Pilotlar her uçustan sonra, uçus sirasinda karsilastiklari ve
tamir edilmesi
ya da ayarlanmasi gereken sorunlari tamir bakim personeline
bildirmek için bir form doldurur. Pilotlarin doldurdugu bu
formlari
daha
sonra tamir bakimcilar okur ve sorunlari giderir. Sonra da formun alt
kismina gerçeklestirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir
sonraki uçustan önce bu formlari ve tamircilerin notlarini okur.
Yer
personelinin ve tamir bakim personelinin espri anlayisi olmadigini söylememek
gerekir. Asagida QUANTAS pilotlarinin gerçek ariza ve
sikayet bildirimleri ve tamir bakim mühendislerinin tamir sonrasi cevaplari
yer almaktadir. Bu arada, Quantas havayollari kuruldugu günden
bugüne
dek
hiç kaza geçirmemis tek büyük havayolu sirketidir.
P = Pilotun ariza bildirimi.
S = Tamir bakimcinin tamir sonrasi notu.
P: Sol iç tekerlegin kismen degistirilmesinde fayda var.
S: Sol iç tekerlek kismen degistirildi.
P: Test uçusu OK, fakat otomatik inis biraz sert.
S: Bu uçakta otomatik inis sistemi yok.
P: Kokpitte bir sey gevsemis.
S: Kokpitte bir sey sikistirildi.
P: Ön camda ölü böcek var.
S: Canli böcek siparis edildi.
P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçusa ayarlayinca dakikada
100metre
alçaliyor.
S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmis)
P: Sag tekerlek hidroliginde yag kaçagi oldugunu gösteren bir yag
birikintisi var.
S: Yag birikintisi temizlendi.