Bismillahirrahmanirrahiym"
Rahman - Rahiym, ( B sırrıyle ) ismi Allah olanın adına!..

Allah (B) sırrı ile ta baştan kişinin kendine ait bir BEN liğinin olmadığına işaret etmekte!..

Ihlas Suresinde ki açıklamaya bakınız şimdi !..
IHLAS SURESI


"ElHamdu Lillahi Rabbil `Alemiyn "

Allah mutlak TEK olması sebebiyle ,
Hamd , ( övgü , met-etmek , hakkıyle Onu tanımlayabilmek) ancak alemlerin Rabbi olan Allah `a aittir...
( Ancak O kendini hakkıyle Hamd edebilir)


"er RahmanirRahiym"
O Rahman, Rahiym olan...(özel ve genel rahmeti/nimetleri olan)


"Maliki YevmidDiyn"
Malik (tek hükümran olan , yarattığı varlıkları üzerinde dilediği gibi hükmeden , şekillendiren , onların üzerlerinde yegane tasarruf sahibi) olması itibariyle,

Diyn (evrensel sistem, algılanmakta olan tüm kainat mekanizmalarının ve bu mekanizmalara taabi olan her şeyin işlevi)

Yevm (Gün, An, Aşama, Her dem) gününün yegane sahibi...

Yani, Allah herşeyin sahibi, ve bu sahip olduğu herşey üzerinde HER AN YEGANE HÜKÜM VE TASARRUF SAHIBIDIR - TASARRUF HALINDEDIR



"IyyaKE na`budu VE iyyaKE nesta`iyn"
( Var oluş gayemiz olan bu kulluk idrakı içinde) Ancak sana kulluk eder,
(Bu kulluğumuzu icra ederkende, her an) ancak senden yardım bekleriz...
(kulluğumuzu icra etmede ihtiyaç duyduğumuz kudret ancak sendendir)

Kişi, Malik sıfatı ile işaret edilen Allah `ın bu yüceliğini idrak eder ve acizliğini anlar...Acizliğini bu itiraf ile dile getirir...


"IhdinasSiratal`müstakiym"
(Kişi, bu itirafıyle birlikte yaşam boyutunun Malik`iyetten doğan bir taktir gereği olduğunu idrak ettikten sonra, yaşadığı gerek şimdiki, gerek ölüm ötesi hayatının huzur içinde olması için Allah `a şöyle müraacat eder)

Hidayet et bizi!, O müstakiym olan yola... (istikrar, huzur ve çilesiz yola - yaşam haline)


"Sıratalleziyne en `amte aleyhim": "Ğayril`magdubi aleyhim": " Ve laddalliyn":
sırat (yol, boyut, hal) ki,

IN`AM (kendilerindeki ilahi güçleri/kuvveleri kullanabilme yeteneği ile nimetlendirilmiş) da bulunduklarinin yoludur...

Gadap edilmişlerin (tamamen sadece bedene yönelik yaşayan, bilinç boyutunda sorgulamadan mahrum, düşünmekten mahrum, beden yaşamın dışında hayatı ve ölüm ötesi evreleri değerlendirmekten yoksun bırakılmışların) değil...

Ve (gadap edilmişliklerinden dolayı) sapanların (hakikatlerindekinden perdelenmiş bir şekilde, kendini oyalayan) değil...

...


Bu Sureyi okurken, neler itiraf etmekteyiz ayrıca farkındamıyız acaba ?..

Sevgi ile kalın...

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 486
favori
like
share
GÜLSiMA Tarih: 11.09.2007 23:05
Allah (c.c) razı olsun
Gönülce Tarih: 11.09.2007 10:27
Allah (c.c) razı olsun eline saglık.