Eğlence > Pilot ve Yer Ekibi

    Pilotlar her uçustan sonra, uçus sirasinda karsilastiklari ve
    tamir edilmesi
    ya da ayarlanmasi gereken sorunlari tamir bakim personeline
    bildirmek için bir form doldurur. Pilotlarin doldurdugu bu
    formlari
    daha
    sonra tamir bakimcilar okur ve sorunlari giderir. Sonra da formun alt
    kismina gerçeklestirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir
    sonraki uçustan önce bu formlari ve tamircilerin notlarini okur.
    Yer
    personelinin ve tamir bakim personelinin espri anlayisi olmadigini söylememek
    gerekir. Asagida QUANTAS pilotlarinin gerçek ariza ve
    sikayet bildirimleri ve tamir bakim mühendislerinin tamir sonrasi cevaplari
    yer almaktadir. Bu arada, Quantas havayollari kuruldugu günden
    bugüne
    dek
    hiç kaza geçirmemis tek büyük havayolu sirketidir.

    P = Pilotun ariza bildirimi.
    S = Tamir bakimcinin tamir sonrasi notu.

    P: Sol iç tekerlegin kismen degistirilmesinde fayda var.
    S: Sol iç tekerlek kismen degistirildi.

    P: Test uçusu OK, fakat otomatik inis biraz sert.
    S: Bu uçakta otomatik inis sistemi yok.

    P: Kokpitte bir sey gevsemis.
    S: Kokpitte bir sey sikistirildi.

    P: Ön camda ölü böcek var.
    S: Canli böcek siparis edildi.

    P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçusa ayarlayinca dakikada
    100metre
    alçaliyor.
    S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmis)

    P: Sag tekerlek hidroliginde yag kaçagi oldugunu gösteren bir yag
    birikintisi var.
    S: Yag birikintisi temizlendi.

    P: DME'nin volümü inanilmayacak kadar yüksek.
    S: DME'nin volümü inanilabilir seviyeye ayarlandi.

    P: Gaz manivelasi kilitleri kapatilinca manivela yerinden
    oynamiyor.
    S: Kilitler zaten o ise yarar.

    P: IFF çalismiyor.
    S: IFF, OFF konumundayken asla çalismaz.

    P: Sanirim camda çatlak var.
    S: Sanirim haklisin.

    P: 3 numarali motor kayip.
    S: Biraz arastirinca motorun sag kanatta takili oldugu anlasildi.

    P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmaliyor.
    S: Kendine çekin düzen vermesi, dogru dürüst uçmasi ve ciddi
    olmasi
    için
    uçaga ihtar verildi.

    P: Radardan miriltilar geliyor.
    S: Radar havlamasi için yeniden programlandi.

    P: Kokpitte fare var.
    S: Kedi install edildi.

    süperrr!!!
    ellerine sağlık yaaa..!
    Harika ya ,,, Tesekkürler
    cok iyi yaaa
    maaşallah süphanallah
    ELLERINE SAGLIK ARKADASIM
    Ellerine sağlık..
    ellerine sağlık
    paylaşım için saol