İki sene önce internet gündeminden inmeyen sanal dünya Second Life, bugün şöhret koltuğunu Facebook ve Twitter'a bıraksa da çalışmaktan geri durmuyor.
1999 yılında sanal gerçeklik için kullanılacak bilgisayar donanımı geliştirmek için uğraşan Philip Rosedale, fiyat ve performans açısından mantıklı bir çözüm geliştiremedi ancak bu süreçte üstünde çalıştığı yapıyı 2003 yılında Second Life adıyla piyasaya sürünce hedefi 12’den vurdu.

2008 yılı sonunda yayımlanan rapora göre her an en az 38 bin kişinin bağlı olduğu oyunda üyeler toplam 28 milyon 274 bin 505 saat oyun oynadı. 2009 Ekim raporuna göreyse toplam kayıtlı üye sayısı 16 milyonu geçti.

Geçen yılların ardından popülerliğinden çok şey kaybetse de Second Life kimi markalar için hala önemli pazarlama mecralarından biri.
Kurumlara tasarruf

Raporlara göre bin 400 firma halen bu oyun içinde bir şekilde yer alıyor. Kimileri temsil için, IBM gibi kimi örneklerse uluslararası kurum içi toplantılarını bile bu ortamda yapıyor.

Oyunun üreticisi Linden Lab, kurumların kendi içlerinde kullanması için geliştirilen özel bir sürümü geçtiğimiz hafta tanıttı. 55 bin dolar etiketli bu uygulama sayesinde şirketler sadece kendilerine özel bir Second Life ortamı içinde bilgi-belge paylaşma, iletişim kurma ve yapıyı geliştirme imkanı sunuyor.
Bu sistemi kullanacak olan ilk gruptan biri olan IBM sözcüsü şu ana kadar Second Life üstünde gerçekleştirdikleri toplantılar sayesinde 320 bin dolardan fazla tasarruf yaptıklarının altını çizdi.

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 245
favori
like
share