Doksanlı yıllarin başlarında müzik yaşantilarına başlayan grup elemanlarından Kaan Tangöze (Vokal) ögrenim görmek amacı ile gittiği Seattle'da müzik yaşamına devam etti ve oradayken Türkiye'de çıkarmak istediği albüm için parçalarını hazırladı. Türkiye'de bulunan grubu Mad Madame ile Saettle ve Los Angeles'da yayınlanan toplama albümlerde yer aldi. Türkiye'ye döndüğünde Blue Blues Band ile beraber çalışan Batuhan Mutlugil'i (Gitar) ve Ari Barokas (Bas Gitar) ile beraber çaldıklari Mad Madame grubuna dahil ederek DUMAN isminde şimdiki gruplarini kurdular.

Böylece DUMAN "Eski Köprünün Altında" isimli albümleri ile büyük bir dinleyici kitlesinede ulaşmayı başardı. Çoğunlukla davulcu sorunu yaşayan grup bir çok isimle beraber çalıştı ama çoğunlukla albüm ve konserlerinde Türkiye'nin en basarili isimlerinden Alen Konakoğlu (Davul) eşlik etti. Özellikle "Belki Alışman Lazım" isimli albümden sonra stüdyo ve konser çalışmaların Alen Konakoğlu DUMAN grubunun 4. ismi oldu.

DUMAN hayranlari büyük bir sabırsızlıkla beklediği, ve grubun tam bir titizlikle hazırladıkları "Belki Alışman Lazım" isimli albüm, "Eski Köprünün Altında" isimli ilk albüme göre biraz daha melankolik bir albüm. İlk albümde bulunan daha eğlenceli parçalar yerini tamamen daha hüzünlü ifadeler ve Kaan'ın sesiyle bütünleşti. Aşk, umutsuzluk ve hüzün temasi disinda "Masal" isimli parçada Adnan Menderes ve Deniz Gezmiş'in asılmalarına eleştirili bir yaklaşimda bulunmuş.

Sezen Aksu'nun daha önce seslendirdiği "Her Seyi Yak" isimli parça ise Kaan'ın yorumu ile birkez daha alışılmış bir DUMAN tadı verdi ve çıkış parçası oldu.

















Etiketler:
Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 953
favori
like
share
millat Tarih: 30.03.2008 16:31
"Her Şeyi Yak" süper bir cover olmuştu..zaten grubun her konserinin canlı performansları süper.zaten kendileri çok iyi..
hakan2230 Tarih: 26.03.2008 19:07
Duman:"Kitlelere çalmak heyecan verici"


Nasıl bir süreç bu? Herkes kendi çalışıp sonra bir araya mı getiriyor ortaya çıkanları?

Ari Barokas: Evet, hepsine bakılıyor, üstüne yoğunlaşılacak şarkılara karar veriliyor.

Tercih ettiğiniz bir konser mekanı var mı?

Batuhan Mutlugil: Her yerin kendine göre bir güzelliği var. Mojo'nun yeri tabii çok ayrı. Ama kapalı konserler, yani bar tarzı yerlerde seyirciyle daha yakın, bire bir ilişki kurulabiliyor. Daha sıcak bir ortam oluyor. Üniversiteler biraz daha farklı. Geniş kitlelere çalmak heyecanlı oluyor.

Bu konser yoğunluğu içinde de yeni besteler üretmeye devam ediyor musunuz?

Kaan Tangöze: Tabii o her zaman süregelen bir durum zaten. Herkes evinde çalışır, parçalarına bakar eder.
Batuhan M.: Son gittiğimiz beş şehirdeki konserlere değinmekte fayda var. Eskişehir, Kütahya, İzmir, Antalya, Ankara'da üniversitelerde çaldık. Hepsi birbirinden güzeldi. Çok büyük kalabalıklara çaldık.

Daha önceki yıllara kıyasla artış var mı izleyici sayısında?

Batuhan M.: Eskiden de böyleydi. Ama bu kez 15, 20 bin kişilere çaldık mesela Antalya'da. Ankara Gazi Üniversitesi'nde 16 bin kişi vardı. Eskişehir'de insanlar spor salonuna sığmadığı için dışarıya barkovizyon kondu, oradan izlediler. 4 bin kişi içeride, bir o kadar da dışarıda vardı.
Ari B.: Dumlupınar'daki konserde sıfır dereceydi hava. 8 bin kişi izlemiş orada da bizi.
Kaan T.: Her şey yolunda aslında. Üçüncü albümü yaptık. Sağlam bir dinleyici kitlemiz var, hiçbir konserde bizi yalnız bırakmıyorlar.

Bienal kapsamında bir performansınız da oldu, 5 no'lu antrepoda...

Kaan T.: Roll dergisi bizden rica etti, seve seve kabul ettik. Orada akustik çaldık.

Peki bienali gezebildiniz mi?
Kaan T.: Orada ayaküstü bir dolaştık. Çok beğendim..

Albüm çıkalı üç ay oldu ama "Seni Kendime Sakladım"ın klibi daha yeni dönmeye başladı. Yapım aşamasında siz de katkıda bulundunuz mu klibe?

Ari B.: Performans klibi yapalım istemiştik her zaman olduğu gibi.
Batuhan M.: Klip zaten başlı başına bir olay olduğu için bilmediğimiz konulara karışmıyoruz. Kaan T.: Klip reklam filmi gibi geliyor bize. Albümün tanıtımı için faydalı bir unsur. İngiliz bir yönetmen ve Fransız bir görüntü yönetmeni ellerinden geleni yaptılar. Biz de seyrediyoruz rastladıkça.

Sizi tanıyan biri miydi?

Kaan T.: Hayır ama sonra tanıdı, dinledi, beğendi. Öyle sırf profesyonel açıdan girmedi adam.

En beğendiğiniz klibiniz hangisi?

Ari B.: Çok emek harcandığı için isim vermemiz ayıp olur. Klipler fotoğraf albümleri gibi. Onları izleyip eski dönemleri hatırlıyoruz.

Bir de meşhur çizgi filmli klibiniz var, "Belki Alışman Lazım"a yapılan. Onun yeri de mi ayrı değil?

Batuhan M.: O klibi Eskişehir Üniversitesi'nden bir arkadaş bitirme ödevi olarak yaptı.

"Seni Kendime Sakladım" şarkısı melodi olarak "Eski Köprünün Altında"ya benzetiliyor. Bunu özellikle mi yaptınız?

Ari B.: Bu albüm çıktıktan sonra geldi bizim de kulağımıza ama özellikle yapmadık. Bu sonuç olarak beynin ürettiği, komşu fikirler. Biz hiç benzetmedik ki zaten. Başkaları söyleyince, "Olabilir, sanki belki" dedik. Ama altyapısına, hızına bakınca çok da benzemiyor.
Batuhan M.: Benzetmeleri çok güzel bence.

Sıradan bir gününüz nasıl geçiyor?

Kaan T.: Gününe göre değişiyor.
Ari B.: Evde, gitar çalarak ve maçları seyrederek geçiyor. Maç yoksa da maç yaparak...
Batuhan M.: Turnelerde de çok sık PlayStation oynuyoruz.

Hep bir arada mısınız?

Batuhan M.: Dönem dönem değişiyor. Konserlerde hep bir aradayız, sonra birkaç gün ayrılıyoruz.

Sıkılmıyor musunuz birbirinizden hiç?

Batuhan M.: Müzik gibi uğraşlar olunca sıkılınmıyor ama uzun bir turneden sonra birbirimizi özlemek için bir süre ayrı kalıyoruz.

Müzik dışında tutkuyla bağlı olduğunuz ne var? Futbol mu?

Kaan T.: Müzik çoğu vaktimizi alıyor aslında. Onun dışında da geyik yapıyoruz.

Konser verdiğiniz mekanlar dışında geceleri gitmekten hoşlandığınız yerler var mı?

Kaan T.: Ben pek çıkmam.
Ari B.: Arada sırada Mojo'ya takılıyoruz.

Cep telefonu kullanmıyorsunuz diye biliyorum...

Batuhan M.: Ben kullanıyorum.

Siz kimleri seviyor, dinliyorsunuz?

Kaan T.: Esas sevdiklerimiz klasik rock diye nitelendirdiğimiz babalar. Led Zeppelin, Beatles, Who, Neil Young, Jimi Hendrix. 80'lerden Metallica, Guns N'Roses, Police. 90 döneminden Pearl Jam, Nirvana, Soundgarden. 2000'li yıllarsa boşluk.

Neden?

Kaan T.: Pek bir hareket yok gibi. Eski babalar devam ediyor yani. Yerlilerden Erkin Koray, Orhan Gencebay, Özdemir Erdoğan, Erkan Oğur'u dinliyoruz.

Sık kitap okur musunuz?

Kaan T.: Okuruz. En son Chuck Palahniuk'un "Gösteri Peygamberi" diye bir kitabı geçti elime. Onu okuyorum bu aralar.

Kaan T.: Okuruz. En son Chuck Palahniuk'un "Gösteri Peygamberi" diye bir kitabı geçti elime. Onu okuyorum bu aralar.
Ari B.: Nietzsche'yi ve Sunay Akın'ı çok severim.
Batuhan M.: Atttilâ İlhan'ı seviyoruz. Yaşar Kemal'i de. En son Kafka'nın "Dönüşüm"ünü okudum. "İnce Memed"i okudum bir daha.
zeynap Tarih: 26.03.2008 17:30
Paylaşım için saol...
hakan2230 Tarih: 26.03.2008 03:34


Öncesi
Duman grubunun söz / besteci ve vokalisti Kaan Tangöze, 5 Eylül 1973’te doğdu. Liseyi grubun basçısı Ari Borakas gibi Şişli Terakki Lisesi’nde bitirdikten sonra, önce Bilkent Üniveristesi’inde “turizm” ardından Universty of Seattle’da “ekonomi” eğitimi gördü.
17 Temmuz 1971 doğumlu Ari, İstanbul Üniveristesi Devlet Konservatuvarı’ndan sonra gazetecilik yüksek lisansı yaptı. 15 yaşında müziğe başlayan Ari, Kenan Vural ile kurdukları “Serüven Azizleri” grubuyla 1986’da Touborg Rock Festivali’nde en iyi beste ve şarkı sözü ödüllerini aldı.

90’lı yılların ilk yarısında İstanbul’daki Alt Kemancı ve Ortaköy Flatline’a takılanlar, sahnede Kaan, Ari ve kuzeni Yakup’tan (Trana) oluşan ve Stone Temple Pilots, Pearl Jam, Alice in Chains, Soundgarden gibi gruplardan coverlar çalan Mad Madam’ı izleyebiliyorlardı. Daha sonra Kaan,Yakup’la beraber, grunge’ın memleketi Seattle’a ekonomi eğitimi almak için gitti. Kaan’ın Seattle yıllarında Türkiye’de kalan Ari, müzik yaşantısına reklamcılıkla beraber devam ediyordu. Pek çok markanın reklam müziklerini yaptı. Bu arada Mad Madam döneminden bir şarkıları Los Angles ve Seattle’da çıkan iki toplama albümde yeralmıştı.
8 Nisan 1974’te aileden müzisyen olarak dünyaya gelen Batuhan Mutlugil, 15 yaşından itibaren elektronik gitarla içli dışlı olmuş, pek çok Türk rock müzisyeniyle beraber çalma ve onları izleme fırsatı bulmuştu. Kaan Amerika’dan döndüğünde Batuhan, Blue Blues Band’den ayrılarak Duman grubuna katıldı. Alen Konakoğlu’nun davulcu olarak Duman’a katılmasıyla birlikte grup, grup 10 parçalık ilk albümleri “Eski Köprünün Altında”yı çıkardı.





Eski köprü'nün Altında

Eski köprü'nün Altında, kullanılan soundlar açısından Duman'ın en karma albümü olarak nitelendirilebilir. Zira içinde hem 70'ler Türk folk müziğinden hemde türkülerden izler taşıyan "Dağlar Bağlar", basit punk riflerine sahip "İstanbul" , klasik rock balladları "Hatun" ve "Senin Gibi"nin yanı sıra Duman'ın sonradan pek çalışmadığı tarzda "Dönek" gibi parçalar bulunuyordu.




Halimiz Duman (performans)
Grup, bu albümden bir tek "Köprüaltı"na klip çekti. Albümdeki diğer önemli parçaların (İstanbul, Halimiz Duman, Senin Gibi vs.) haklarının verilmesi içinse Bostancı Gösteri Merkezi'nde kaydedilerek 2003 yılında piyasaya çıkan, konser albüm ve DVD'sini beklemek gerekecekti.

"İstanbul" parçası aynı zamanda Fatih Akın'ın İstanbul'un seslerini anlatan "Crossing the Bridge" belgeselinde kendisine yer buldu.




Belki Alışman Lazım
Belki Alışman Lazım albümü 2002 yılının Ekim ayında piyasaya sürüldü. Albümün çıkış parçası “Bu Akşam” ve Sezen Aksu coverı “Herşeyi Yak” görüntüde albümü taşıyan ve grubu geniş bir dinleyici kitlesiyle tanıştıran parçalardı. Bu vitrinin gerisinde ise “Haberin Yok Ölüyorum”, “Manası Yok”, “Bal”, “Kırmış Kalbini”, “Elimdeki Saz Yeter Canıma” gibi parçalar bulunuyordu. “Masal”da dönemin siyasi yapısını, “Manası Yok”ta ise Deniz Gezmiş ve Adnan Menderes idamlarını eleştiren Duman, ikinci albümleriyle konser performanslarına ağırlık vermeye başladı.




Ah Animasyon

2003 yılında piyasaya çıkan ve ilk iki albümden seçmeler kadar Özdemir Erdoğan’dan “Gurbet”, eski klasiklerden “Çile Bülbülüm” gibi şarkıların yorumlarını da içeren konser CD ve DVD’sinin en ilginç kaydı ise, 6 dakikalık bir geçişten sonra başlayan Müslüm Gürses coverı “Olmadı Yar”idi. Grup 2006 yazında Harbiye Açıkava Tiyatrosu’nda Müslüm Baba’yla aynı sahneyi paylaştıkları konserde, şarkıyı beraberce okudu.






Seni Kendime Sakladım

2005'in Temmuz ayında piyasaya çıkan albüm, "Seni Kendime Sakladım" ve bir Ari parçası olan "Aman Aman"la büyük beğeni topladı. "Özgürlüğün Ülkesi"nde Amerikan politikası eleştiriliyordu. "En Güzel Günüm Gecem" ise Duman'ın her konserinde bulunmaya azmeden sadık dinleyicisine bir armağan niteliğindeydi. "Sadece Koklayacaktım" ve "Rüyanda Gören İnanma" gibi sitemkar şarkılarla devam eden albüm, özellikle davullarıyla dikkat çeken "Geçmiş Olsun" ile sonlanıyordu. Bu albümde davullar 2. albümdeki gibi yine Cengiz Baysal tarafından çalınmıştı. Ari'nin albümde, "Aman Aman" dışında bir de "Sayın Bayan" adlı hareketli bir parçası daha vardı.
Grup elemanlarından Batuhan ve Kaan, 2006 yılının sonlarına askere gidip, 2007 Mayıs'ında geri döndüler. 10 Haziran 2007'de Kuruçeşme TVO askerlik dönüşü ilk konserlerini verdiler.

Aynı dönemde uzun dönem askere giden Alen Konakoğlu'nun yerine şu an konserlerde gruba davulda Cengiz Baysal eşlik ediyor. Duman grubu ise 2008 yılında çıkarmayı planladıkları, 4. albümlerinin çalışmalarına devam etmekte.
hakan2230 Tarih: 26.03.2008 00:17
eMiN MiSiN aßi :46: SeRVeR YeTeR Mi
FreddyKrueger Tarih: 25.03.2008 16:58
[QUOTE=hakan2230;2519130]DuMaNiZM :261 RoCK FoReVeR

[COLOR="#c0ccf4"]Seninde PayLa$ımLarını BekLiyom Hakan...

Grup Hakkında BiLmediqimiz Hiç Bi$i KaLmaSın ; )
hakan2230 Tarih: 25.03.2008 00:55
DuMaNiZM :261 RoCK FoReVeR
by_KaRizMa Tarih: 25.03.2008 00:32
tesekurler saol paylasimin icin
Reyfart Tarih: 24.03.2008 16:46
Teşekkürler.