* KABİR TAŞLARININ YAZILMASI *

Alim, sâlih, seyyid zatların kabirlerinin kaybolmaması için yanlarına taş konulmasında ve adlarının yazılmasında bir sakınca yoktur. Diğer ölenlerin de eserleri kaybolup, zillete maruz kalmamaları için başlarının ucuna birer taş dikilip adlarının yazılmasında bir sakınca görmeyenler vardır. Ancak bu taşlara âyeti kerime yazılmamalıdır.Hadisi şeriflerde
* Kabirler üzerine konan taşlara gelişigüzel yazı yazılmasının yasaklanması *
sebebiyle İslâm hukukçuları, mezar taşlarına âyet yazmanın, yere düşüp çiğnenmesi ihtimali bulunması yüzünden caiz olmadığını söylemişlerdir.Hadislerde gelişigüzel yazı yazılmasının yasaklanmasına rağmen, bütün İslâm ülkelerinde ve özellikle Türkiyede mezarlıklar, şiir, dua, âyet ve hadis olarak yazılan kitâbeler sergisi haline getirilmiştir. Bunlar daha sonra ortaya çıkmış olup yapılmaması İslâmın ruhuna daha uygundur.
* Hz. Peygamber oğlu İbrahim ve Medinede vefat eden ilk Muhacir oları Osman b. Mazunun kabri başına, kabrin tanınması için bir taş koymuştu *
İslâm alimleri, Hz. Peygamber'in bu davranışını esas alarak mezara bir taş konabileceğini ve bu taşa yalnızca isim ve ölüm tarihinin yazılmasının yeterli olacağını belirtmişlerdir.Bu açıklamalardan sünnet olan mezar şeklinin, toprak yüzeyi biraz yükseltilmiş ve deve hörgücü gibi yapılmış olmasının yanında, taşına kişi hakkında övücü veya kaderden şikâyet edici yazılar yazılmayarak, sadece ölenin adı ve ölüm tarihi yazılı bulunan mezarlar olduğu anlaşılmaktadır.

Kaynak :
* İslam Ansiklopedisi
* İbni Mâce, Cenâiz, 43
* Tirmizi, Cenaiz, 57
* Reddül Muhtar
* Süneni Tirmizi II, 236

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 592
favori
like
share
flatron44 Tarih: 07.03.2007 13:02
teşekkürler....
kuber Tarih: 05.03.2007 19:48
paylaşım için teşekkürler
Gönülce Tarih: 05.03.2007 11:47
teşekkürler