Şekersiz şekerleme endüstrisi, popüler yıldızlar ve geliştirilen yeni stillerle kendi modasını yaratıyor.

En yeni eğilim: sağlık, lezzet ve kullanışlı ambalaj ile zevki birleştirmek. Şekersiz ürünlerin tadı kadar, görünümleri de sağlıklı yaşayan tüketicileri etkiliyor. Dünyanın önde gelen Gıda Fuarlarından ISM’de şeker ve şekerleme endüstrisindeki yeni eğilimler geçtiğimiz günlerde açıklandı.

Sektörün uzmanlarına göre; Paris Hilton, Heidi Klum ve Madonna gibi ünlüler, çocuklar için üretilen lolipop şekerlemeleri yetişkin dünyasının yeni alışkanlıkları arasına sokuyorlar. Şekerler daha seksi ve olgun görünüşe bürünüyor. Şekerleme endüstrisi, bu algılama değişikliğini reklam kampanyalarında da körüklüyor. Bu stratejiyi izleyen üretici firmalar şekerleri daha cesur bir görünümle pazara sunuyor. Hatta şekersiz şekerlemeler ve çikletlerde “seksi ve sağlıklıdır” mesajını cesurca vurgulayarak, ambalajın üzerinde öpüşen yetişkin fotoğrafları kullanabiliyorlar.

Yıllar boyu, şekersiz şekerleme endüstrisinde yeni ürünlerin reklamları, diş dostu, sağlıklı ve şekersiz olması mesajına odaklıydı. 2007 yılında ise dünya pazarlarında seksi ve sağlıklı şeker imajı ön planda. Üreticiler sağlıklı şekerlemeyi yaratıcı, kullanışlı ambalaj ile birleştirmeye başladı.

Isomalt gibi doğal tatlandırıcı hammaddeler, ürünlerin görünüm ve tatları ile ilgili yaratıcı fikirlere imkan sunuyor. Ferahlık veren, sinüziti rahatlatan, kalsiyum veya çeşitli vitaminler içeren, hatta sigarayı bırakmaya yardımcı olan nikotinli şeker gibi değişik türlerde fonksiyonel ürünler bu hammadde yardımıyla geliştirilebiliyor. Şekerleme ve çikletlerde limon, nane, çilek, mango, böğürtlen, şeftali gibi farklı tatları başarı ile uygulanabilir hale getiriyor. Üreticiler lezzeti artırmak için sıvı dolgulu ürünleri de rahatlıkla kullanabiliyor. Çünkü bu tür tatlandırıcılar özellikleri gereği ürünlerin değişik tat, aroma ve fonksiyonellikte olmasını ortam yaratıyor. Üstelik şekerin yarısı kadar kalori içeriyor, diş dostu ve şekerden daha foksiyonel. İsomalt, light ürünlerde şeker yerine kullanılan, şeker pancarından üretilen tek doğal tatlandırıcı hammadde. Diyabet hastaları için de ideal...

İsomalt gibi özel tatlandırıcılar sadece ürün gelişimi için değil, yenilikçi ambalajlama konseptleri için de yeni boyutlar açıyor. Özellikle şekerlemelerin tek tek paketlenmediği ambalajlar için İsomalt, havadan nem alma oranının düşük olması nedeniyle şekerlemelerin yapışkan olmasını engelleyebiliyor. Bu tür ürünler sağlıklı yaşama odaklı tüketiciler tarafından kolaylıkla benimseniyor.

Ambalajlarda ise şık, modern malzeme ve formlar kullanılıyor. Sert plastik kutu veya “zarf” gibi ambalajlama yenilikleri rahatlığı ve kolay kullanımı ile tüketiciyi cezbediyor. Çevir-aç kutular, renkli metal ambalajlar, şekersiz şekerlemelerin sağlıklı ve lüks görünümünü pekiştiriyor.

Yüksek standartlardaki yeni ürünlere tüketiciler arasında da ilgi büyüyor. Artık, her kesimden yaşlı veya genç, erkek veya kadın, tatlı ya da ekşi seven tüm tüketici grupları için sağlıklı şekerlemeler sunuluyor. Şekersiz şekerleme endüstrisi, popüler yıldızlar ve geliştirilen yeni stillerle kendi modasını yaratıyor.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 484
favori
like
share
umut_alin Tarih: 26.09.2007 10:04
saolasın