Ahmet Kaya - Gayri gider Oldum - Ahmet Kaya Resimleri - Ahmet Kaya Müzikleri - Ahmet Kaya Şiirleri
Gayri Gider Oldum
Eli ayağı tekerleği kanısı yoktu
Ve atı, arabası yoktu
Birkaç kıl keçi bir torba çökelik
Ve tulum peynirine hasrettiler
Ve de gavur içinde yesirdiler
Sanki çarıklarını yemiştiler
Gün olmuş ve dut kurusu süpürge tohumu
Haybedendi yaşamları
Gayri gider oldum gardaşlar
Ve de kız kardaşlar
Ahmet Kaya - Gayri Gider Oldum Sözleri
Hepten suya verdik
Çünki suyu yoktu
Toprağı, gazı, tuzu, ışığı yoktu
Bu köyleri suya verdik
Eli ayağı tekerleği kanısı yoktu
Ve atı, arabası yoktu
Birkaç kıl keçi bir torba çökelik
Ve tulum peynirine hasrettiler
Ve de gavur içinde yesirdiler
Sanki çarıklarını yemiştiler
Gün olmuş ve dut kurusu süpürge tohumu
Haybedendi yaşamları
Ümmiydiler, gurbetciydiler gülmemişti hiç biri
Ve soğuk, asman, pulur, hıdır öz
Ve huni, su payniği, zalbar
Ve pul ve güci, kırani, haskini
Hesinik, hulmin, kara, pınar, ecüzlü
Vahşin, venk ve payamlı ve süderek
Haritadan silindiler bir sabah
Gayri gider oldum gardaşlar
Ve de kız kardaşlar
Gayri haram bu can bana
Bu toprak damlar bu yollar bana
Bu sevdalar bu ağaçlar haram bana
Oğul uşak birde karım
Kurt bana hastir çeker
Yılan bana çiyan bana
Hastir ceker yılan bana
Lan kardaş bu nasıl yara
Lan kardaş bu nasıl yara
Kanar her yerimden
Dövülmüşüm, sövülmüşüm, kovulmuşum ben
Hastir (S..tir) çekilmişim yani kendi öz yurdumdan
Çeker giderim...
[main-arkaplan-muzik]298[/main-arkaplan-muzik]
Yazıp sildim kaç defadır ne yazdıysam sönük kaldı en güzelini o demiş .. Ve gitmiş Ahmet Abi..
Ama duruyorsun yüreklerde yer eden türkülerinin yanında...
Hiç unutmadık seni..
Mardinli Arkadaşım ..öylesine anlamlı ve güzel bir paylaşım yapmışsın ki her şeyi ile derinden etkiliyor..
Etkilenmemek beğenmemek elde değil..
Yüreğin dert görmesin..
Aslinda bu sözlerin üzerine pek birsey yazamiyor insan..
Ahmet kaya yorumu, dizeler söylenmesi gerekenleri cok güzel anlatiyor..
Böylesi bir ses ve yorum gitmemesi gerekiyordu..
mekani cennet olsun.. " UNUTULMAYACSIN "
Yüregine,emegine saglik ablacigim..herseyiyle harika bir sayfa hazirlamissin..
Tsk ler bu güzel paylasim icin
Benim için yaşadığım sürece ölmeyek tek adamdır Ahmet Kaya ...
Ve Bu harika insanın eserine yeniden can verdiğiniz için teşekkür ederim Mardinli.
Enfes olmuş sunum