McDonnell Douglas F-4E Phantom II

Son güncelleme: 20.03.2005 20:22
  • noimage

    F-4 McDonnell Douglas tarafından üretilen iki kişilik (tandem), süpersonik, uzun menzilli, her türlü hava şartlarında görev yapabilen bir av-bombardıman uçağıdır. Görev yetenekleri arasında temel silah olarak AA füzeleri, ikincil silah olarak 20mm topunu kullanan av-önleme, konvensiyonel veya nükleer bombalarla uzun menzilli saldırı ve roket, füze,bomba karışımı ile yakın destek bulunmaktadır. Uçağın itiş gücü değişken statorlu, değişken kapasiteli afterburnerlı iki adet aksiyal turbojet tarafından sağlanmaktadır. Uçağı düşük gövdeye monte edilmiş geriye eğik ve uç kısımları belirli bir anhedral açı ile yükselen kanatlar karakterize etmektedir. Kolay depolama ve yer bakımı için kanatlar katlanabilmektedir. Gövdenin arka kısmında, iniş mesafesini azaltan gövde içine saklı iniş paraşütü ve hidrolik olarak çekilebilen hook bulunmaktadır.

    İlk uçuşunu 1958 Mayısın yapan Phantom II esas itibariyle gemileri savunmak üzere ABD Donanması tarafından geliştirilmiş ve 1961de servise girmiş bir uçaktır. 1962de Vietnamda MiGlere karşı daha güçlü bir uçak ihtiyacı, yakın hava desteği, karşıt hava saldırıları yapabilecek arayışı neticesi değerlendirmeye alındı (F-110A Spectre adıyla) ve bir modeli onaylandı. 18 Eylül 1962de USAF ve USN uçak designasyonlarını F-1den F-11e kadar birleştiren sistem çıkınca USAFın F-110u ile Donanmanın F4H-1i F-4C ve F-4B oldu.

    F-4C diye adlandırılan USAFın ilk Phantom IIsi ilk uçuşunu 27 Mayıs 1963de yaptı. Teslimatlar da Kasım 1963de başladı. Havadan karaya görevlerde F-4 II.Dünya Savaşının meşhur B-17sinin iki misli bomba yükü taşıyabilmektedir. F-4ler aynı zamanda foto-keşif ve Wild Weasel uçaksavar füze sistemlerini yok etme görevlerini ifa etmişlerdir. Phantom II üretimi 1979 sonunda bittiğinde 2,800ü USAFa, 1,200ü USNye olmak üzere 5,195 adet Phantom II üretilmiştir. Bunların bakiyesi müttefik ülkelere sevk edilmiştir.

    1960ların başında USAF RF-101leri takviye etmek üzere taktik üstünlüğü olan bir foto-keşif uçağı arayışına girmiştir. Bunun neticesi Hava Kuvvetleri tadil edilmiş F-4Cleri tercih etmiştir. RF-4C geliştirme programı 1962de başladı ve ilk uçuşu 18 Mayıs 1964de gerçekleşti. 505i USAF için olmak üzere toplam 668 RF-4C üretilmiştir. RF-4Cler burun kısmındaki üç istasyonda değişik kameralar taşıyabilirler. Yüksek ve alçak irtifada, gece ve gündüz fotoğraf çekebilirler. RF-4Clerin hiçbir silahı yoktur. Ancak bazılarına savunma maksatlı dört adet AIM-9 Sidewinder füzesi monte edilmiştir.
#15.11.2004 18:20 0 0 0
  • geçenLerde ßir tane aLmayı düşündümde surada kuLLanmaya müsaiT arazi yok diye aLmadım...
#15.11.2004 20:31 0 0 0
  • canerimiz hasta ucaklara sagolun beyencektir resimleri.ellerinize saglik
#22.01.2005 22:00 0 0 0
  • Ellerine Saglık....
#16.02.2005 19:45 0 0 0
  • tşk ellerine saglık
#22.02.2005 00:30 0 0 0
  • ellerine saglık
#23.02.2005 19:44 0 0 0
  • Tesekkürler elinize sağlık
#20.03.2005 20:22 0 0 0