Yapılan bir araştırmaya göre, böcek ilacı spreyleri astım hastalığının ortaya çıkma riskini iki kat daha arttırıyor.
Avrupa Solunum Derneği´nin, Stockholm´deki yıllık olağan kongresinde yayınlanan araştırma sonuçlarına göre, böcek ilacı gibi spreyler yetişkinlerde, tehlikeli derecede solunum problemlerine yol açıyor. Bu konuda bir ilk olma özelliği taşıyan araştırmaya göre, haşerelere karşı kimyasal spreylerin kullanıldığı okul, ev ve özellikle de yoğun olarak bu ilaçların kullanıldığı çiftliklerdeki kişiler, bundan büyük oranda etkileniyor.

İngiltere sınırları içinde, 1 milyonu çocuk olmak üzere, yaklaşık 5 milyon kişinin astım hastalığı olduğu ve bu sayının her geçen gün daha da arttığına dikkat çekilen araştırma raporunda, gıda maddelerindeki zararlı kimyasallara da değinildi. Et, süt, meyve ve sebze özü kullanılarak üretilen gıda maddelerinde bulunan zararlı boya maddelerinin de, astım hastalığının tetikleyicisi olduğu ortaya çıkarılmıştı.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 394
favori
like
share
umut_alin Tarih: 20.09.2007 11:00
Allah korusun
Nerqish Tarih: 19.09.2007 12:12
[COLOR="SlateGray"]Allah korusun tesekkurler paylasim icin bu ilaclari kullananlarin cok dikkatli olmasi lazim cocuklari hele uzak tutmalilar