Porsche, Cayenne'in hibrid modelinin prototipini tanıttı. Firma, 2010'a doğru satışa sunulması planlanan modelin, ortalama yakıt sarfiyatının, 8.9 litre/100 kilometre olması yönünde çalışılıyor.
Firma resmi olarak açıklamasa da, araçta 3.6 litrelik V6 motor kullanılması bekleniyor. Standart 3.6 litrelik modeline göre, elektrikli motorundan kaynaklanan, fazladan tork sayesinde, aracın 0-100km/s hızlanmasının 8 saniye civarında olması muhtemel. Bu arada 8.9 litre sarfiyat ile, hibrid model, standart V6'ya göre %25 daha ekonomik.
Aracın elektrikli motoru, V6 motoru ile şanzımanı ortasına konumlanmış. Lexus gibi hibrid SUVlardan farklı olarak ve "Arazide kullanmayın" yazmayacak. Cayenne Hybrid, arazide standart modelleri gibi kullanılabilecek.
Cayenne Hybrid'de elektrik motoru, piller ve içten yanmalı motor, "Hybrid Manager" adındaki bilgisayar ile kontrol edilecek. Konvansiyonel motorlarda, bilgisayar 6,000 data parametreye kadar denetleme yapabilirken, Cayenne Hybrid'de bu rakam 20,000.
Cayenne Hybrid'in, standart V6'ya göre 150 kilogram daha ağır olması da bekleniyor.
Firma 2009 yılında satışa sunacağı, 4 kapılı Gran Turismo'su Panamera'da da hibrid teknolojisi kullanacak