Metal Gear Solid 3 Snake Eater - PS2

Son güncelleme: 30.08.2010 08:40
  • noimage
    noimage
    noimage
    noimage
    noimage




    İkinci Dünya Savaşı'nın ardından, dünya Doğu ve Batı diye ikiye bölünmüştü. Bu da yeni Era - soğuk savaşının başlangıcıydı.

    Tarih 16 Ekim 1962 - Birleşik Devletler Başkanı, Sovyetler Birliği'nin nükleer silahlarını Küba'da konuşlandırdığına dair bir mesaj alır. Nükleer savaşının giderek yaklaştığı netleşirken dünya da bunun korkusunu yaşamaya başlamıştır. Gergin geçen görüşmelerden sonra Sovyetler, ayın 28'inde misillerini Küba topraklarından çekeceğini kabul eder. Daha sonra Küba misil krizi olarak bilinen bu olayın çözülmesiyle, insanlığı tehdit eden başka bir olayın daha atlatıldığı görülür.

    Bununla birlikte krizde sonuca bağlanan özel bir durum vardır. Batıya iltica etmiş Sovyet bilim adamı olan Nikolai Stepanovich Sokolov, Sovyetler Birliği'ne tekrar gitmek zorundadır. Birleşik Devletler Hükümeti bu şartı kabul eder ve Sokolov'u ülkesine gönderir; fakat Birleşik Devletler Sokolov'un korkunç bir silahın tasarımcısı olduğunun farkında değildir. Şimdi Sovyetler, Sokolov'u ellerine aldıklarına göre bu silahın geliştirmesine devam edebileceklerdir. Eğer bu silah tamamlanırsa yeni bir korku çağı başlayacaktır.

    Tarih Ağustos 1964 - Durumun farkına varan CIA, Sokolov'u ele geçirmek için yeni bir plan yapar. Groznyj Grad'taki Büyük Sovyet Kalesi'nin güneyine yerleştirilmiş olan Sokolov'un araştırma bölgesine bir FOX birimi gönderilir. Eski SAS üyesi Major Zero'ya liderlik eden FOX, hem özel kuvvetler hem de gizli kıyafetleri açısından artık yeni nesil özel kuvvetler birimi olarak karşımıza çıkar. Bu FOX biriminin amacı, düşman bölgesine gizli bir ajan göndermek ve onu uzaktan radyo frekansıyla yönlendirerek düşman bölgesinde solo yılan görevlerini yapmasını sağlamaktır.

    Tarih 24 Ağustos - Yalnız asker ordunun dışından saldırıya geçer. Adamın kod adı Naked Snake(Çıplak Snake)'tir.

    MGS relives yesterday to survive tomorrow...

    Snake Eater'a Pakistan üzerinden uçarken başlıyoruz ve az sonra Snake görev bölgesine inmek için atlayışını gerçekleştiriyor. Başarılı sayılabilecek bir atlayışın sonunda da kendimizi vahşi bir ormanın içinde buluyoruz. Oyunun geçtiği başlıca mekan orman olunca, bu olay haliyle oynanışa da yansıyor. Öncelikle Snake artık silahlı düşmanlarına karşı mücadele ederken doğa şartlarına da uyum sağlamak zorunda.

    İlk olarak bulunduğumuz ormanlık bölgelerin dar alanlar olmadığını belirtmeliyim, yani aklınıza eski MGS oyunlarındaki dar koridorların orman şekline bürünmüş halleri gelmesin. Alanlar geniş olduğu için bir noktadan bir noktaya giderken farklı rotalar izleyebiliyoruz, bu nedenle yakalanma riskiniz de daha fazla oluyor. Bunun yanında eski oyunlarda işinizi çok kolaylaştıran radarınızın artık oyunda bulunmayışı gözünüzü dört açmanız gerektiği anlamına geliyor. Aslında eski oyunlara nazaran ormanda bulunmanın en büyük etkisi açık alanda olmanız. Açık alanda olduğunuz için tehlikenin nereden yaklaştığını kestirmek çok daha zor. Eski oyunların genelde koridorlardan oluşan kapalı mekanlarda geçmesi ve harita dizaynlarının gizlenmeye el verişli olması nedeniyle Snake düşmanları arasından rahat bir şekilde sızabiliyordu; fakat Snake Eater'da hareketlerinize daha çok dikkat etmelisiniz. Bir kere hangi ağacın ya da çalının arkasına saklanırsanız saklanın açık alanda olduğunuz için görülme riskiniz var. Ayrıca ortamdaki seslere de kulak vermelisiniz. Yürüyen her kim olursa olsun yerdeki çalı çırpılar nedeniyle yerini belli edebiliyor. Bazen düşmanınızı göremeyip çıkarttığı sesleri duyduğunuz oluyor, bu nedenle güven içinde ilerlemek için sık sık birinci kişi görüş açısıyla çevreyi kolaçan etmelisiniz.



    The End'in Haritadaki Yerini Göstermek için- The End ile dövüşürken oyunu START tuşu ile durdurun. Daha sonra MAP'e (Harita) girin ve sırasıyla Yukarı, Yukarı, Aşağı, Aşağı, Sol, Sağ, Kare, Üçgen tuşlarına basın. Böylece The End'in haritadaki yeri gözükecektir. The End'in yerini görmeyi her isteyişinizde aynı işlemleri yapmak durumundasınız.
#30.08.2010 08:40 0 0 0