Basit Polygon Modelleme (Bardak)

Son güncelleme: 06.10.2012 23:05
  • 3ds Max'de Bardak Yapımı - Bardak Yapımı - 3ds Max 2012 - 3ds Max 2012 Dersleri - 3ds Max 2012 Resimli Dersler - 3ds Max - 3ds Max Dersleri - 3ds Max Ders Anlatımları - 3ds Max Resimli Ders Anlatımları

    Modelleme Örneklerine Hızla Devam Edelim.
    Şimdiki Dersimiz Kolay Bir Bardak Modelleme.
    1.3dsmaxta Sahnemizi Açalım

    2.Control Menüsünde Crate -> Geometry -> (Açılan menüden) Extended Primitives -> Gengon'u Seçin.
    noimage
    Bununla Sahnede bir beşgen oluşturun. Modify menüsünden Kenar Sayısını ( Sides yazar ) 6 ya çıkartın.

    3.Sağ Tıklayıp Convert To -> Editable Poly seçip Polygon ile düzenleme Haline Getirin.

    4.Modify sekmesinden Vertex ile düzenlemeyi seçin noimage.

    5.üstten görünüşten bakarak Tam ortasındaki Noktayı seçin.
    noimage

    6.Vertex Modunda Nokta seçili iken Control Panelinden Modify sekmesine gelin.
    Edit Vertices Sekmesi altında Chamfer Bulunuyor. Buna tıklayın.
    Ardından Ortadaki Noktaya Basılı tutun ve çekin.
    noimage
    Noktalar Resimdeki Gibi olduğu anda bırakın.

    7.Şimdi Yine Modify Menüsünden Polygon noimage ile düzenlemeye Gelin.

    8.üstten görünüşe gelerek bardağın kenarlarında oluşan polygonları Ctrl tuşuna basılı tutarak Seçin.
    Şekildeki gibi seçilmiş olması gerekmektedir.
    noimage

    9. Yine Modify Menüsünde Edit Polygons Sekmesinde Extrude'un yanındaki küçük kutucuğa tıklayın ve sayısal değer olarak bardağa şekildeki gibi boyut verin. Yada sayısal olarak değilde Direk Extrude'a tıklayıp baslı tutup boyuta gelinceye kadar sürükleyin.
    noimage

    Bu Şekilde Basit Bir Viski Bardağı Hazırlamış olduk.
    isterseniz Mesh Smooth uygulayarak yuvarlatabilirsiniz.
    tamamen farklı bir bardak oluşacaktır.

    noimage
#06.10.2012 23:05 0 0 0