"Rabbin kula en yakın olduğu vakit, gece karanlığının son kısmıdır. Eğer o saat*te Allah Teâlâ'yı zikredebilenlerden olabilirsen durma ol."
Ebû Zerr el-Gıfârî (r.a) dedi ki, Allah Rasûlü'ne (s.a.s) şunu sordum:
"Ey Allah Rasûlü! Gecenin hangi vaktinde kılman namaz da*ha faziletlidir?" Buyurdu ki:
"Gecenin eksilmeye başlayan yarısında*ki."(1)
Allah Rasûlü (s.a.s), Cebrail'e (a.s) sordu ki:
"Gecenin hangi vakti dualar daha çok işitilir? O da şöyle dedi:
"Arş, gece vaktiyle birlikte sar*sılır."
Başka bir hadiste ise şöyle buyrulmaktadır:
"Gecenin içinde öy*le bir saat vardır ki, müslüman kul ona tevafuk ederek Allah Teâlâ'dan bir hayır dilerse, Allah Teâlâ bunu kendisine verir."
Başka bir hadiste ise şöyle buyrulmaktadır:
"Namaz kılar veya dua eder*se, muhakkak kabul görür."
Bu vakit, her gece mevcuttur.
Denir ki: Gecenin öyle bir anı vardır ki, o vakitte muhakkak uyumak ya da ölüm bilmez Hayy dışında başka her göz sahibinden uzak durmak gerekir. Bu da muhtemelen o vakittir.
Allah Rasûlü'nden (s.a.s) rivayet edildi ki:
"Gecenin yarısı geçti*ğinde -başka bir rivayette gecenin son üçte biri kaldığında Cebbar Teâlâ dünya semasına iner ve şöyle buyurur: 'Kullarım Ben'den başkasından istemez. Hani tevbe eden var mı, tevbesini kabul ede*yim, istiğfar eden var mı mağfiret edeyim, dua eden var mı icabet edeyim, isteyen var mı istediğini vereyim. Bu şekilde fecr doğunca*ya kadar devam eder."
Amr b. Anbese'nin hadisinde ise şöyle buyrulmaktadır:
"Gece*nin son vaktinin namazına sarıl. Çünkü o, meleklerin hazır bulun*duğu şahitli bir namazdır."(2)
Yani onda gece ve gündüzün melekle*ri hazır bulunurlar.(3)
(1) Benzer bir hadis için b. İbni Hanbel, V/179.
(2) Müslim, Müsafirûn/294; Nesâ'î, Mevâkit/35; İbni Mâce, İkâmet/148; İbn Hanbel, III/300, 315, 337,348, 389 IV/111, 112, 385 V/312.
(3) Ebû Tâlib el-Mekkî, Kûtu'l-Kulûb (Kalplerin Azığı), I/ 114-116.