Türkiye'de mecburi kalmadıkça üst geçitleri kullanma alışkanlığı yok. Peki ama neden?

[COLOR=burlywood]
Vatandaşlar 2 adım ötedeki üst geçidi kullanmak yerine daha kolay gelen karşıdan karşıya geçmeyi tercih ederek canını tehlikeye atıyor.
Üstgeçitlerin olduğu yere vatandaş orta refüjlere demir korkuluk istiyor. Üst geçidin olmadığı yerde ise millet yoldaki demir parmaklıkları kırakar, karşıya geçiyor. Belediyeler tarafından inşaa edilen üst geçitler atıl hale düşüyor.

Adana'nın merkez Yüreğir ilçesinde belediyeler tarafından okul yakınlarında kurulan üst geçitler bomboş. Vatandaşların pek kullanmadığı üst geçitlerin durumu okullar açıldığında da pek değişmiyor.
Çevre esnafı, yirmi öğrenciden ancak bir veya ikisinin üstgeçitlerden geçtiğini belirtiyor. Kozan Yolu, Sunar Nuri Çomo Lisesi ve Sarıçam İlköğretim Okulu civarında inşa edilen üst geçidin karışında İnternet Kafe İşleten Hikmet Yağız, karşıdan karşı geçen yayaların köprüleri kullanmadığını söyledi.

Üst geçitten bazen koyunların geçirildiğini savunan Yağız, "Büyük paralarla bu köprü buraya gereksiz bir şekilde yapılmıştır. Boş haldeki köprü geceleri bali ve uyuşturucu bağımlıların mekanı haline giliyor." dedi.
Aynı işyerinde çalışan Ali Duran'da üst geçidin hatalı bir yerde kurulduğunu ileri sürdü. Kacaroğlu Mobilya'nın sahibi Mehmet Satar'da üst geçidin atıl halede bulunmasından rahatsız.

Eyyüp Sağlık da yaklaşık 15 yıl önce yaşanan ölümlü bir trafik kazası sonrası mahallelinin talebiyle yapılan üst geçide şimdi kimsenin ilgi göstermediğini kaydetti. Köprünün kısmen okul sezonunda kullanıldığını hatırlatan Sağlık, insanların daha güvenli bir yol olan köprüleri ihmal ettiğini dile getirdi.

Kozan Yolu'nda Dadaloğlu Kavşağı'ndaki üst geçit de terk edilmiş halde. Esnaflık yapan İbrahim Uğurlu, zorda kalmadıkça kimsenin üstgeçitlere itibar etmediğini aktarıyor.

2004 yılında Kiremithane İlköğretim Okulu'na giden 11 yaşındaki kızı Sümmeya'yı söz konusu yerde kazaya kurban veren Yalçın Apak (42) başına gelmedikçe vatandışın bundan ders almadığını bildirdi.
Apak, "Üst geçit var, ama yine vatandaş bildiği yolda gidiyor. Köprülerin kullanılması için caddeyi ikiye ayıran orta refüjlerin demir parmaklıklarla kapatılması gerekir. Aksi takdirde 10 üst geçit de olsa kazaların önüne geçilmez." diyor.

Kendi haline terk edilen üst geçitlerden biri de Yavuzlar Mahallesi, Kışla Caddesi'nde. Yavuzlar İlköğretimi için yapılan köprü, belediyenin reklam afişlerine yarıyor. Köprünün yanında market işleten Hakan Sağırbay, okullar açıldığında kısmen kullanılan köprüye halkın dönüp bakmadığını vurguluyor.

Bu arada Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü tarafından D-400 Karayolu, Hiltonsa Oteli civarında düzenlenen kavşakta, yayalar unutuldu.
Şu ana kadar 2 kişinin öldüğü noktada yayalar yoldaki demir parmaklıkların üstünden atlayarak veya kırdıkları yerden karşıya geçiyor.
Esnaf Ramazan Mutlu, belediyenin mutlaka buraya bir çözüm bulmasını istedi. Hasan Taşkıran da karşıya geçmek için yeni yapılan kavşağı dönmek gerektiğini, bunun zaman kaybına neden olduğunu hatırlatarak, parmaklıkları aşmaktan başka çeresinin olmadığını savundu.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 845
favori
like
share