Estetik Yaptırmak Hakkında

Son güncelleme: 28.12.2008 10:46
  • Estetik ameliyat günahmıdır - Estetik güzellik Günahmıdır - estetik ameliyat caizmidir - estetik operasyon günahmıdır - estetik burun ameliyatı günahmıdır
    * ESTETİK HAKKINDA *
    Bugün estetik veya güzelleştirme ameliyatı olarak bilinen operasyonlarla vücut üzerinde yapılan değiştirmeler daha çok burun, çene, göğüs ve yüzü hedef alır. Bu, ruh ve ahlâk güzelliğinden ziyade, şekil ve görünüşe önem veren maddeci anlayışın teşvik ettiği bir musibettir.Esas olarak, aklı selîm sahibi bir insan Allahın kendisine ihsan ettiği vücut elbisesine razı olur.Çünkü organların yerli yerinde yaratılmış olması, en uygun bir şekilde vücuda yerleştirilmesi insanın şükretmesine kâfidir. İnsan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan güzellik ve özelliklerle yetinmeli, yaratılışı değiştirecek şekilde daha da cazipleştirme düşüncesiyle vücudunu sunî bir biçime sokmaya yeltenmemelidir.Meseleye dinî açıdan bakıldığında üç husus karşımıza çıkmaktadır
    * Birincisi, bu işlem şeytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadır.Nitekim Şeytan Hz. Âdeme secde etmeyip Allahın rahmetinden uzaklaştırılınca şöyle demeye başladı. Onlara muhakkak emredeceğim de allahın yarattıklarını değiştirecekler...
    * Kim Allahı bırakarak Şeytanı dost edinirse, şüphesiz, açıktan açığa büyük bir ziyana düşmüş demektir *
    İslâmdan önceki Araplar Şeytanın bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putları adına çocuklarının başında bir miktar saç bırakırlardı. Peygamber Efendimiz de birtakım işlemlerde vücutta değişikliklere yönelik hareketleri tasvip etmemiştir.Buharî ve Müslimde rivayet edilen hadislerde,
    * Güzellik için vücuda dövme yapanın,yaptıranın,dişlerini yontarak inceltip seyrekleştirenlerin, kaşının kıllarını yolarak inceltenlerin, peruk takanların, Allahın yarattığını değiştirenlerin İlâhî rahmetten uzak oldukları haber verilmektedir *
    Gerek bu işlemleri yapan ve yaptıranlar, gerekse bugünkü şekliyle yüz ve diğer organlarda estetik ameliyata başvuranlar, Allah tarafından kendilerine verilen şekil ve güzelliği kabuletmeyerek kadere itiraz etmekte ve ilâhîsanatı beğenmemektedir. İşte hiçbir mazeret ve ciddîsıhhî bir sebep yokken, sırf güzellik düşüncesiyle estetik ameliyatı yaptırmak meşru görülmemektedir.
    * Meşru görülmemesine sebep olan ikinci husus, bedene eziyet verip, azap ve ıztıraba sokmaktır.Eskiden olduğu gibi dövme yaptıranlar, dişlerini inceltip seyrekleştirenler şimdilerde de estetik ameliyat yaptıranlar vücutlarını eziyet ve tehlikeye sokmakta, Allah tarafından kendilerine emanet olarak verilen bedene eziyet etmektedir.Ameliyatta bıçağın altına yatan, narkoz verilerek uyuşturulan insan büyük ölçüde tehlikeyle yüz yüze gelmektedir.Halbuki Cenabı Hak
    * Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayın *
    buyurarak bu nevi işleri yasaklamaktadır.
    * Üçüncü husus da, bu ameliyat çok pahalıya yapıldığından büyük bir israfa yol açmasıdır.Üstelik bu israf hakikat ve öz için değil,görünüş ve şekil için yapılmıştır. Bugün birçok insan müzmin hastalıklardan kurtulmak için paratemin edip ameliyat olamazken, sırf vücudu güzelleştirmek için estetik ameliyat olanlar milyonlarca para dökmektedir.İsraf da haramdır.
    Ancak meşru ve mâkul bir mazeret varsa mesele farklılık arz eder.Meselâ doğuma dayalı olarak tavşan dudak denilen yarık dudaklı doğanlar veya benzeri bedenî bir kusuru olanlar istisna grubuna girmektedir.Yangın, trafik kazası veya benzeri bir kaza sonunda bedeninde bir kusur olanlar da aynı şekilde mütalâa edilmektedir. Yani böyle bir kusuru olan kimse, toplum içinde psikolojik bir sıkıntı çekiyor, aşağılık duygusuna kapılıyor, şahsiyeti rencide oluyor bu hali kendisini hakir ve çirkin gösteriyorsa böyle bir ârızanın giderilmesi bir çeşit tedavi mahiyetini taşır. Dolayısıyla bu ameliyatta bir mahzur yoktur.Çünkü Allah dinde bizim için bir zorluk kılmamıştır.Yukarıda mealini verdiğimiz hadisteki güzellik için kaydı meseleye açıklık getirmektedir.Yani estetik ameliyat ve vücuttaki değişiklikler önemli bir kusur ve arızayı gidermek niyeti ile değil de, güzelleşme kasdıyla yapılırsa haram olur bir zararı ve çirkinliği gidermek niyetiyle normal hale getirmek için yapılırsa caiz olur.

    Kaynak :
    * Nisâ Sûresi, 119.
    * Müslim, Libas 119-120
    * Buhârî, Libas 82, 85.
    * Bukara Sûresi, 195.
    * Umdetül Karî, 22 63
    * Kardâvî,
    * İslâmda Helâl ve Haram, 103
    * İslam Hukuku
#20.01.2007 10:11 0 0 0
  • Allah herkesi güzel yaratış
    herkese yakışır organlar ihsan etmiş
    Allahım hiçbir azadan noksan etmesin kimseyi
    paylaşımın için teşekkürler
#22.01.2007 09:27 0 0 0
  • Rabbim herkese yakışanı vermiş zaten..
#22.01.2007 09:42 0 0 0
  • TEŞEKKÜR
#25.12.2008 15:27 0 0 0
  • Gereksiz estetik ameliyatı olanların çoğu,pişmanlıklarını belirtiyor.
#27.12.2008 12:21 0 0 0
  • Konami kardeş çok güzel bir konuya temas etmişsin Allah senden razı olsun günümüzde en çok kadınların düştüğü bir durum ruhunu güzelleştireceği yerde bedenini güzelleştirmek için vaktini ve parasını harcayanlar boşuna uğraştıklarını anlayacaklar ama iş işten geçecek Allah akıl ve fikir versin. Bir de konami kardeş {kendi elleriniz le kendinizi tehlikeye atmayın, } ayeti kerime için tefsirlere bakarsan verdiğin mana için kullanılmadığını görürsün
#27.12.2008 14:27 0 0 0
  • Tefsir kitablarını okuduğumuz aşikardırki okuduğumuz ve paylaştığımız kitab [İslam Ansiklopedisi]ve kendi yorumlarımız o ayeti kerimenin buradada gerekli hassasiyeti göstereceğine emindik. Konunun içeriği ve anlatımına bakarsanız uygun olduğu için kullandık. ..
    Selam Dua İle..
    KONAMI
#27.12.2008 14:38 0 0 0
  • Her hangi bir konuda konuştuğumuz ve ya yazdığınızda direk olarak görüşlerimizi kuvvetlendirmek için delil olarak Ayeti kerime ve hadisi şerif söylememiz doğru olurmu buna ilmimiz yeter mi ben sadece buna dikkat edilsin için yazdım. Selam ve dua ile Allaha emanet ol.
#28.12.2008 10:39 0 0 0
  • Bu konuda Rabbime sığınırımki benim böyle bir durumum hiç bir zaman olmaz ne kendimi fetva makamı görürüm nede ilmi noktada saflarda görürüm ama aldığım eğitimimde bazı konulara vakıf olmama yetmektedir kendimce. Kaynaksız konu yazmam ehli sünnetin önem verdiklerine önem veririm kitablar anlamında diyorum. KOnularıma bakarsanız yorumdan çok kaynaklarla hareket ederim. Yanlış anlamayın sizin demek istediğinizi anladım bu zamanda herkes nerdeyse fetva makamı olduki siz bu konuda haklısınız. Uyarınızın için sağolun..
    Rabbim en iyisini bilir..
    Selam Dua İle..

    KONAMI
#28.12.2008 10:46 0 0 0