburga kemiginde yaratılmıştır lafzı bir deyim olup ordan anlaşılması gereken bayanların kaburga kemigi gibi zarif oldugu ve dolayısıyla tefsirlerde geçen ise bundan farklı sizin sölediginizden farklı olarak bayanlara davranış şeklini anlatan bir lafızdır. ve tüm tefsirlerdede böle geçmektedir. ayrıca kardeşim bunlar önemli konulardır ve bunların kaynaksız verilmemesi butur yorumların terfsir ayert ve hadis kaynaklarıyla pekiştirilmesi en makuludurki aksi takdtirde günaha girebiliriz haberimiz olmadan Allah c.c. bilmeden işledigimiz günahlarımızı ve bilerek işlediklerimişzide affetsin selametle.[/quote]


Gercekten kardes konuyu okudunmu yoksa ilk bir iki sirayi okuyupmu yorum yaptin.Bakmak ile görmek ayni sey degildir... Düsünceniz hakkinda yorum yapmiyorum sadece kaynak verme kismi icindir yorumum.
KONAMI Tarih: 11.01.2007 17:40
Mübarek..
Bak benim üstünlük kurmak yada size karşı hiddetlenmek haddim değil kardeşim.Siz beni yanlış anlamışınız ben konuyu net ve açık gene değerlendireyim..
Bakınız ben kaynaksız konu yazmıyorum sizde karşı bir düşünceniz var ise buyrun kaynak yazın değerlendirelim inşallah.
Hakkınızı helal ediniz kişisel bir olay yada nefs ten Allah [c.c] sığınırım.
Selametle
ÇakalCarlos Tarih: 11.01.2007 17:35
neden bukadar hiddet anlamadım benim istedigim sizleri uyarmaktır uyarmak müminin hasletlertinmdendir. neyse ben buna takılmak şistemiyorum asıl konuya girmek istiyorum inş. yorumlarda (Hz. Havva ilk kadındı.Cenab-ı Hak onu bir hikmet eseri olarak Hz. Ademin bir parçasından yaratmıştı.Daha sonraki bütün kadın ve erkekler bu iki insandan türemiş, çoğalmıştır))demişsiniz ben ise zaten buna kartşı çıktım yani tekrar sölüyorum hz. havva deyim manasıyla hz. ademin kaburga kemiginden olmuştur gerçkemanada ilk annemiz kemikten ademişn a.s. mın bir parçasından olmamıştır. tekrar dikkat lice okuruz inş. islami konularda bir üstünlük saglama yarışına girilirse her iki tarafta haktan ayrılırlar. inşalalhu teala Allah c.c. kalbleri en iyi bilendir niyetimide bilmektedir. selamewtle güzel kardeşim.

ayrıca yorumnunuzu okudum lütfen önyargıylka yaklaşmayın inş.
KONAMI Tarih: 11.01.2007 17:26
Kardeşim..
Okuduğunuz ve kendinizce yorum yaptığınız konuyu okumamışsınız bile..
Eğer okusaydınız altındaki hadislerin ve yazının kaynaklarını görürdünüz ama siz görmemişiniz.Ayrıcada aldığım eğitim bana nelere dikkat etmemi yada nasıl tercüme yapacağımı öğretti merak etmeyiniz.Ben yazdığım her konunu vebalini ödemeye hazır olduğum için yazıyorum.
Günahları ve hataları ALLAH-U ALEM bilir..
Yazdığım yqazılara hatalrımız var ise Allah [c.c] affetsin ama eleşitriler okunduktan yada bilgi sahini olunduktan sonra yapılırsa iyi olur inşallah.

Selametle
ÇakalCarlos Tarih: 11.01.2007 17:19
hakkınzıı helal edin ama arap di,li ve edebiyuatında kaburga kemiginde yaratılmıştır lafzı bir deyim olup ordan anlaşılması gereken bayanların kaburga kemigi gibi zarif oldugu ve dolayısıyla tefsirlerde geçen ise bundan farklı sizin sölediginizden farklı olarak bayanlara davranış şeklini anlatan bir lafızdır. ve tüm tefsirlerdede böle geçmektedir. ayrıca kardeşim bunlar önemli konulardır ve bunların kaynaksız verilmemesi butur yorumların terfsir ayert ve hadis kaynaklarıyla pekiştirilmesi en makuludurki aksi takdtirde günaha girebiliriz haberimiz olmadan Allah c.c. bilmeden işledigimiz günahlarımızı ve bilerek işlediklerimişzide affetsin selametle.