Haber fotoğrafçılığının bir boyutunun tipik bir örneği... Haber fotoğrafında genellikle ışığı bekleyemezsiniz. Her zaman doğru açıya yerleşemeyebilirsiniz. Ama sezgileriniz güçlüyse 'o' anı yakalayabilirsiniz. Mesela akşam karanlığı çökerken Afganistan'da işlerinden evlerine dönen insanların fotoğrafını çekmek isterken birden kalkan tozlar size ışığı sunuverir ve ''o'' an beliriverir. Deklanşöre bastınız bastınız... Yoksa hayatın dikkatinize sunduğu bir an geçip gider. AP foto-muhabiri Refik Makbul, Afganistan'da, Kabil'de oradaki tozların, bu ülkede gelişimin yavaş olduğunu göstermek istediği anı yakalamış. Yıllar yıllar önce çekilmiş bir fotoğraftaki sahnenin tekrar oluşturulduğu anı sezmiş.

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 397
favori
like
share
SU-PERISI Tarih: 11.02.2007 15:25
paylaşım için teşekkürler
DİDEM Tarih: 10.02.2007 21:59
paylaşım için teşekkürler
CeDRiC Tarih: 10.02.2007 12:01
ellerine sağlık
eskitoprak Tarih: 10.02.2007 10:41

Amerika Birleşik Devletleri'nin Wisconsin eyaletindeki Racine kentinde o sırada siyahların hakları için barışçıl mücadelenin önderi Martin Luther King'in ölüm yıldönümü için tören yapılıyor. Bir anaokul öğrencisi de kar tanelerinin tadına bakıyor.
eskitoprak Tarih: 10.02.2007 10:39

İspanya'nın Barcelona kentinde ‘Armando Başı’ defilesinden bir enstantane. Bir model ve pürüzsüz ama düzgün olmayan podyuma yansıması. Adeta bakışlardan ve kişisel sorunlardan yorgun ruhu peşinden gidiyor.
eskitoprak Tarih: 10.02.2007 10:39

Hindistan'da, Allahabat kenti'ndeki ‘Ardh Kumbh Mela Festivali’ sırasında bir ‘Naga Sadhu’ yani ‘Hindu Kutsal Adam’ tüttürüyor. Adeta ruhunu üflüyor.
eskitoprak Tarih: 10.02.2007 10:38

Hint Okyanusu'nda Sri Lanka'da ‘Tamil Kaplanları’ ile hükümet birlikleri arasındaki çatışmalarda halk iki arada kalıyor. Özellikle ülkenin doğu kesiminde insanlar, askerlerden ve gerillalardan zulüm görüyor. Son bir yıl içinde bu çatışmalar yüzünden 240 bin kişi kamplara göçmek zorunda kaldı. Bu kamplardan birinde bir kız çocuğu temizleniyor. Uzaktan fotoğrafını çeken foto-muhabiri farkedince merakla bakıyor. Ama içinde bulunduğu koşullar, o bakışı içinden çıkamadığı simsiyah bir ''neden?'' sorusuna dönüştürüyor.