İstanbul Ticaret Üniversitesi iletişim fakültesi öğrencilerinden İlker Özcivan, Eminönü'nden Üsküdar'a gitmek üzere vapurdaydı. Galata Kulesi'nin fotoğraflarını çekiyordu.ışık yerindeydi ve bir kuş sürüsü de gökyüzünde dalgalanıyordu. İlker Özcivan, yolculardan biri uyarınca deklanşöre basıyor ve bu 'o' anı yakalıyordu. Sanki kuşlar insanların sevgi simgesinin şeklini biliyordu da mükemmel ve şaşırtıcı bir kusursuzlukla gökyüzüne nakşettikleri stilize kalp şeklini görebilecek birilerini umuyordu.

Çocukların bakışları aracılığıyla, bilinen bütün duyguların en yaygın görünümlerinin biraraya geldiği bir 'o' an... Umut, hüzün, merak, şaşkınlık ve korku 'o' anda hep birlikte sahne almış. Ama başroldeki açlık haliyle en önde. Zaten 'o' an, dünya düzeni kumpanyasının pek ilgi görmeyen ama en önemli oyunlarından biri olan açlığı anlatıyor. Afrika'da Mozambik'te 500 bin kişiyi etkileyen sellerde evsiz kalanların sığındığı kamplardan birinde çocuklar yemek dağıtımını bekliyor. Bütün bunlara neden olan küresel ısınma da belli belirsiz ama jilet gibi keskin renksiz kanatan yağmur izleriyle sahnedeki yerini alıyor.

Birleşmiş Milletler Eğitim Bilim ve Kültür Teşkilatı UNESCO, 21 Şubat'ı Uluslararası Anadil Günü olarak ilan etti. İnsanlığın en değerli, en somut kültürel miraslarından biri olan anadilin korunmasının önemi ve bunun karşılıklı anlayış ve barışa katkısı 2000 yılından beri her 21 Şubat'ta çeşitli etkinliklerle gündeme getiriliyor. O sırada Romanya'nın başkenti Bükreş'teki Filistinli göçmen gençler, Romence dersi sırasında uluslararası anadil etkinliğine katılıyor. Filistinliler, Romence dersi ve ana dil etkinliği... Çelişki sözkonusu... 'O' an da, adeta bunu vurguluyor. AP foto-muhabiri Vadim Ghirda, anadilin göçmenliğinin ve göçmenliğin kendisinin kenarda köşede kalmışlığını ışığın az olduğu yerdeki gencin yüzünde bulup karşımıza çıkarıyor.

Filistin'de Gazze'de çocuklar bir evin penceresinden dışarda yapılan gösteriyi izliyor. Gösteride Filistin'deki iç çekişme ya da çatışma ve İsrail'in El Aksa Camii çevresinde giriştiği inşaat protesto ediliyor. Ama 'o' an Gazze'nin hüzünlü bir başka gündemini de fısıldıyor. Gazze'nin ve burada yaşayan Filistinlilerin kuşatılmışlık ve sıkıştırılmışlığını..

Bağdat'ın Güneydoğu'sundaki polis üssünde bir Iraklı polis, üsten havalanan ABD ordusu helikopterini izliyor. 'O' an, Irak'taki gerçeğin bir bölümünün özeti gibi... Amerika'nın varlığı ve işgalin Irak'ta kaldırdığı toz, duman; silahın bu ülkenin gündeminde sahnenin gözde yerlerinden birinde duruşu ve terör, şiddet karanlığının Iraklıyı adeta yutuşu; öfke ve çaresizlik ışığının yüz ifadesinde ama özellikle de kısılan gözde kendini göstermeye çalışması.

Beyzbol Birleşik Devletler'de tutku derecesinde sevilen bir spor. Bir taraftar, Arizona'da hazırlık kampı yapan Seattle Mariners takımının idmanını izliyor. Sahayı çevrilen tentenin arkasından.... Küçük pencere, meraklı taraftarların değil, belli ki takım yöneticilerinin işi. Hoş bir anlayış... Hem idman sırasında taraftar tantanasının önüne geçiliyor. Hem de taraftarlar küstürülmüyor. Hem ayrıca bu bilgileri verince 'o' an,amerika'daki beyzbol tutkusuna açılan bir pencerenin fotoğrafı da oluyor.

Kompozisyon açısından çok dikkat çekici iyi bir fotoğraf. Ama 'o' an fotoğrafları genellikle mekanın niteliklerini de taşıyor. Burası Japonya'nın başkenti Tokyo'daki ünlü Ginza Alışveriş Merkezi. Ginza Teknoloji ürünleri ağırlıklı bir pazar yeri.kaldırımdan yürüyen ama camın yapısından ötürü deforme olan adam figürü sanki teknolojinin bu mekandaki ağırlığını yansıtıyor.


not/birinci resmi sunmustun ama o an yazisini eklememistin o zaman

Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 423
favori
like
share
stugal Tarih: 01.04.2007 21:02
Paylaşım İçin Sağol
DİDEM Tarih: 01.04.2007 18:52
emeğine sağlk teşekkürler
KaraKan52 Tarih: 01.04.2007 16:08
paylasim icin tesekkürler
flatron44 Tarih: 31.03.2007 09:10
ellerine sağlık kardeş.....
arwen Tarih: 30.03.2007 22:24
ilk resim mükemmel ya ne denirki başka :89: