Bir Şafak Vaktidir Ömür

Son güncelleme: 15.02.2010 14:45





  • Kan damlar gömleğinden Yusuf'un
    Gönlümün hüzzam sayfalarına...
    Kâinatın günahkâr tarafı mıyanık isyan çağrısı mı gülün
    Ellerimden tırmanan
    Ayıp işli şakaklara? Boyun bükmüş derviş bakışının gözlerime konan ışıltısı
    Gülümsüyor olmayacak dualarıma..... Bilsem ki;


    -Bir şafak türküsü ömür-
    Yine dokunamadım Peygamberin kokusuna.... Bir nebze olsun bahtımda;
    Osman edebi
    Ali'nin cesareti.....
    Göremez gönül gözüm Sıddık samimiyetini
    Sırrını çözdüm başımdaki vurgun hasretin
    Göklerden dönen ah'lar kurşunlamış beni
    (Bu gün bırakmaya yeminliyim yasaklı çocukluğumu Hissetsem de delice özleyeceğimi.)


    Ne tarafa uzansa işaret parmağım
    Ömrümün en uzun günahını gösteriyor
    En kısa afakını sevdanın... Bilsem ki;
    -Bir şafak dalgalanmasıdır ömür-
    Nerede Ayşe iffeti
    Hatice sadakati?
    Amansız bir tokattır sevinçlerime
    Zeynep cömertliği.


    Muammanın esrar hülyaları kuşatır hayallerimi
    Tıkanır da yutkunuşun hırçın dalgaları boğazıma
    Ağlamalara gebe sancılar alır yerini
    Boğulurum bir tuzağın girdabında
    Dost sanılanlar uzatır önce düşman yüzlerini..... Bilsem ki;


    -Bir şafak hatırasıdır ömür-
    Ömer'in adaletine bakamamış ellerin
    Taifteki taşları toplamaları gibi
    Kir gölüne batmış yine ayaklar
    Yıldızsız bir şarkı uzanır kulağıma;
    Nerede şair çilesi? Alın terine kadar ağrıyor kahkahaları
    Oyundan ibaret hayat keşmekeşinin
    Tükeniyor kelimelerin ömrü
    İdamlıkken sükûnetin can damarı
    Müebbettir ruhumun can yangınları... Bilsem ki;


    -Bir şafak vaktidir ömür-
    Dolanır da ince boynuma
    Sükût-u hazanı yaşatır
    Geceleşen gündüzlerin son baharına
    Nerde Meryem sızısı?
    Utanır haya artıkhakikat anlatmaya.....


    Nuray Alper
#15.02.2010 14:24 0 0 0
  • Bu güzel şiiri paylaştığın için yüreğine sağlık..
    Şair ismini de iliştiriverdim affına sığınarak..
    Ustalara saygıyla..
#15.02.2010 14:28 0 0 0
  • Duygularına Yüreğine Sağlık Kardeşim
#15.02.2010 14:29 0 0 0
  • Seninde okuyan gözlerine yüregine saglik sayeste..
    Ne demek ben tsk ederim okudugum yerde sairin ismi yazmiyor idi cok sagol ustalarin emegine saygi belirttigin gibi..

    RÜZGAR ben tsk ederim begenen yüreginize saglik.
#15.02.2010 14:45 0 0 0