2 YAŞ GELİŞİM SÜREÇLERİ

Son güncelleme: 13.10.2005 01:03
  • noimage



    MOTOR GELİŞİMİ


    Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,

    ¨ Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,

    ¨ Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,

    ¨ Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,

    ¨ Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,

    ¨ Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,

    ¨ Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,

    ¨ Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,

    ¨ Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,

    ¨ Aldığı nesneleri yerine koyabilir,

    ¨ Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,

    ¨ Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,

    ¨ Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,

    ¨ Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,

    ¨ Sayfaları tek tek çevirebilir


    ALGISAL GELİŞİMİ


    Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,

    ¨ Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,

    ¨ 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,

    ¨ İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,

    ¨ Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,

    ¨ Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,

    ¨ Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,

    ¨ İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,

    ¨ Basit yönergeleri yerine getirebilir,

    ¨ Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,

    ¨ Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,

    ¨ Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,

    ¨ İsmini tümüyle bilir,

    ¨ Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,

    ¨ Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir


    DİL GELİŞİMİ

    Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,

    ¨ İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,

    ¨ Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,

    ¨ Durmaksızın konuşurlar,

    ¨ Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,

    ¨ Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,

    ¨ 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,

    ¨ Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir


    SOSYAL GELİŞİMİ


    Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,

    ¨ Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,

    ¨ Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,

    ¨ Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,

    ¨ Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,

    ¨ Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,

    ¨ İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,

    ¨ Sahip olduğu şeyleri korur,

    ¨ 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,

    ¨ Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,

    ¨ Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,

    ¨ Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,

    ¨ Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar


    BİLİŞSEL GELİŞİMİ


    Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,

    ¨ Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,

    ¨ Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim),
#31.08.2005 00:41 0 0 0
  • ellerinize sağlık okunmaya değer çok güzel bilgiler bunlar.paylaşım için teşekkürler :
#14.09.2005 22:37 0 0 0
  • yararli bilgiler icin tskrler
#13.10.2005 01:03 0 0 0